Ik ben haar niet, maar ook een Belg, en eigenlijk denken we niets bijzonder? Wel een koffie -> oh leuk, lekker, geen koffie -> ok, is ook goed. Wij willen gewoon echt niet lastig doen haha.
Heb jij al Sinterklaas/kerstcadeautjes gekocht?
- Nee, ik koop sowieso geen cadeautjes
- Nee, ik heb nog niets gekocht maar dat ga ik nog wel doen
- Ik heb al wel dingen gekocht maar nog niet alles
- Ik heb alles al binnen en ben er helemaal klaar voor
0 stemmers
Een ander antwoord: nee en ik weet nog niet of ik dat ga doen. Eerst maar es kijken hoe kerst er door Corona uitziet dit jaar
Dat is dan toch de ‘normale’ reactie ja zeggen als je wilt en nee als je niet wilt haha
Ik heb nog niet alles, omdat ik niet weet wat ik voor m’n vader moet kopen
Ik heb best veel keukenapparatuur die ik weinig gebruik omdat het zo veel meer afwas geeft, ik pak bijvoorbeeld sneller een mesje ipv de magimix, terwijl ik met dat apparaat wel veel sneller ben met koken. Wat zou jij chiller vinden?
- Meer afwas maar sneller klaar met koken/snijden
- Meer snijwerk maar sneller klaar met de afwas
0 stemmers
daarom is het dus een cultuurverschil en voer voor mopjes Rationeel ben je natuurlijk niemand tot last, maar het is meer het ~ gevoel ~ dat de ander speciaal moeite moet doen voor jou
Ja, voor mijn dochter. Een groot cadeau al voor Sinterklaas, en wat kleinere schoencadeautjes.
welke zoekmachine(s) gebruik jij?
- Ecosia
- Bing
- DuckDuckGo
- Yahoo!
- WolframAlpha
- Anders
0 stemmers
Haha ik weet het niet, enlighten me!
Ik vind het vooral fijn als ik ergens ben waar ik zonder jas wil zitten maar wel tocht of koude lucht kan zijn. Zoals een vliegtuig, café of een kantoor. Oftewel plekken waar we nu niet komen
Grappig hè, dat verschil. Ik zeg eigenlijk overal waar ik kom, bij vrienden en familie, meteen ja. Andersom hier trouwens ook. Ik vind het ook wel een gezellige bezigheid.
Kan me trouwens herinneren dat ik vroeger als tiener heel vaak vroeg of ze zelf dan ook namen/het geen moeite was. Ik kreeg dan vaak de reactie: ‘Anders zou ik het niet vragen.’ dus dat heb ik zo denk ik afgeleerd. En zo is het ook toch.
Ik vind het zo omslachtig om zo te communiceren. We hebben als mensheid megacomplexe taalsystemen uitgevonden zodat we met elkaar kunnen communiceren, en dan gaan we het precies gebruiken om de communicatie moeilijker te maken in plaats van makkelijker.
Ik vind het zelf ook eigenlijk onbeleefder om de gastheer/gastvrouw extra moeite te moeten laten doen om erachter te komen wat jij nu eigenlijk wil in plaats van dat het beleefd is. Ik vraag je wat je wil omdat ik het wil weten zodat ik er iets mee kan. Zeg dan niet eerst 3x dat je het niet wil zodat ik extra tijd en moeite moet verspillen om te achterhalen dat je eigenlijk toch iets anders wil. Als je dat gewoon de eerste x zegt is dat voor mij minder moeite hoor.
Die koffie had allang klaar kunnen zijn in de tijd van die welles/nietesconversatie.
Mijn favoriet op dit vlak is een van mijn beste vriendinnen, die al vrijwel vanaf het begin gewoon zelf doorloopt naar mijn keuken en ondertussen roept ‘wil jij ook wat?’ vind ik echt een heel gezellig idee dat zij zich hier zo thuisvoelt.
Huh ik vind het echt heel gek dat mensen je dus soms dingen aanbieden maar dat eigenlijk niet menen of niet willen geven? Is toch het eerste wat je vraagt als iemand bij je op bezoek komt
Ja en dan beledigd zijn als je ja zegt op het aanbod want eigenlijk wilden ze het zelf later opeten
Ik draag het voor werk vaak als ik lang buiten moet zijn en het koud is
Ik snap dat ook echt niet. Ik geef altijd een opsomming van wat ik aan kan bieden en als ik geen zin heb om koffie te zetten bied ik het ook gewoon niet aan. Ik heb geen geduld voor welles/nietes.
Maar alsof iemand dan zou zeggen: Ja nu je het zegt, ik vind het eigenlijk wel teveel moeite om voor jou koffie te zetten, je krijgt water
Mijn broertje: ‘Wil iemand dit laatste koekje no… Nee? Mooi!’ en dan is ie in zijn mond verdwenen.