Stel je persoonlijke vraag #20

Ik zit nu met dit dilemma haha. Heb op 18.24 besteld en gekozen voor zsm en zou rond 19.05 zijn, maarja het is ook zondagavond dus waarschijnlijk druk dus voel me nu dan zo’n zeikwijf als ik meteen ga bellen.

Haha, ja, ik zat me het dus ook af te vragen. Had 17.45 besteld en gekozen dat het om 19:00 bezorgd zou worden en het is er nog niet. Maar ik heb ook nog niet super veel trek en kan me voorstellen dat het druk is, dus het maakt me ook niet heel veel uit. Heb alleen vaak dan ineens de angst dat ik volledig vergeten word ;p

Ik heb om die reden een beetje kerstmagie bewaard voor eind november.
Mn kerstboom staat, want ik had een baaldag(maand) en nieuwe spullen gekocht voor er in en ik wilde gewoon dat ie stond. Maar ik heb ook altijd een kerstdorpje en lampjes in m’n vensterbank en die heb ik nog even bewaard. Ik doe het gewoon in fases.

1 like

Ik bel vaak na een half uur pas, maar net toen ik dit berichtje postte belde de bezorger aan dus hopelijk bij jou ook haha

1 like

Hier in de buurt gebeurt het wel eens. Mensen die ik ken hebben wel doeken in de tuin gehad en dat vind ik altijd wel grappig om te lezen. Ben wel blij dat ons groepje er niet aan deed.

1 like

Is dit iets wat alleen in bepaalde delen van het land gedaan wordt?

1 like

Hoe staan jouw glazen en kopjes in de kast?

• Gewoon zoals ze ook op tafel staan
  • Op zijn kop

0 stemmers

Ken jij ‘schuttersfeest’?

• Ja en ik vind het leuk
  • Ja en ik vind het niet leuk
  • Ja en ik vind het verschrikkelijk
  • Nee wtf?

0 stemmers

Met de meeste vrienden van mijn moeder spreek ik Engels, dus daar heb je die distinctie tussen u en jij niet.

1 like

Volgens mij is het gebruikelijker in het oosten. Iig hier gebeurt het veel.

Oh @Xiomara zei dit al

Ligt eraan of ik ze voor het eerst zie of voor de zoveelste keer. Begin vaak wel met u maar vaak zeggen ze dan ‘zeg maar je hoor’ en dan doe ik dat ook

6 likes

Het verschilt een beetje hoe vaak ik ze zie, in welke setting en of de betreffende vriend u of jij tegen hun ouders zegt. Een vriendin die ik al mn hele leven ken zegt altijd u tegen haar ouders, dus ik ook. Maar toen ik in de kroeg stond te kletsen met de moeder van een andere vriendin die ik veel minder vaak zie en minder lang ken zei ik wel je. Die drempel was wat lager na een paar drankjes

2 likes

Nu ik dit beantwoord snap ik eigenlijk niet waarom maar alleen mn koffiekopjes op zn kop. Slaat nergens op eigenlijk? Alle glazen die ernaast staan staan dus niet op zn kop.

1 like

Haha ja ik heb dus alles op zn kop staan, behalve de koffiekopjes?? Bij mijn ouders staat het ook zo dus dat heb ik overgenomen, maar geen idee waarom kopjes dan wel normaal staan.

1 like

Mijn vader heeft geen vrienden :disappointed_relieved:

5 likes

Ik loop thuis altijd op blote voeten of sloffen en doe alleen sokken aan als ik de deur uit ga. Tegenwoordig is dat alleen om boodschappen te doen of te wandelen en dus maximaal een uur. Ik vind het een beetje onzinnig om steeds na een uurtje dragen al nieuwe sokken te pakken, dus dan doe ik wel meerdere dagen met één paar

3 likes

Wat is het?

Over 3 weken heb ik er een in de tuin staan denk ik :grimacing:

1 like

Umm ja het is een feest van volgens mij 3 dagen lang? In het dorp waar ik woonde vroeger (oosten) begon het een paar weken voor het schuttersfeest was met bogen zetten in alle straten van het dorp en omringende dorpen. Dit soort bogen:

Waar je dan idd onder door kon fietsen, er was een bogentocht op de eerste dag volgens mij. Verder is het vooral schietspellen, zoals een grote houten vogel ofzo op een paal raken haha. En een groot gedeelte is ook de schutterijen! Dat zijn gewoon fanfares, vendelaars en majorettes enzo. En dan zijn er dus optochten. Verder is het gewoon een excuus om drie dagen lang te zuipen en mensen in het dorp kijken er echt het hele jaar naar uit.

Ik heb het persoonlijk altijd verschrikkelijk en kneuzig gevonden trouwens. Ook omdat ze in die 3 nachten ieder uur(!) met een soort kanon door het dorp gaan en dan in iedere straat gaan karbiet schieten. Top.

1 like

Ik ken dit enkel van Beau Séjour. Is al dat serie kijken toch ergens goed voor.

4 likes