Nu heb ik zin in Belgische frieten. Ze bakken daar toch in het algemeen in dierlijk frituurvet? Het smaakte heel anders dan in NL. Ik eet vegetarisch maar vond dat toch zo lekker.
Stem jij weleens op de anonieme versie van een poll anders dan op de niet anonieme versie?
anoniem
- ja
- nee
0 stemmers
Niet anoniem
- ja
- nee
0 stemmers
Het eeuwenoude frietdebat, België editie
- Friet/frieten
- Frit/fritten
0 stemmers
- Frietkot
- Snackbar
0 stemmers
Ja ik heb NPO plus wel, maar ik kijk er ook veel naar. Ik vind hetzelfde met Videoland en dat wil ik eigenlijk ook wel alleen ik heb al vier streamingsdingen (incl. parasietaccounts wel maar toch) dus dat vind ik eigenlijk al veel te veel. Ik zou het eigenlijk vaker moeten pauzeren (of dat zou makkelijker gemaakt moeten worden maar dat doen ze natuurlijk niet).
Ik vraag er altijd sambal bij.
Ik had hier ook nog nooit van gehoord tot er in een restaurant steeds aan me werd gevraagd of ik daar ook fritten bij wou, en ik in hetzelfde dorp overal âfritkottenâ zag. Apparently itâs a thing regionaal denk ik
Zondag gaat de klok weer achteruit. Welke tijd heeft je voorkeur?
- Zomertijd
- Wintertijd
0 stemmers
Denk je dat de euroklok de oplossing is voor het jaarlijkse geneuzel over wel/niet de klok verzetten?
- Ja
- Nee
- Misschien
- Waar heb je het over
0 stemmers
Samenvatting
bedacht de Euroklok, een systeem waarbij de klok zó werd afgestemd, dat die tussen 22 december en 21 juni, 50 seconden voorliep per dag en in de rest van het jaar juist 50 seconden achter. Niemand zou last hebben van de geleidelijke overgang, zelfs bij dit grote uiteindelijke verschil van 2,5 uur. Toch haalde zijn voorstel het niet, omdat de tijd nog niet rijp werd geacht: het exact afstellen van de klok was nogal omslachtig en de tijdseenheid seconde zou niet meer eenduidig zijn. Hoe zou het nu, anno 2020, zijn met de haalbaarheid van een geleidelijke tijdsovergang? Elektronische klokken kunnen elke manipulatie aan, maar de niet eenduidige seconde zal waarschijnlijk nog steeds als lastig en te abstract worden ervaren. Daarom is het volgende voorstel misschien de oplossing. Zet tussen 22 december en 21 juni de klok elke zondagochtend twee minuten vooruit en de rest van het jaar twee minuten achteruit. Hiermee overbrug je het huidige verschil van één uur geleidelijk en gemakkelijk. Een kwestie van afspraken maken en van de juiste software. Resultaat: er zijn géén merkbare overgangen, er is géén gemorrel aan klokken nodig én een seconde blijft één seconde. De tijd is rijp.
Stond niet in de top 15 sorry!!!
Ben al verbaasd dat geen enkele limburger boos is geworden door het tekort aan zuurvlees in deze poll
@iedereen die zomertijd stemt, kunnen jullie toelichten waarom? Zomertijd klinkt natuurlijk veel leuker dan wintertijd maar als het altijd zomertijd zou zijn komt de zon midden in de winter pas rond half 10 op, lijkt me echt verschrikkelijk
Haha ja dit. Volgens mij stemt iedereen zomertijd omdat je het associeert met zomer en dus is het leuker dan die koude klotewintertijd. Maar ja ook als we naar alleen wintertijd gaan houden we nog zomers hoor jongens.
Oh wat dom ik stemde juist zomertijd omdat ik dacht dat de zon dan eerder op kunt in de winter
Maar wat @nefereti ook zegt ik vind dat vroeg donker ook zo vreselijk. Ik hou er van dat het in de zomer lang licht is een er veel zon is.
Omdat ik het nog erger vindt dat het 's avonds om half 5 al donker is.
Ik heb ja gestemd, maar meer in de zin dat ik dan de anonieme poll wel invul en de andere niet.
Ja dit denk ik dus ook!
@Nefertiti Oh ja dat kan ook natuurlijk! Ik weet niet, 's avonds vroeg donker vind ik ergens nog wel iets gezelligs hebben omdat ik dan toch niet zoveel meer doe, maar dat het nog donker is als ik op mn werk aankom vind ik echt intens demotiverend
Op de parking spreken ze dan ook een andere taal
Wintertijd zomertijd zal me echt een worst wezen, allemaal best. Ik merk ook geen verschil in ritme als de klok een uur verzet is.
Euroklok lijkt me niet zoân goed idee aangezien je dan niet meer gelijk loopt met de rest van de wereld. Een paar uur verschil is nog wel makkelijk mee te werken, dan kan je gewoon aanhouden dat het in New York 6 uur vroeger is dan Amsterdam. Maar als het de ene week in NY 6 uur vroeger is, en de week erna 5 uur en 58 minuten, en de week daarna 5 uur en 57 minuten, wordt het een stuk ingewikkelder. :â) Ik zie het ook binnen Nederland al helemaal fout gaan met de dienstregeling van de NS, iedereen standaard te laat voor de trein omdat ze waren vergeten dat de klok weer 2 minuten verzet is.
Ja dat heb ik vaak sowieso (8.30 beginnen) dus dan maakt het toch niet uit. Dan liever dat ik naar huis kan als het nog een beetje licht is.
Maar vind je het dan niet demotiverend dat het donker is als je naar huis gaat? Ik heb in de winter periode altijd het idee dat je als een soort zombie leeft in het donker. Donker naar je werk donker naar huis en op je werk zit je vanachter een raam naar buiten te kijkenâŠ
Maar misschien is dit meer gewoon herfst/winter haat
Ja dat absoluut hoor, heb sowieso een schijthekel aan de winter. Maar ik heb toch liever 's ochtends wat meer licht dan 's avonds, ik kom heel slecht uit bed in het donker en op de terugweg kan ik tenminste nog denken van ik doe gezellig de lichtjes aan in huis en zet een pot thee, ofzo
Hoeveel uitwasbare mondkapjes heb jij?
- 0 (en ook geen wegwerp)
- 0 (maar wel wegwerp)
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- Meer dan 7
0 stemmers