Stel je persoonlijke vraag #20

Dat deed ik ook, maar die mocht ik dan niet mee naar mijn kamer nemen als ik ging slapen. Kwam er later achter dat dat was omdat mijn ouders dan mario speelden tot 3 uur 's ochtends. Snapte toen ik daar achter kwam ook waarom ik nooit een eigen gameboy mocht :joy:

27 likes

Omdat ik het idee heb dat veel mensen voor zichzelf uitzonderingen maken (bijvoorbeeld toch samen aan een tafel zitten, met ongeveer een meter afstand, of met wandelen gewoon naast elkaar lopen)

• Ik hou met al mijn vrienden anderhalve meter afstand.
  • Ik heb één of twee uitzonderingen qua vrienden of situaties, maar hou verder wel afstand.
  • Ik hou over het algemeen bij mijn vrienden geen afstand.
  • Ik hou bij mijn familie buiten mijn huishouden altijd afstand.
  • Ik hou bij mijn familie buiten mijn huishouden over het algemeen geen afstand.
  • Ik spreek binnen met meer dan het toegestane aantal mensen af.
  • Ik spreek binnen alleen met het toegestane aantal mensen af.
  • Ik spreek alleen buiten met mensen af, niet binnen.
  • Ik begroet nog wel eens mensen met een aanraking.
  • Ik raak nooit meer andere mensen aan met een begroeting.

0 stemmers

Ik zie mijn ouders nog omdat die op mijn zoontje oppassen, ook m’n zus zie ik nog, wij hebben de afspraak dat we elkaar nog zien, hadden we in golf 1 ook (ook vanwege opppassen maar ook ivm mijn eigen mental health), zitten niet altijd braaf op 1,5meter maar raken elkaar niet meer aan, wat ik heeeel moeilijk vind wel.

Tot voor de nieuwe maatregelen was er nog een vriendin die ik zag ivm haar newborn, hielp haar veel maar sinds de nieuwe maatregelen dus niet meer. Andere vrienden heb ik eigenlijk alleen maar buiten & op afstand van de zomer gezien.

2 likes

Toen ik een weekje in NL was in augustus logeerde ik bij mijn ouders, wij beredeneerden het zo dat ik daarmee ook (tijdelijk) onderdeel van hun huishouden was, en heb ze toen dan ook wel geknuffeld. Beetje drogreden natuurlijk, maar had ze al sinds kerst niet meer gezien. Ziet er ook uit alsof ik ze dit jaar niet meer ga zien, want zie het niet rond kerst ineens allemaal verbeteren waardoor ik wel naar NL kan, dus drogreden of niet, ben blij dat ik ze toen nog geknuffeld heb.

2 likes

Het was geen geld kwestie maar m’n ouders waren anti-fun (vond ik)

Ik mocht geen Disney kijken, maccie eten of Videogames spelen.

5 likes

Haha mac of games kan ik nog inkomen, maar waarom mocht je geen Disney kijken?

Te Amerikaans.

Vooral m’n vader heeft een grondige hekel aan Amerika Haha.

1 like

Hier dezelfde haat aan die drie didngen! Wel deels door geld kwestie, maar ze vonden het ook gewoon onzin.
Ik ben op mijn 15e voor het eerst naar de McDonalds geweest (met mijn ouders trouwens, zus en ik hadden ze overtuigd). En Lion King heb ik pas vorig jaar voor het eerst gezien.

@Teigetje mijn moeder had een hekel aan dat Amerikaanse. Die American dream en prins/prinsessengedoe wat er altijd in naar voren komt.

1 like

@Zemraluani @ellegirltalk oh wauw zo heb ik er eigenlijk nooit over na gedacht. Of ja, het prins/prinsessengedoe wat in bijna elke film terugkomt natuurlijk wel, geen ontkomen aan haha. Vinden jullie dan nu dat je iets gemist hebt eraan of dat niet?

1 like

Hahaha ik ook beiden!

Ze weigeren nog steeds naar de commerciĂ«len te kijken lol, m’n vader was het ene jaar dat John de mol voor Talpa de eredivisie rechten had gekocht ook heel boos dat er reclames!!! tussen de wedstrijden zaten.

Ze kijken alleen Npo 1,2,3, de Belgische, Britse, Duitse en Spaanse tv en de rest is FOUT (tenzij Eurosport de giro/vuelta uitzendt)

@Teigetje ja ik vind Disney door deze indoctrinatie dus ook onuitstaanbaar Amerikaans.

7 likes

Deze Nintendo staat nog steeds in de woonkamer, en zoontje van 3 speelt er regelmatig op :ok_hand:

1 like

Nee eigenlijk niet want ben het wel met mijn moeder eens :stuck_out_tongue: Mensen reageren wel altijd geschokt. “Heb je dat echt niet gezien?!” En vroeger was het ook wel stom want ik kende veel dingen niet waar de rest van de klas over praatte (zoals ook dingen van commerciĂ«le omroep, cartoon network en telekids enzo) dus vaak geen idee waar ze het over hadden en nog steeds niet. Mijn vriend zei trouwens dat Mulan toch echt anders was, zij was een stoere chick en geen prins/prinsessengeoe. Die moest ik echt zien. Nu ben ik halverwege in slaap gevallen, maar ze valt toch uiteindelijk op die leider van het leger? Dus alsnog gaat het om; vind een vent --> alles is goed.

6 likes

Hahaha ja hier ook het Belgische journaal en m’n moeder kijkt ook het Spaanse weerbericht ???

Sowieso kijken ze beiden ook meermaals per dag naar teletekst. Gaan ze ook de temperaturen van heel Europa langs Haha.

10 likes

Dit is wel echt een hele dode cavia maar wij hadden vroeger ĂŒberhaupt geen tv ivm snobistische ouders. Klasgenootjes dachten altijd dat we weinig geld hadden of religieus waren, haha. Tegenwoordig hebben ze er wel één, maar geen abonnement en lenen ze dvd’s bij de bibliotheek
 Tja

7 likes

Hahaha en dan? “Oh in Madrid is het nu 32 graden en in Alicante 29.” :joy:

8 likes

Ja. Ik weet ook niet hoe je het interessant kan vinden.

Toen ik haar een iPhone gaf was het eerste wat ze ontdekte de weerapp.Ze heeft er nu 6 locaties instaan van plekken waar ze semi recent is geweest en/of familie woont.

En dan is het elke keer: “kijk Leeuw, het is hier 4 graden warmer dan bij tante Rita in de Dordogne” of “kijk, het is bewolkt in ItaliĂ«â€, of haar lievelings “vandaag krijgt een 8”.

@Juuldie awhhh ik vind je vader nu al lief, ken het type Haha.

17 likes

Hahaha ik zou misschien ook wel een van die mensen zijn die geschokt reageert. Maar als jij vind dat je er niks aan gemist hebt is het prima toch haha. Vind het wel grappig dat zoiets als RTL 4 niet kan maar je ouders wel graag willen weten wat voor weer het in Zweden is ofzo :joy: @Zemraluani

En ja in Mulan is het inderdaad ook wel zo dat ze uiteindelijk bij die man komt en niet het beste voorbeeld daarin :joy: dat vind ik ook wel vervelend aan Disneyfilms hoor. Als je nou ooit denkt “goh, heb echt zin in een Disneyfilm” (wat ik me niet echt kan voorstellen bij jullie haha maar toch) zou ik gaan voor Brave of Frozen, dat zijn niet echt stereotype Disneyfilms!

1 like

Ah toevallig heb ik die beide wel gezien haha! Frozen vond ik niet zo, maar Brave wel leuk!

1 like

Hahaha dit klinkt echt exact als mijn moeder, vooral dat laatste

2 likes

Flashbacks naar die keer dat m’n ouders door de McDrive gingen en wij op de achterbank super hyped waren want OMG eindelijk voor de eerste keer Mac eten en wat ga jij nemen en welke speeltjes zitten er in de Happy Me- en ze toen 2 koffie bestelden en doorreden
Echt een sicke flash van ze

104 likes