Stel je persoonlijke vraag #19

Is dit een ding? Op Reddit ofzo?

@Eddie ugh ja ik scharrel de tijdje met iemand van 12 jaar ouder maar ik word 9/10 5 haar jonger geschat dus vroeg me af of hij dat ook niet had gedacht. Toen zei hij ja ik schatte je wel jonger dan je bent, maar ik dacht je zal wel boven 18 zijn dus prima. :man_shrugging:t4:
Pas later bedacht ik me dat hij volgens mij echt een ding voor jongere vrouwen had en hoe problematisch dat eigenlijk is.

1 like

Omg ik heb naar aanleiding van bovenstaande vragen/discussie de jongen/man opgezocht met wie ik op mijn 14e een paar keer stiekeme afspraakjes bij het bos (wat bezielde me???) had gemaakt, die kerel was ook boven de 20. Klik ik per ongeluk op zijn LinkedIn profiel :cry: :cry:
Nu hoop ik heel erg dat hij dat óf niet kan zien. óf dat hij zich mij niet herinnert omdat het al zo’n 15 jaar geleden is haha

20 likes

“Voel je niks van”
:woozy_face: :woozy_face:

2 likes

haha ik weet nog dat ik op m’n 18e eens op een afstudeerfeestje ging salsadansen (?) met iemands broer, en die was 28. Niks gebeurd gelukkig (had daar ook helemaal geen zin in), maar nu denk ik: wow stel dat een vriend van mij nu gaat dansen met een 18-jarig nichtje ofzo… BACK OFF! :angry:

(Ik kwam die vent een paar jaar geleden nog tegen in m’n geboortestad toen ik daar met m’n moeder was en hij was dus inmiddels richting de 40 en m’n moeder zat echt van: ‘hoe ken jij deze oude kerel van vroeger… hmmm :thinking:’

Ik moet hierdoor denken aan een klasgenootje van vroeger. Toen zij 13 was had ze een vriend van 26. Hij woonde in een appartement bij ons in de buurt en toen hij 27 werd ben ik nog een keer met haar meegegaan naar zijn huis om slingers op te hangen. Ik vond het toen vooral cool dat zij een vriend had en vond dat mijn ouders raar deden als ze hun mening daarover gaven. Haar ouders hadden er trouwens geen enkel probleem mee? Want ze is ook nog eens een keer met hem een week op vakantie gegaan. Ik kan me niet voorstellen dat ik zoiets ook goed zou vinden.

4 likes

Mijn moeder was 16 en mijn vader 24 toen ze een relatie kregen :woozy_face: Toen vetrokken ze ook gelijk naar India lollll (hippies). Echt een raar verhaal en we maken er ook altijd grappen over maar het heeft wel goed uitgepakt voor ze want ze zijn nu al bijna 50 jaar gezellig bij elkaar.

23 likes

Toen ik 15 was ging ik met een jongen van (weet ik nu) 25. Hij zei dat hij 23 was en dat vond ik zo romantisch en stoer want mijn ouders schelen ook 8 jaar. Nu weet ik wel dat het echt niet OK is…Goed mijn middelbare schooltijd was verre van leuk en nu had ik toch ‘iets’. En dat wist deze dude ook dondersgoed.

1 like

Verliefd zijn, oke. Contact met hem hebben en meer? No way!
En ik zou zeker niet als moeder er als een fangirl met een camera bij staan. Sad.

2 likes

Wat bizar, ik vraag me af hoe je als veertigjarige man een zestienjarig meisje leert kennen, ook? Tussen tieners en twintigers vind ik het ook verre van wensbaar, een relatie, maar kan ik me nog voorstellen dat het ““kan gebeuren”” (en het ook goed kan uitpakken, hoewel het mijns inzien gewoon niet zou moeten kunnen en klaar). Als persoon van middelbare leeftijd stel je je toch niet zo op tegenover een fucking kind? :face_vomiting:

2 likes

Haha wat dan?

@FISSA Dit inderdaad. Heel bizar idd! En dat die ouders dat gewoon best vonden. Ongelooflijk.

1 like

Ah maar ze zegt ook een aantal keer dat haar dochter te jong is.

Ik zou het denk ik met pijn in mijn hart hetzelfde aanpakken (het contact enigszins gedogen maar wel benadrukken dat ik het leeftijdsverschil te groot vind) want denk dat verbieden niet helpt of alles mogelijk nog aantrekkelijker maakt en ik zou hierbij (en andere eerste ervaringen op dit vlak) echttt een oogje in het zeil willen houden als dat even zou kunnen.

6 likes

Mijn ouders kregen een relatie toen m’n moeder 15 was en mijn vader 22, maar ze kenden elkaar toen al 8 jaar want het waren buren. Om die reden was de relatie vanaf het begin geen probleem voor de ouders omdat het bekenden van elkaar waren maar soms denk ik er wat meer over na: vanaf welk moment ging m’n vader z’n kleine buurmeisje zien als een potentiële levenspartner? :no_mouth: Eigenlijk best raar

6 likes

Ja ik denk dat ik hetzelfde bedoel? Wil hier echt niet te veel over nadenken haha maar inderdaad: eerst 7 en 14 en “op een gegeven moment” (wanneer dan??:no_mouth:) gaat er blijkbaar iets om van “nu ben ik geïnteresseerd”
:no_mouth::no_mouth: Ander onderwerp voor mij

6 likes

Had jij een vriendje/vriendinnetje op de middelbare school?

• Ja, meerdere
  • Ja, ĂŠĂŠn
  • Nee, wel ‘scharrels’ (oid)
  • Nee
  • Ik wil stemmen

0 stemmers

Zo ja, zat je vriendje/vriendinnetje bij jou op school?

• Ja
  • Nee
  • Ik had geen vriendje/vriendinnetje

0 stemmers

Was jouw vriendje/vriendinnetje ouder of jonger dan jij?

• Veel jonger
  • Wat jonger
  • Even oud (ongeveer)
  • Wat ouder
  • Veel ouder
  • Nog steeds geen relatie gehad op de middelbare

0 stemmers

Duurde jullie relatie lang?

• Een paar maanden
  • Een jaar
  • Een paar jaar
  • We zijn nu nog steeds bij elkaar
  • Ik wil stemmen

0 stemmers

Ik kreeg iets met m’n vriend toen ik 15 was en hij 17 (schelen anderhalf jaar). Inmiddels 8 jaar verder en nog steeds samen.

14 likes

Toen ik 14 was had ik een relatie met een jongen van 20. :woman_shrugging:t2:

1 like

Ja oke, maar ik snap die fangirl modus gewoon echt niet.

Ik ben geloof ik sinds mijn 13e echt max een half jaar alleen geweest haha. Eerst een vriendje waar ik een paar maanden mee ben geweest. Daarna 3 jaar of wat met mijn enige echte middelbare-school-liefde. En toen ik 17 was leerde ik mijn huidige vriend kennen en nu zijn we al 12,5 jaar samen. :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ach nee joh, woningnood hoog? In de steden misschien, ga es in oost Groningen kijken. 1000 mensen over heel Nederland is echt niks, dat merk je niet eens. Dat zijn 3 mensen per gemeente. Dus dan stuur je ze liever terug naar oorlogsgebied/onmenselijke omstandigheden dan een paar vluchtelingen die verschrikkelijke dingen hebben meegemaakt onder te brengen? Pfoe, dat is nogal wat hoor. De impact voor hun terugsturen is zĂł veel groter dan de impact voor jou als zij hier komen wonen, dat ik me afvraag hoe je dat over je hart kan verkrijgen :grimacing:

@kali ik denk (en dat bedoel ik niet naar) dat je je een beetje in Moria moet verdiepen. Wat geld geven om dat kamp op te bouwen lost het probleem niet op. Het was ongeveer zo erg als een concentratiekamp: vrouwen slapen met luiers omdat ze zo bang zijn voor troepen mannen die daar rondliepen, berovingen, geen bedden, geen water, geen medische hulp. En dan al die arme Grieken die daar wonen en hun hele eiland naar de klote ziet gaan. Nee als Europa eindelijk es de menselijkheid zou vinden die ze altijd beweren te hebben zouden ze deze mensen opnemen.

29 likes