Mankeerde er iets aan de broek, of was het in een dure speciaalzaak? Ik vraag me echt af hoe dat gesprek dan begint haha?
Dit soort adoptie van huisdieren uit het buitenland
https://www.rsdrnederland.nl/
- Ik ben voor
- Ik ben meer voor dan tegen
- Neutraal
- Ik ben meer tegen dan voor
- Ik ben tegen
0 stemmers
ik heb net een paar van die sites bekeken en ben best wel geschokt dat die beesten niet standaard gecastreerd worden
Haha ooh nee echt een hekel aan mensen die gaan afdingen in normale winkels In een meubelzaak of kringloop of wat dan ook waar dingen geen vaste prijs hebben: okĂ© daar snap ik het. Maar in een winkel waar er gewoon prijskaartjes aan dingen zitten⊠neee. Zo vaak ongemakkelijke momenten gehad met mensen die dan korting wilden terwijl ik alleen maar dacht: âik ben gewoon een medewerker die hier op zaterdag werkt, hou ooopâ
Ik vind het heel lief en belangrijk dat die honden en poezen een huis krijgen, maar de asielen in NL zitten óók overvol, dus dat vind ik lastig, waarom je dan per sé uit Griekenland wil adopteren
Wij hebben een hond geadopteerd uit het buitenland (Turkije) en onze hond kwam gesteriliseerd en gechipt en volledig ingeënt. Ik ben zeker voor het adopteren van honden/katten uit het asiel/buitenland, maar als ik deze site zie dan ben ik geen fan van deze stichting.
@Luzarl wij hebben gekozen voor een hond uit het buitenland nadat we al maanden alle asiels in de gaten hielden. Er waren daar vooral staffords/bull dogs waarbij ze niet konden garanderen dat ze goed met kinderen overweg konden. En aangezien we 3 kinderen hebben vond ik dat wel belangrijk.
Heb je een site van die stichting?
Ik kom alleen maar op de imo meer schimmige sites terecht (zegt vast iets over mân zoekgeschiedenis )
Ben wel benieuwd hoe je terecht komt hij een hond in Turkije, zocht je specifiek in het buitenland of zocht je een specifieke hond die toevallig in Turkije bleek te zitten? Dat heb je nu al beantwoord in je vorige bericht
Ja ieder zn ding natuurlijk, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat er nergens in NL of België een hond is die aan je wensen voldoet? Maar ik geloof je wel als je specifieke wensen hebt
Ik ben een rondje gaan googlen en kwam toen terecht op de instagram van In Safe Hands. Lisanne komt uit Nederland en is in Turkije een shelter gestart voor straathonden/mishandelde honden die zij verzorgt. Zij zorgt ervoor dat de honden helemaal gezond en opgeknapt zijn en dan komen ze pas ter adoptie. Ons Cem (een mix tussen beagle en boxer haha) is aangereden en achter gelaten voor dood. Zij heeft hem van de straat af gehaald en een jaar lang verzorgd tot hij weer helemaal fit was.
We zochten een vrij specifieke hond (@Luzarl) die en met kinderen overweg kon, en met poezen en die geen traumatisch verleden had omdat het nu eenmaal erg druk is bij ons thuis. Dus honden die mishandeld waren vielen eigenlijk af voor ons omdat 2 kinderen van 1 jaar oud veel onverwachtse bewegingen kunnen maken. Veel honden werden ons afgeraden door het asiel omdat ze de veiligheid niet konden garanderen van de kindjes.
Ik zie adoptie uit het buitenland vaker fout dan goed gaan dus ik zie liever mensen âmakkelijkereâ dieren uit Nederland/BelgiĂ« adopteren dan straat-/jachthonden met een verleden en onderliggende gezondheidsklachten die vervolgens van hot naar her worden gesleept omdat het eerste baasje in Nederland de hond niet aan kon.
Als iemand met verstand een hond uit het buitenland adopteert vind ik het geen probleem.
@Luzarl @Taartje
Blijkbaar hebben juist honden uit het buitenland heel vaak gedragsproblemen omdat er geen goede matching plaatsvindt met een potentiële eigenaar. Er is namelijk een grote vraag naar honden en daar springen illegale handelaren op in die dus niet zorgvuldig te werk gaan. Uiteindelijk komen die honden dan weer in het asiel in NL terecht omdat ze gedragsproblemen hebben.
In wat voor winkel werkte je?
Ik heb altijd in winkels gewerkt vanaf mân 16e! Dus verschillende. Maar winkel(ketens) met vaste prijzen
Waarom is een meubelzaak geen normale winkel? En hebben de spullen daar dan geen prijskaartje?
Ik ben echt helemaal onbekend hierin, is nog nooit in me opgekomen om af te dingen dus probeer het verschil te snappen
Nou ik weet dat het best gebruikelijk is om wĂ©l korting te krijgen is bij meubelzaken of keukenzaken enzo (en dan niet de Ikea). Dan mĂłet je juist afdingen (zegt iedereen, zelf nog nooit gedaan). Maar laten we zeggen: bij een Etos ga je niet over een tandpasta van 2,99 zeggen: "ja die wil ik voor 2 euroâ. Dat vind ik gewoon ongepast :â) En dat doen mensen dus wel!
Wij zijn ook gescreend door een vrijwilliger van de stichting en hebben wekelijks een consult om te bespreken hoe het gaat. Ook zitten we op een speciale honden training. Het is zeker veel en veel meer werk dan wanneer je een puppy zou ânemenâ maar wij hebben dat er wel voor over.
En waar ligt (voor jou) de grens dat het ongemakkelijk wordt? Gaat dat om een bepaald product of over een prijsklasse? Een winterjas van 200 bijvoorbeeld?
Snap goed wat je zegt over die tandpasta, dat het in mensen op komt zeg, maar ja waar ligt de grens
Sorry dat ik jou er nu op aanspreek haha maar vind het best interessant
Ik denk dat dit vooral heel belangrijk is. Dus hoe je eruit ziet, hoe je je praatje houdt en ik denk dat het (jammer genoeg) bij mannelijke klanten ook gemakkelijker zal lukken dan bij vrouwelijke klanten. Mannen komen in zulke situaties toch anders over dan vrouwen.
Haha nee maakt niet uit! Ik ben alleen natuurlijk geen autoriteit op wat wel en niet âmagâ Maar zoals @petitprince omschrijft van wat haar vriend doet. Ja, dat vond ik echt heel vervelend in winkels waar ik heb gewerkt. Ik vind dat gewoon een beetje onbeschoft denk ik? Dat je één ding koopt en dan verwacht dat je al korting krijgt. Terwijl een winkel die kleren ook gewoon inkoopt met een marge en hoe meer korting je geeft, hoe minder winst je overhoudt om je personeel te betalen, de huur van het pand, etc. Terwijl fysieke winkels het vaak al heel moeilijk hebben nu alles online is en iedereen alles het liefst in de sale koopt. Mensen die vaak afdingen kopen ook bijna altijd maar 1 of 2 dingen en vinden dan al âdat ze een heel goeie klant zijnâ. Terwijl ik ervoor iemand geholpen kan hebben die 10x zoveel uit heeft gegeven en die niet om korting heeft gevraagd. Plus wat ik ook vervelend vond is dat Ăk niet kon beslissen over de stukken die ik verkocht of er korting op mocht, want het was niet mijn winkel. Dus als je gaat afdingen: zorg dan dat je in ieder geval met de eigenaar te maken hebt haha.
Kleine sidenote: soms is het makkelijker om korting te geven omdat een winkeleigenaar weet dat het oude collectie is/vorig jaar in de sale heeft gehangen/een moeilijke maat is die sowieso overblijft voor de sale etc. Dan is het niet zo erg als iets met 10% weggaat. Dus daarom werkt afdingen soms ook wel denk ik. Maar ik zou het zelf niet doen!
Ik werkte vroeger in een kledingwinkel en een keer kwamen er een man en een vrouw binnen die zeiden dat ze een assertiviteitscursus deden en graag korting wilden krijgen en dat de winkel naast ons ze iets verkocht had met hun personeelskorting. Mân collega die manager was had zoiets van ja doei ben gekke Henkie niet. Maar ook echt als je een assertiviteitscursus doet, dan moet je dat er toch niet bij zeggen :â)
hahahaha jouw alarmbellen gingen meteen af bij dit type mens