Haha heerlijk zoveel herkenning hier. Hier ook alleen Villa Achterwerk en ‘s avonds Per seconde wijzer / 2 voor 12. Was stikjaloers op de buurkinderen die alle happy meal speeltjes hadden. Lazen jullie ouders ook alleen de Volkskrant? Mijn vader kocht alleen op vakantie de Telegraaf als er niks anders was maar dan schaamde hij zich echt
De teletekst app gebruikt mijn vriend ook
Ja jezus als Shang voor mijn neus zou staan zou ik ook al mijn feministische principes opzij zetten en met hem het bed in duiken
Als je iMessage gebruikt, gebruiken jullie deze reacties?
- Ja, vaak
- Ja, wel eens
- Nee
- Ik gebruik geen iMessage
0 stemmers
Haha die van mij ook. Ik moet er ook altijd om lachen omdat het zo old school is. Maar hij is er aan gehecht.
Haal jij inspiratie uit het wayrwt topic?
- Regelmatig
- Soms
- Zelden
- Nooit
0 stemmers
Bij al deze verhalen over ouders die anti-commerciële omroep, anti-McDonald’s, anti-Telegraaf etc. zijn, vraag ik me af of jullie ouders ook hoogopgeleid zijn. In mijn hoofd zit daar een verband tussen. Mijn beide ouders zijn laagopgeleid en ik herken dit niet. Ik heb de poll meerkeuze gemaakt, dan kan je hem eventueel voor beide ouders invullen.
(Laagopgeleid = geen diploma of alleen middelbare school; middenhoog opgeleid = mbo of een vroegere variant daarvan; hoogopgeleid = hbo of een vroegere variant daarvan, universiteit)
- Mijn ouder is laagopgeleid en anti
- Mijn ouder is laagopgeleid en niet anti
- Mijn ouder is middelhoog opgeleid en anti
- Mijn ouder is middelhoog opgeleid en niet anti
- Mijn ouder is hoogopgeleid en anti
- Mijn ouder is hoogopgeleid en niet anti
- Weet ik niet (bijv. ouder jong overleden, geen contact met ouder)
0 stemmers
Nouja anti? Mn vader vindt vooral mc donalds kut maar het kan hem verder weinig boeien of mensen zich daar vol in vreten of dat het bestaat.
Schaar dat maar even onder anti dan
Interessant, zal eens kijken of ik wat kan vinden!
Maar ik denk ook dat mijn ouders wisten dat als ze bijvoorbeeld FoxKids (wat kennelijk erg gewelddadig was?) zouden verbieden, ik en mijn broertje dit stiekem zouden kijken als ze weg waren. Hetzelfde geldt voor McDonald’s en al die andere dingen. Je kan kinderen gewoon niks verbieden of iets vermijden.
Mijn ouders lazen altijd alleen het NRC en FD (nog steeds trouwens), ik heb dit jaar zelf een abonnement op de Volkskrant genomen en dat voelde toch een beetje als verraad haha
Die lockdown stijgt naar m’n hersenen zeg, het moment dat je sentimentele waarde aan een krant toekent is wel een teken dat je te weinig menselijk contact hebt geloof ik
Ging jij vroeger wel eens met je ouders naar mc donalds? Dit is bij ons eenmalig gebeurd tijdens de terugrit van vakantie en ik vond het geweldig. Dus misschien dat mn ouders toch wel anti zijn?
- Ja regelmatig
- Soms
- Zelden
- Nooit
- N.v.t.
0 stemmers
Kan jij je eerste keer mc donalds nog herinneren?
- Ja als de dag van gisteren
- Vaag nog
- Nee
- Ik ben nog nooit bij mc donalds geweest
0 stemmers
En dan zat ik daar met Snoopy’s hoofd en niet de rest van zijn lichaam
Naja, het was kutter geweest als je alleen zijn lichaam had
Deze ken ik niet, ik heb wat gemist?
Mijn vader is zelfs een keer naar een Mac verder weg gereden, omdat die dichtbij de speeltjes voor de Happy Meal (ik geloof iets met Hamtaro?) niet meer had. Held
Geen idee hoe oud je bent, maar deze komt uit 99. Ik vond het echt heel fancy als mensen die hele set hadden
Haalde jij toen je op de middelbare school zat nog steeds wel eens een happy meal?
- Nee nooit
- Ja regelmatig
- Soms
- N.v.t.
0 stemmers
Ze vonden de Telegraaf altijd wel een matige krant (“bangmaakkrant”) maar dat lag meer aan de kwaliteit van de stukken daar dan dat het een sentimentele haat was. Ze waren niet per se anti, ze vonden het gewoon zelf niks.
Dat is veranderd op het moment dat een verkoper mijn 91-jarige demente oma een duur abonnement heeft aangesmeerd dat we pas na heel veel moeite weer hebben kunnen annuleren, omdat die mensen daar geen centimeter wouden meegeven. Sindsdien zijn we met de familie wel collectief anti-Telegraaf