Stel je persoonlijke vraag #20

Wanneer is iets een mentale beperking? Of bedoel je meer een (licht) verstandelijke beperking? Ik beide gevallen denk ik: als je verliefd op elkaar bent: waarom niet? Maar ik vind het wel altijd heel belangrijk dat beide personen als gelijkwaardig in de relatie moeten worden gezien en er geen oneerlijke afhankelijkheid ontstaat.

Edit: zie nu het artikel van grace, interessant!

1 like

Alsof verliefdheid betekend dat je maar een relatie aan moet gaan? :sweat_smile:

Nee, ik vind het zeer onverstandig, raar en ik denk ook niet dat je een gelijkwaardige machtsverhoudingen hebt.

16 likes

Maar dat zegt @Kees ook. Dat het wel gelijkwaardig moet zijn

• Ik eet om te leven
    • Ik leef om te eten
    • Ik leef van maaltijd naar maaltijd
    • Ik vergeet soms te eten

0 stemmers

Ja ze is alleen wel een beetje tegenstrijdig, want zolang er verliefdheid is ziet ze het probleem niet

Heb je mijn berichtje goed gelezen? Ik vind dat je best heftig reageert op een mening. Ik vind het juist belangrijk dat er gelijkwaardigheid is in een relatie en er geen ongelijke machtsverhoudingen zijn. Maar dat is afhankelijk van het geval en men lijkt hier direct uit te gaan van de extreme gevallen.

Dan lees je mijn bericht niet goed, die kanttekening staat er niet voor niets.

1 like

Ik denk eigenlijk niet dat er zoiets bestaat. We hebben het niet over iemand met gewoon een lager iq, maar een zeer laag iq/ zwakbegaafd iemand. Ik denk dat de persoon met een ‘normaal’ iq dan te alle tijden een mentaal overwicht heeft.

4 likes

Nouja, het staat er toch ook gewoon? En zoals hierboven gezegd wordt gaan die twee dingen ook zelden(of nooit?) samen.

Oh en er werd hier inderdaad een extreem geval bedoelt!

Ik vind eten echt een van die dingen waarvan ik regelmatig denk ‘waarom moet dit elke dag weeeer en waarom is het niet net als idk sporten 3x per week’. Maar mijn relatie met eten is dan ook niet zo geweldig

Doe ik altijd (helaas)

8 likes

@Bunnyslippers @Sjern oh zo had ik het niet begrepen. Het woordje zeer stond tussen haakjes. Dus ik dacht dat mensen met een wat lager IQ er ook in vallen. Ik denk dat er veel relaties zijn tussen mensen met een lvb en mensen zonder lvb zijn en daar was mijn antwoord ook op gebaseerd. Maar blijkbaar hebben had de discussie daar geen betrekking op. Dat had ik dus verkeerd opgevat. Maar ben wel een beetje geschrokken van de heftige reactie (zacht ei)

Juist niet zwakbegaafd dan. Dat is een term voor mensen met een IQ tussen de 70 en 85 (dus tussen LVB en normaal begaafd in)!

1 like

Ah Thanks, was me niet bewust van dat onderscheid. Maakt het eigenlijk nog erger.

Kijk er nu al naar uit om me morgenochtend nog een keertje om te draaien

Ik besef me nu dat ik een uur extra heb terwijl ik het hele weekend al tegen dat ene uurtje minder aanhikte.

1 like

Een uur langer voor vaccinmakers om een vaccin te maken :v:t2::thinking:

7 likes

Niet eens per se een specifieke forummer die me nu meteen te binnen schiet, maar ik erger me vooral aan dat goed willen praten wat ik in zoveel topics zie. “Ja ik moest echt even de stad in voor een klein dingetje en het was zoooo druk, niemand houdt zich aan de maatregelen”

23 likes

Zeker weten. Met oud en nieuw 2020 stond ik huilend te proosten met mijn man, omdat we in 2019 wederom geen kind mochten krijgen en het maar de vraag was of we dit in 2020 wel zouden krijgen. In maart had ik de hoop helemaal opgegeven
 totdat ik dus zwanger bleek van een tweeling eind april en deze in december gehaald gaan worden. Dus 2021 wordt sowieso een beter jaar dan 2020 :wink:

108 likes

Het jaar is sowieso beter als ik weer een avondje mag schuren en shotten :sob:

Ik ben een simpele vrouw

41 likes