Stel je persoonlijke vraag #20

Haha ja ik heb dus alles op zn kop staan, behalve de koffiekopjes?? Bij mijn ouders staat het ook zo dus dat heb ik overgenomen, maar geen idee waarom kopjes dan wel normaal staan.

1 like

Mijn vader heeft geen vrienden :disappointed_relieved:

5 likes

Ik loop thuis altijd op blote voeten of sloffen en doe alleen sokken aan als ik de deur uit ga. Tegenwoordig is dat alleen om boodschappen te doen of te wandelen en dus maximaal een uur. Ik vind het een beetje onzinnig om steeds na een uurtje dragen al nieuwe sokken te pakken, dus dan doe ik wel meerdere dagen met één paar

3 likes

Wat is het?

Over 3 weken heb ik er een in de tuin staan denk ik :grimacing:

1 like

Umm ja het is een feest van volgens mij 3 dagen lang? In het dorp waar ik woonde vroeger (oosten) begon het een paar weken voor het schuttersfeest was met bogen zetten in alle straten van het dorp en omringende dorpen. Dit soort bogen:

Waar je dan idd onder door kon fietsen, er was een bogentocht op de eerste dag volgens mij. Verder is het vooral schietspellen, zoals een grote houten vogel ofzo op een paal raken haha. En een groot gedeelte is ook de schutterijen! Dat zijn gewoon fanfares, vendelaars en majorettes enzo. En dan zijn er dus optochten. Verder is het gewoon een excuus om drie dagen lang te zuipen en mensen in het dorp kijken er echt het hele jaar naar uit.

Ik heb het persoonlijk altijd verschrikkelijk en kneuzig gevonden trouwens. Ook omdat ze in die 3 nachten ieder uur(!) met een soort kanon door het dorp gaan en dan in iedere straat gaan karbiet schieten. Top.

1 like

Ik ken dit enkel van Beau Séjour. Is al dat serie kijken toch ergens goed voor.

4 likes

Heel chill dat je ook WolframAlpha erbij hebt gezet haha

Welk restaurant is dat?

Oh nice! Wist niet dat ze dat deden. 3 keer struikelen en ik ben er dus ga daar zeker naar kijken, thanks

Ik ken het alleen als een soort tentfeest. Op zondag is er wel een soort schiet wedstrijd met kleiduif schieten maar verder is het gewoon 3 avonden feesten haha.

1 like

Ja dat is er inderdaad ook een groot onderdeel van haha! Maar bij ons zijn er ook echt wel dagelijks optochten van de schutterijen. In ons dorpje waren er alleen al drie schutterijen :joy: en nog dingen eromheen. Misschien was het bij ons ook wel uitgebreider dan in andere plaatsen hoor!

ik zocht dus naar “alternatieve zoekmachines” en die kwam tevoorschijn hahaha, en nu voel ik allemaal rare dingen in om te kijken wat WA zegt

1 like

Ik gebruik het alleen voor de wiskundige dingen (het is ook een soort gigantische rekenmachine) en kom er nu pas achter dat je er ook allemaal andere dingen mee kan opzoeken??? Wow

1 like

Schrijf jij in een dagboek?

• Ja
  • Nee, maar wel in iets vergelijkbaars (morning pages, invulboek, dankboek, etc)
  • Nee

0 stemmers

Nu ben ik heel benieuwd uit welk dorp jij komt
 volgens mij doen niet heel veel dorpen actief aan schuttersfeest toch?
Kom jij toevallig uit een dorp waarbij er, inclusief alle randgemeenschappen om het echte dorp heen, ongeveer 7 verschillende schuttersvereningen zijn?

Die App is ook heel chill! Voor een paar dollar heb je de premium versie en dan krijg je ook alle tussenstappen te zien, heb ik heel veel gebruikt voor huiswerk (integralen oplossen enzo)

1 like

Ik heb iedere week een mini stukje voor dankbaarheid vrijgemaakt in m’n bullet journal waar ik iedere dag letterlijk 1 regel opschrijf. Iets wat die dag positief of leuk was of waar ik dankbaar voor ben, super low key en het is echt heel chill om te doen. Er is altijd wel IETS te vinden al is het maar “afwas weggewerkt dus nu leeg aanrecht :two_hearts::star:“

14 likes

Oh dat weet ik eigenlijk niet :sweat_smile: hoeveel er zijn. Ik wil je wel een pb sturen!

1 like

Jaa nadat het OLS in het dorpje was waar ik vandaan kom, ben ik het nog leuker gaan vinden. Vond het echt bijzonder om al die schutterijen door het dorp te zien trekken en de sfeer op de wei. Verder veel nostalgie van mijn opa die schuttekoning was, en elke zomer het OLS op de radio volgen.
Zijn schuttersfeesten vooral een limburgs iets?