We vragen niet om cappuccino, maar om een linksom gedraaide latte met havermelk maar niet van AH huismerk alleen van Oatley hoor!
Kijk jij in badkamerkastjes van anderen als je daar overnacht/naar hun wc gaat die in de badkamer staat? En dan bedoel ik een gesloten kast openmaken, niet bekijken wat er in een open kast staat
- Ja, vaak
- Soms
- Nee, vind ik niet interessant
- Nee, vind ik privé
0 stemmers
Zodra ik slecht in mijn vel zit (boos/verdrietig oid) gaat mijn maag in lockdown en krijg ik letterlijk geen hap door mijn keel.
De mop geldt in thuissituaties. Je collegaâs wilden vast echt geen kantoorkoffie
Nee eigenlijk niet hoor, ben gewoon benieuwd wat voor producten mensen hebben haha
Ik heb een aparte wens qua koffie die niet altijd waargemaakt kan worden (normale melk, geen koffiemelk en geen suiker maar zoetjes) dus ik zeg eigenlijk altijd specifiek wat ik dan wil ipv ja lekker.
Misschien moet ik er merci bij zeggen
ik las âluidruchtig amusementâ, maar ik gun het je (en iedereen) van harte!
Ik heb dit met Ieren ook ervaren, die doen ook een hele dans van; nee doe geen moeite, aaaah het is echt geen moeite. Ze vonden mijn: oh ja lekker, wel direct, maar ook wel verfrissend
Same here. Wel verse melk en geen houdbare
Ik dus wel!
Oh hierdoor moet ik denken aan een ongemakkelijk moment bij mijn vorige baan (horeca). Een Belg bestelde âeen tas koffieâ.
Ik: âpardon?â
Belg: âeen tas met koffie alstublieft.â
Ik: ???
Dus ik begin die man doodleuk uit te leggen dat we geen koffiekoppen hebben die helemaal dicht kunnen, er zou dus hoe dan ook koffie gaan lekken in de tas. Uiteindelijk gered door een collega, thank god.
Ja Ieren? Had ik niet zo snel verwacht, ook in team-verband dus niet direct?
Ik werk zelf nu met Japanners voor het eerst. Op werk werd een âcultuur workshopâ georganiseerd omdat onze stijlen zo verschillen (NL vs Japan). Nee is ja, ja is nee even heel kort door de bocht.
Hebben de meeste collegaâs enorm veel moeite mee maar gelukkig komt hier mijn Midd-oosterse opvoeding eindelijk goed van pas jippie waarin ook veel ambivalent en dubbel was. Ik snap heel goed wat er âtussen de regelsâ staat in op het 1e oog onschuldig lijkende mailtjes
Wat zeggen Belgen dan als ze echt geen koffie willen? Ik vind dit een eigenschap waar ik persoonlijk echt veel moeite mee heb, mijn vader doet dit ook. Iemand anders is de gastheer of vrouw, maar door vals bescheiden te doen leg je alle verantwoordelijkheid bij die ander: die moet dan naast de handeling óók nog bedenken wat jij wel of niet zou willen. Dat vind ik nooit zo netjes.
Mijn vader zegt ook altijd dat het hem âniet uitmaaktâ waar we gaan eten, maar ondertussen weet ik ook dat hij geen vis lust, geen groente en niet te sjiek. Dus uiteindelijk is het toch altijd een Grieks restaurant en dan de vreetschuurversie, maar dan toch de hele tijd zeggen âneeee kies jij maar, ik heb geen wensenâ. Grrrrr. Sorry voor deze rant haha, een cultuurverschil opgeladen met familie-ergernissen.
Weet niet hoe dit op de werkvloer is, dit was in een privésituatie. Maar wel veel attenter, beleefder en meer zorgen voor de ander is me opgevallen. Waarbij die hele dans rondom de anders iets aanbieden daar ook bij hoorde. Maarja, Nederlanders zijn ook niet zo moeilijk te overtreffen op gebied van beleefdheid
Ik zeg eigenlijk âjaa, lekker, dankjewelâ
Als ik iemand vraag wil je koffie? En ik krijg als antwoord âokĂ© is goedâ zou ik denken ja alleen als je wil hoor het hĂłeft niet lol
Ieh ja dit ben ik wel met je eens! Hoewel, bij Nederlanders hoef je niet zo bang te zijn dat ze enkel om beleefd te zijn iets aanbieden, als ze het liever niet hebben dan zeggen ze zonder te blozen âmaar wij gaan zo eten dus we zien je later, doei!â
Dat overal het (volgens hen) sociaal wenselijke antwoord geven is mijn nummer één ergernis met mijn (Belgische) schoonfamilie, valt soms geen normaal gesprek mee te voeren. De oma van mijn vriend is een hele lieve vrouw, maar al onze gesprekken gaan zo:
Oma: en wat voor werk doe je nu dan?
Ik: geeft antwoord, weet u wat dat inhoudt?
Oma: ja, wat leuk!
Alleen heeft ze geen idee waar ik het over heb. Het is echt geen schande om dat toe te geven en door te vragen hoor. Ik geef nu uit mijzelf altijd maar die toelichting omdat dat 9 van de 10 keer nodig is, maar dat was in het begin best even wennen haha.
Heb jij schoenen wel eens laten repareren bij een schoenmaker?
- Vaak
- Af en toe
- Zelden
- Nooit
0 stemmers
Waren het dan dure schoenen?
- Ja
- Ja toevallig wel, maar als ze goedkoper waren had ik ze ook laten repareren
- Nee, vond ze gewoon erg mooi/fijn
0 stemmers
Eigenlijk om de x tijd een nieuwe hak plaatsen.