Stel je persoonlijke vraag #20

Die digitale kun je ook doorgeven toch? Ik ga er toch zat over houden denk ik, stuur me tzt maar berichtje :blush: (of nu als je er 25 al wil, is ook ok!)

1 like

En een man?

2 likes

Ook!! Omdat dat volgens mij nog niet te regelen is middels een pil, zou ik dan pleiten voor sterilisatie. Volgens mij zou je dat eventueel na een tijd ook nog terug kunnen draaien? Maar goed mijn punt is, geen onderscheid tussen mannen en vrouwen.

@Ovenschaal haha god ja ik denk weer eens niet ver genoeg door. Ik heb het wel over de gevallen waar wat jij zegt dus niet aan de orde is. Ik vind dan dat opzet op de daad echt bewezen moet worden en dat er geen stoornis mag bestaan, net zoals dat een persoon die iemand vermoord ontoerekeningsvatbaar kan worden verklaard. Maar dat is inderdaad soms moeilijk te bewijzen.

Ik verkoop best wel eens wat via het Internet en stuur ook wel eens wat terug. Maar, hoe printen jullie je verzendlabels? Ik vind een printer kopen om alleen die labels mee te printen een beetje zonde? Klein leed hier.

• Ik print mijn verzendlabel thuis
  • Ik print mijn verzendlabel bij vrienden/familie
  • Ik print mijn verzendlabel bij een printshop
  • Ik print op school/uni/werk
  • Ik heb een grandioze oplossing voor als je je verzendlabel wil printen of een andere slimme print oplossing en die vertel ik je in een reactie
  • Ik wil graag stemmen

0 stemmers

Ik bedoel niet alleenstaand ouderschap in het algemeen, maar in deze specifieke omstandigheden (daarom staat er ook “aanstaande alleenstaande moeders in zulke situaties”).

Een situatie die je bijvoorbeeld relatief vaak ziet in deze tak van hulpverlening, zijn baby’s die gedragen worden door een verslaafde moeder waardoor het baby’tje ook verslaafd ter wereld komt. Vaak zijn dit alleenstaande moeders, omdat de vader buiten beeld of niet te traceren is. Dit komt veel meer voor dan een baby met twee (bekende) ouders, of een baby met alleen een vader. Ik kan me voorstellen dat er vanuit deze groep hulpverleners daarom een hulpvraag komt die zich alleen focust op moeders, omdat dat is waar zij mee te maken krijgen en ze daar hulp kunnen bieden. (Of dit dan de geschikte vorm van hulp is is dan natuurlijk de vraag)

1 like

Ja, maar ik kreeg niet vanuit de GGZ nou echt adviezen waarin ik iets had.
Het gesprek ging altijd naar ‘je moet het gewoon doen want je hebt een kinderwens’ en dat vind ik raar, snap je?
De hulpverlening hoeft mijn beslissing niet te maken maar iemand die met je meedenkt en het ziet vanuit een ander perspectief is op zich wel handig.

En natuurlijk is het idioot als je rechten omtrent dit worden afgenomen, maar ik mis het open gesprek wel in de hulpverlening. Hun beeld was veel positiever dan de werkelijkheid waarin ik leef. Dus ik snap niet dat daar toch wat meer hulp in komt, voor een vrouw is dit nogal iets.
En dat heb ik echt van meer gehoord dat vrouwen meer ondersteuning willen, gesprekken. Niet om het besluit uit handen te nemen, maar om alle kanten te zien en dan zelf de juiste keus te maken.

4 likes

Je kunt de verzendlabels toch laten scannen bij het inleverpunt en dat zij 'm dan uitprinten?

6 likes

Kan dat altijd? Bij PostNL wel, maar bij andere niet altijd toch? (Zeg me ajb dat dit wel zo is)

Dat weet ik eigenlijk niet, maar denk ik wel.
Want je kunt toch bij elk afleverpunt ook wel een verzendlabel kopen?

1 like

Daar heb je zeker een punt. Hoe zie jij dat dan voor je als ik vragen mag?

Edit: zou een oplossing dan zijn, het de mannen verplichten die in de groep vallen die zij voor zich zien? En de vrouwen niet. Maar dan denk ik ook weer: wat als een vrouw die in die groep valt dan met een man die volgens hun standaarden wel een kind mag krijgen, een kind krijgt.

Goed mijn conclusie (voor mezelf) is dat het allemaal heel gecompliceerd ligt en dat het inderdaad misschien beter is om zulke dingen helemaal niet op te gaan leggen omdat er zo ontzettend veel verschillende situaties voor te stellen zijn.

Ook nu haal ik sporadisch nog weleens een happy meal voor mezelf haha, geef het speelgoed dan weg aan een kind.

1 like

Dat de focus nu in deze gevallen op de vrouwen ligt en dat zeker meer verschoven kan (en moet!) worden naar de man ben ik zeer met je eens.

1 like

Ik heb nee gestemd want ik zie het nut er niet van in, maar misschien kan jij me dat vertellen

1 like

Dit past wel bij de discussie

28 likes

Dat gebeurt bij castratie, sterilisatie zorgt er alleen voor dat ze geen kinderen meer kunnen verwekken

Ik vraag me ook af of het dan het onderliggende probleem aangepakt wordt? Ook in dit geval is er psychische hulp nodig om te voorkomen dat die mannen anderen nog wat aandoen

Ik vraag me af hoeveel pedoseksuelen een kind molesteren uit geilheid, en niet uit macht. En hoeveel mensen met gevoelens voor kinderen deze überhaupt tot uiting brengen in de vorm van seks. Ik vraag me af of het ook maar iets oplost.

1 like

Volgens mij is het niet helemaal duidelijk of het nou echt effect heeft of niet. In een artikel online staat eerst dit:

De medicijnen tegen de hormonen doen wel hun werk, maar het beïnvloed niet het gedrag en gedachten van de persoon.

En een stukje verderop dit:

Meestal verliezen mannen na een chemische castratie hun drang om seksueel gedrag te vertonen, waardoor zij niet tot minder een gevaar vormen voor een slachtoffer.

1 like

Wauw wat lief!! Ik zal als de actie bijna afgelopen is even kijken of ik dan net wat tekort kom maar het aanbod is echt heel lief :heart:

1 like

Ik heb daarna ook gezegd dat het natuurlijk niet alleen om vrouwen gaat en was niet volledig genoeg in het bericht wat jij citeert. Natuurlijk pleit ik mannen hierin niet vrij? Maar vrouwen ook niet. In deze gevallen vind ik vrouwen en mannen gelijk. Allebei niet acceptabel.

Edit: ik had het in jouw geciteerde bericht alleen over vrouwen omdat het in het oorspronkelijke nieuwsbericht alleen over vrouwen gaat. Dat is per definitie fout, dat weet ik en ik had daarin ook mannen moeten betrekken, dat heb ik later ook gedaan. In jouw geciteerde bericht niet omdat ik dat te snel heb geplaatst.