Toen ik 13 was had ik een relatie (zonder dat mijn ouders dit wisten) met een 6 jaar oudere jongen. Toen voelde ik me heel volwassen, maar eigenlijk was er zoveel mis mee. Vooral als ik me bedenk toen ik zelf 21 was (its been 84 years… ) en dan als student met een scholier zou aanpappen echt gadverdamme, no thank you.
volgens mij licht verstandelijk beperkt maar dit haal ik puur uit de context van @Frambozentaartje
Ik ben nu 21 en ik vind het echt een vies idee om iets met een 14 jarige te hebben, dat is een kind?
Nee, ik heb ze alles inmiddels al verteld behalve dit haha. Mijn getuige kreeg ook strikte instructies om dat uit het verhaal te houden bij de bruiloft.
Ja ik vind het echt schrikbarend hoe normaal wij dit vonden als jonge meiden. Ook op straat hoe oudere jongens met je flirtten etc. Bah.
Echt: en nee geen naar gevoel, maar het was natuurlijk helemaal geen (evenwichtige) relatie. Alleen dacht ik dat toen, dat het zo hoorde. Heb ‘m ook verlaten voor iemand die nog geen jaar ouder was dan ik en daar ben ik mee getrouwd, dus alles is goed gekomen.
God ja de frustratie voor m’n afstudeerscriptie voel ik nog. Gezeik met die paginanummers, voetteksten, etc. Was meer werk dan die hele scriptie schrijven.
Nouja opzich zou mijn kind dat wel zelf bepalen want verbieden heeft geen zin maar idealiter zou het wel 18+ zijn. Beetje hypocriet trouwens want ik was zelf 17 toen ik iets had met iemand van 22 maar woonde toen ook al op mijzelf dus mijn ouders hadden niet zoveel meer over mij te zeggen haha.
Ik ben het niet met je laatste zin eens. Aan LVB-cliënten wordt juist heel vaak uitgelegd wanneer een relatie wel /niet kan. Iemand kan wel verliefd zijn op een puber van 14, maar dan wordt er altijd uitgelegd waarom hij/zij hier niks mee kan doen. Er zijn heel veel LVB-cliënten met het ontwikkelingsniveau van een puber. Die relaties kan je toch niet goedkeuren? Ook al passen ze gezien het ontwikkelingsniveau bij elkaar, hun levens zijn totaal anders. En je kijkt natuurlijk ook naar sociaal - emotionele ontwikkeling, levenservaring, etc.
Je kijkt niet alleen naar ontwikkelingsniveau, anders zou een persoon van 40 met een LVB ook een relatie kunnen hebben met een puber van 14.
Maar hoezo zijn we opeens extremen en uitzonderingen aan het opzoeken in deze discussie om voorbij te kunnen gaan aan het feit dat een volwassen man een kind wil neuken? Sorry voor de grove bewoording maar zo is het feitelijk gezien toch. Ik vind er in ieder geval niks schattigs aan.
Ik snap echt niet dat mijn moeder het vroeger prima vond dat ik scharrelde met mannen van 10-12 jaar ouder. (Ik was tussen de 15-17)
Je kan het toch geen kind noemen als het al in de pubertijd is en een “volwassen” lichaam heeft?
Maar dat weten we toch helemaal niet? Toen hij op haar afstapte dacht hij dat ze 20 was. En nu weet hij dat ze 14 is ja, maar hij komt niet naar NL om een relatie met haar aan te gaan toch? Hij is op wereldreis en doet ook 2 dagen NL aan en omdat ze het zo goed met elkaar konden vinden, bezoekt hij haar ook. En die moeder is er ook ig eens bij.
Het is geboren in 2006.
Its a kid Maury
Mijn broer had op zijn 21e met een 6 jaar jonger meisje en mijn moeder was zacht gezegd not amused. Hebben ze ook veel ruzie over gehad en ze mocht ook een tijd niet bij ons over de vloer komen. Later wel maar niet echt van harte. Mijn moeder vond het vooral smerig en niet kunnen omdat ik dus van dezelfde leeftijd als dat meisje was. Ik snapte er ook niks van. Moet wel zeggen dat mijn broer dus echt wel jong en niet zo volwassen was op zijn 21e en ook niet heel slim. Dat meisje was wel een probleemgeval dus het was een lekker stel.
Later kreeg hij trouwens met iemand van 5 jaar jonger en nu na 15 jaar zijn ze nog steeds samen. (Zaten trouwens ook nog 2 oudere vrouwen/dates tussen die twee relaties :p).
Voor mij was trouwens 6 jaar verschil ook altijd de Max. Vond iemand leuk van 23 toen ik 17 was en vond dat al veel verschil op die leeftijd. Toen ik 14 was, was ik echt een jonkie. Al vind ik jongens en meisjes van 21 ook vaak jonkies.
De grootte van je tieten is niet bepalend voor consent imo. Haar brein is gewoon nog niet ontwikkeld genoeg.
Maar 17 is ook een kind, en ik denk dat 17 en 24 voor velen al anders aanvoelt dan 14 en 21.
Ik vind het zelf ook smerig, maar wanneer is iemand een kind en wanneer volwassen? Je wettelijk gezien 18, maar hoe verhoudt zich dat tot daten.
Godbless.
Anders was ik forever illegaal om te neuken
Ik hoor dat lied steeds op de radio en ik kom er dus nu achter dat hij niet “Waterman Sugar High” zingt.
Dan zal ik maar niet vertellen waar het liedje over gaat:sweat_smile:
Toen ik 17 was datete ik met een jongen van 24. Waren mijn ouders niet heel blij mee, snap ik achteraf gezien wel haha. In principe merkte je in onze levensstijlen niet eens zo veel verschil, we studeerden allebei, ik woonde op kamers en hij nog thuis. Op mijn 20e met iemand van 20 jaar ouder ‘gedate’ (was niks serieus), dat toch maar niet tegen mijn ouders verteld, wist zelf ook wel dat dat not done was
Ik denk overigens dat ‘mentaal ouder zijn’ wel een ding is. Ik ga al heel mijn leven om met mensen die 1-2 jaar ouder zijn, dan ‘level’ je daar toch meer mee dan met mensen van je eigen leeftijd. Mensen van mijn eigen leeftijd voelen dan vaak jonger. Vooral in de leeftijd 15-20 merkte ik dit heel erg.
Ah elke keer als een bekende actrice/zangeres bijna 18 is en mannen daar online aftellers voor instellen