Stel je persoonlijke vraag #20

Hoe vaak scheld je?

• Nooit
  • Zelden
  • Soms, bijv 1x per maand of 1x per week
  • Elke dag wel een keer
  • Een paar keer per dag
  • De hele dag door

0 stemmers

Scheld je op

• Mensen
  • Dieren
  • Dingen
  • Situaties
  • Al het bovenstaande
  • Iets wat je vergeten bent, namelijk

0 stemmers

Scheld je met

• Godslasteringen woorden
  • Ziektes (geen kanker)
  • Kanker
  • GenitaliĆ«n
  • Poep en pies
  • Straattaal
  • Buitenlandse scheldwoorden
  • Anders

0 stemmers

Scheld je

• Hardop in jezelf
  • Hardop tegen spullen
  • Hardop tegen dieren
  • Hardop tegen mensen
  • In gedachten

0 stemmers

Ik kan dan alleen aan Balkenende denken haha

4 likes

Oh ja, dat ben ik helemaal met je eens. Nee, ik kan me dat ook niet voorstellen. Als mijn normen en waarden bijv. zouden zijn: al het leven is belangrijk en ieder mens is gelijkwaardig, vallen PVV en Forum al af. Als je daar op stemt hƩb je gewoon andere normen dan iemand die op een andere partij stemt. Maar mij valt op dat PVV stemmers over het algemeen snel beledigd zijn :stuck_out_tongue: Al die racistische oom aan het kerstdiner types.

@grace Ja, ik denk dat ook. Dat heb ik ook met racisme, en dan in het bijzondere met van die reclames a la ā€œIk ben tegen racismeā€. Dan denk ik: maar zijn er ook mensen vóór racisme? Ik weet dat er heel veel racisten zijn, maar ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat ze er echt voor zijn. Dat is volgens mij ook iets dat gewoon niemand van zichzelf vindt, al ben je het nog zo erg.

4 likes

Ik denk ook altijd hieraan

21 likes

Hahahahahahahahah

@Lepelsteeltje wondermens jij

1 like

Haha en dan staat juist sport er niet tussen

1 like

Ik denk dat best wat mensen niet de (volledige) standpunten van een partij kennen, zelfs niet van de partij waar ze zelf op stemmen. Genoeg mensen die kiezen voor iemand die ze ā€˜op tv gezien hebben’ zonder te weten waar die persoon nu eigenlijk voor staat. Of die dan stemmen voor bepaalde standpunten, maar de rest niet kennen.

Ik zou van alles wel meer willen weten en in een gesprek (waarin je onderschat wordt) ineens rustig toeslaan met je kennis. Zo heerlijk lijkt me dat. Kennis is echt macht.

3 likes

Wat vind jij ervan dat het hele forum tegenwoordig vol staat met polls?

• I love it, love love love polls
  • Ik haat het
  • I couldn’t care less

0 stemmers

Dat denk ik ook, maar dat is niet wat hier gevraagd wordt toch? De vraag was: denk jij dat de politieke opvattingen van iemand iets zeggen over zijn of haar normen en waarden. En dat is natuurlijk in ieder geval ten dele zo. Dat je niet het hele programma kent, maakt dan niet zo heeeel veel uit volgens mij.

@Amphitrite Wauw, dat is lastig te beantwoorden. Ik vind het eigenlijk niet te doen, omdat het zo groot is. Houden van is een heel groot iets en andere culturen zijn ook zooo groot. Ik heb in principe wel interesse in hoe andere culturen iets doen, maar daar zitten ook weer goede en slechte kanten aan. Een cultuur kan variƫren van meisjesbesnijdenis tot lekker eten en borden stukgooien op je bruiloft. Dus ik kan die vraag niet eenduidig beantwoorden.

1 like

Nee klopt, ik zei het omdat je zei "Als mijn normen en waarden bijv. zouden zijn: al het leven is belangrijk en ieder mens is gelijkwaardig, vallen PVV en Forum al af. " (sorry, quoten lukt ff niet). Niet iedereen redeneert (helaas) zo. Ik denk dat hier zelfs een flink aantal mensen stemmen op een partij waarvan ze niet eens weten waar die voor staat (dus niet dat ze niet het volledige programma kennen, maar zelfs de grote lijnen nauwelijks). Er zijn echt mensen die een stembureau binnenkomen met een flyertje van een of andere kandidaat en vragen op welke lijst die staat enzo. Die stemmen dus niet vanuit normen en waarden, of zelfs niet vanuit hun eigen opvattingen.

Oh zo, ja daar heb je helaas waarschijnlijk gelijk in :pensive:

1 like

Ik denk niet dat de mensen die polls haten zich in dit topic mengen

3 likes

Dit is echt m’n lievelingstopic geworden.
Zo leuk dat het altijd ergens anders over gaat, sfeer is eigenlijk altijd goed en gaat nooit ergens te lang op door.

Is dit ook jouw favo?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Hahah oke ja fair point

1 like

Interessante vraag! Merk ook dat het context afhankelijk is. Bij mijn vroegere vriendenclub (ex en zijn vrienden/stelletjes) voelde ik me op een gegeven moment niet meer op mijn plek. Heel plat gezegd, zij bleven toch wat hangen lazen niet veel, weinig brede interesse, eigengereid. Werd op een gegeven moment echt die uitdrukking - die ik niet helemaal paraat heb maar zoiets als ā€œif you are the smartest at the table, time to leave the tableā€ hehe. Plus 1000 andere redenen waarom dat niet meer werkte.

In het ā€œnerdenā€ clubje van latere opleiding kwam ik vaak ā€œtekortā€ op het gebied van politiek/geschiedenis terwijl ik echt dacht dat ik hier heel altijd veel vanaf wist oeps
(iets met reality check)

2 likes

Heb wel een hekel aan anonieme polls :grimacing:

14 likes

Ja, echt een teleurstelling als je van die grijze balken ziet verschijnen

4 likes

Ah kutje. Ja echt waarom staat ie automatisch op anoniem. Ff fixen.

4 likes

Ik ben die corona polls wel een beetje zat inmiddels hoor :weary:

11 likes