Heel chill dat je ook WolframAlpha erbij hebt gezet haha
Welk restaurant is dat?
Oh nice! Wist niet dat ze dat deden. 3 keer struikelen en ik ben er dus ga daar zeker naar kijken, thanks
Ik ken het alleen als een soort tentfeest. Op zondag is er wel een soort schiet wedstrijd met kleiduif schieten maar verder is het gewoon 3 avonden feesten haha.
Ja dat is er inderdaad ook een groot onderdeel van haha! Maar bij ons zijn er ook echt wel dagelijks optochten van de schutterijen. In ons dorpje waren er alleen al drie schutterijen
en nog dingen eromheen. Misschien was het bij ons ook wel uitgebreider dan in andere plaatsen hoor!
ik zocht dus naar āalternatieve zoekmachinesā en die kwam tevoorschijn hahaha, en nu voel ik allemaal rare dingen in om te kijken wat WA zegt
Ik gebruik het alleen voor de wiskundige dingen (het is ook een soort gigantische rekenmachine) en kom er nu pas achter dat je er ook allemaal andere dingen mee kan opzoeken??? Wow
Schrijf jij in een dagboek?
- Ja
- Nee, maar wel in iets vergelijkbaars (morning pages, invulboek, dankboek, etc)
- Nee
0 stemmers
Nu ben ik heel benieuwd uit welk dorp jij komt⦠volgens mij doen niet heel veel dorpen actief aan schuttersfeest toch?
Kom jij toevallig uit een dorp waarbij er, inclusief alle randgemeenschappen om het echte dorp heen, ongeveer 7 verschillende schuttersvereningen zijn?
Die App is ook heel chill! Voor een paar dollar heb je de premium versie en dan krijg je ook alle tussenstappen te zien, heb ik heel veel gebruikt voor huiswerk (integralen oplossen enzo)
Ik heb iedere week een mini stukje voor dankbaarheid vrijgemaakt in mān bullet journal waar ik iedere dag letterlijk 1 regel opschrijf. Iets wat die dag positief of leuk was of waar ik dankbaar voor ben, super low key en het is echt heel chill om te doen. Er is altijd wel IETS te vinden al is het maar āafwas weggewerkt dus nu leeg aanrecht 
ā
Oh dat weet ik eigenlijk niet
hoeveel er zijn. Ik wil je wel een pb sturen!
Jaa nadat het OLS in het dorpje was waar ik vandaan kom, ben ik het nog leuker gaan vinden. Vond het echt bijzonder om al die schutterijen door het dorp te zien trekken en de sfeer op de wei. Verder veel nostalgie van mijn opa die schuttekoning was, en elke zomer het OLS op de radio volgen.
Zijn schuttersfeesten vooral een limburgs iets?
Ah ja dan is het wel leuk natuurlijk! Ook om zoiets met je opa te delen. Ik vond het ook voor een groot deel niet leuk omdat ik het dorp waar ik woonde niet leuk vond en niet echt een klik met de mensen had. Ik woonde zelf niet in Limburg maar in Gelderland! Maar in Limburg komt het inderdaad ook veel voor
Nu niet meer, maar tussen 10 en 25 heb ik eigenlijk altijd dagboekjes en ook een soort van plak/schetsboeken gehad. Echt heel leuk om zo af en toe door te bladeren maar hier en daar ook super cringe, wat eigenlijk ook wel weer leuk is.
Ik vond daar vroeger ook niks aan, maar sinds ik uit het dorp weg ben, en veel omga met mensen die die tradities enzo niet kennen, merk ik dat die tradities en cultuur meer ga waarderen. (Of word ik gewoon oud en sentimenteel)
Voor de liefhebbers nog eens een poll over corona. Ben jij
- Bang om corona te krijgen en echt ziek te worden (of een nauw contact ziek te maken)
- Bang om corona te krijgen omdat een quarantaine je slecht uitkomt
- Niet bang
0 stemmers
@Squidy en @Branko Het is echt een heel ding ook nog eromheen, mijn ouders zijn allebei actief bij een schutterij hier in het dorp maar die schutterijen horen dan allemaal bij een kring en zoān kring valt dan weer onder een federatie. Dus je hebt niet alleen in je dorp schuttersfeesten (meestal kermis genoemd hier) maar ook echt allerlei concoursen en schutterstreffen waar iedereen weer bij elkaar op bezoek komt en voor ieder onderdeel wedstrijden zijn. Er zijn echt veeeeel schutterijen, onze gemeente heeft er bijv ook al 4.
OLS ben ik ook weleens geweest maar er zit wel wat verschil in benadering tussen Gelderse en Limburgse schutterijen en gildes, dat was daar goed zichtbaar.
Ik had er nog nooit van gehoord maar vermaak me hier echt prima mee:
Zet jij de klok in je auto (of op je magnetron, oven of andere klok die wel digitaal is maar niet automatisch gaat) naar wintertijd of laat je hem een half jaar staat tot hij vanzelf weer goed staat?
- Ik laat hem staan
- Ik pas hem aan naar wintertijd
0 stemmers