Stel je persoonlijke vraag #19

Verliefd zijn, oke. Contact met hem hebben en meer? No way!
En ik zou zeker niet als moeder er als een fangirl met een camera bij staan. Sad.

2 likes

Wat bizar, ik vraag me af hoe je als veertigjarige man een zestienjarig meisje leert kennen, ook? Tussen tieners en twintigers vind ik het ook verre van wensbaar, een relatie, maar kan ik me nog voorstellen dat het ““kan gebeuren”” (en het ook goed kan uitpakken, hoewel het mijns inzien gewoon niet zou moeten kunnen en klaar). Als persoon van middelbare leeftijd stel je je toch niet zo op tegenover een fucking kind? :face_vomiting:

2 likes

Haha wat dan?

@FISSA Dit inderdaad. Heel bizar idd! En dat die ouders dat gewoon best vonden. Ongelooflijk.

1 like

Ah maar ze zegt ook een aantal keer dat haar dochter te jong is.

Ik zou het denk ik met pijn in mijn hart hetzelfde aanpakken (het contact enigszins gedogen maar wel benadrukken dat ik het leeftijdsverschil te groot vind) want denk dat verbieden niet helpt of alles mogelijk nog aantrekkelijker maakt en ik zou hierbij (en andere eerste ervaringen op dit vlak) echttt een oogje in het zeil willen houden als dat even zou kunnen.

6 likes

Mijn ouders kregen een relatie toen m’n moeder 15 was en mijn vader 22, maar ze kenden elkaar toen al 8 jaar want het waren buren. Om die reden was de relatie vanaf het begin geen probleem voor de ouders omdat het bekenden van elkaar waren maar soms denk ik er wat meer over na: vanaf welk moment ging m’n vader z’n kleine buurmeisje zien als een potentiĂ«le levenspartner? :no_mouth: Eigenlijk best raar

6 likes

Ja ik denk dat ik hetzelfde bedoel? Wil hier echt niet te veel over nadenken haha maar inderdaad: eerst 7 en 14 en “op een gegeven moment” (wanneer dan??:no_mouth:) gaat er blijkbaar iets om van “nu ben ik geïnteresseerd”
:no_mouth::no_mouth: Ander onderwerp voor mij

6 likes

Had jij een vriendje/vriendinnetje op de middelbare school?

• Ja, meerdere
  • Ja, één
  • Nee, wel ‘scharrels’ (oid)
  • Nee
  • Ik wil stemmen

0 stemmers

Zo ja, zat je vriendje/vriendinnetje bij jou op school?

• Ja
  • Nee
  • Ik had geen vriendje/vriendinnetje

0 stemmers

Was jouw vriendje/vriendinnetje ouder of jonger dan jij?

• Veel jonger
  • Wat jonger
  • Even oud (ongeveer)
  • Wat ouder
  • Veel ouder
  • Nog steeds geen relatie gehad op de middelbare

0 stemmers

Duurde jullie relatie lang?

• Een paar maanden
  • Een jaar
  • Een paar jaar
  • We zijn nu nog steeds bij elkaar
  • Ik wil stemmen

0 stemmers

Ik kreeg iets met m’n vriend toen ik 15 was en hij 17 (schelen anderhalf jaar). Inmiddels 8 jaar verder en nog steeds samen.

14 likes

Toen ik 14 was had ik een relatie met een jongen van 20. :woman_shrugging:t2:

1 like

Ja oke, maar ik snap die fangirl modus gewoon echt niet.

Ik ben geloof ik sinds mijn 13e echt max een half jaar alleen geweest haha. Eerst een vriendje waar ik een paar maanden mee ben geweest. Daarna 3 jaar of wat met mijn enige echte middelbare-school-liefde. En toen ik 17 was leerde ik mijn huidige vriend kennen en nu zijn we al 12,5 jaar samen. :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ach nee joh, woningnood hoog? In de steden misschien, ga es in oost Groningen kijken. 1000 mensen over heel Nederland is echt niks, dat merk je niet eens. Dat zijn 3 mensen per gemeente. Dus dan stuur je ze liever terug naar oorlogsgebied/onmenselijke omstandigheden dan een paar vluchtelingen die verschrikkelijke dingen hebben meegemaakt onder te brengen? Pfoe, dat is nogal wat hoor. De impact voor hun terugsturen is zĂł veel groter dan de impact voor jou als zij hier komen wonen, dat ik me afvraag hoe je dat over je hart kan verkrijgen :grimacing:

@kali ik denk (en dat bedoel ik niet naar) dat je je een beetje in Moria moet verdiepen. Wat geld geven om dat kamp op te bouwen lost het probleem niet op. Het was ongeveer zo erg als een concentratiekamp: vrouwen slapen met luiers omdat ze zo bang zijn voor troepen mannen die daar rondliepen, berovingen, geen bedden, geen water, geen medische hulp. En dan al die arme Grieken die daar wonen en hun hele eiland naar de klote ziet gaan. Nee als Europa eindelijk es de menselijkheid zou vinden die ze altijd beweren te hebben zouden ze deze mensen opnemen.

29 likes

Dat is wel zo, maar dat betekent voor mij niet dat je deze mensen maar moet laten verpieteren. Ben het wel met je eens dat het een super moeilijk vraagstuk is hoor, want mensen blijven komen zolang er zoveel landen zijn waar het een bende is. En je kan inderdaad niet iedereen helpen. Maar zoveel van deze mensen woonden daar al jaren, blegh die gun ik gewoon een plekje in Europa op een fijne plek.

5 likes

Ik heb er niet veel verstand van om mijn mening te vormen

1 like

Je laatste zin klopt, maar ik hoorde laatst een verslaggever zeggen: wanneer je mensen behandelt als beesten, worden het beesten. En ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zit. Het was daar echt verschrikkelijk en vooral uitzichtloos, dat doet echt veel met een mens.

17 likes

Nou inderdaad, die paar dan, maar die andere duizenden zijn inderdaad gewone mensen, mannen, moeders en kinderen

En qua dat in de brand steken, dat snap ik heel goed. Ik hoorde zelfs op Radio 1 dat bij veel mensen in het kamp opluchting overheerste, omdat ze dachten: nu zijn we eindelijk verlost van deze hel en móeten ze ons wel helpen. Dat is zo’n vreselijk wanhopige situatie.

6 likes

Je zei grootste deel terugsturen. Dus niet alleen de aanranders. Denk dat diegene die op je reageerde daarop op doelde.
Vind het ook nogal hard overkomen. Zit je dan veilig in je woning in NL.

2 likes

Een deel komt ook uit veilige landen van herkomst/is economische vluchteling. Schiet ook niet op.

1 like

Ja, dit dus. Jullie hebben echt geen idee!

5 likes