Stel je persoonlijke vraag #20

Zou zo mijn moeder kunnen zijn die een keer kwaad werd, omdat ze een spin van Luizenleven kreeg.
‘Ik hou niet van spinnen!’
Volgens mij had dat meisje toen in die dozen gedoken om te kijken of er nog een ander poppetje was

2 likes

Nou ik heb happy meals mn hele middelbare schooltijd gehaald en in 99 zat nog gewoon op de basisschool dus ik heb het gemist :cry:

1 like

Al was dit mijn laatste aanwinst. Tegenwoordig vallen Happy Meals zo tegen

2 likes

Ooh deze kwam ik laatst tegen met opruimen. Had er twee. Ook eentje met een duikbril en duikflessen. Blijkbaar gingen we in die periode nogal vaak naar de mac

1 like

Dit kreeg ik toen ik voor het eerst naar Mac donalds ging.
Je kon die fietsjes ook aan elkaar klikken, dus samen met de poppetjes van m’n broers konden we een tandem ervan maken.
We hadden die paarse en die was ook best zwaar, nog jaren gebruikt om in het zwembad op te duiken van de bodem.
Mijn moeder heeft ze nog en m’n neefjes en nichtjes spelen er nu mee als ze daar zijn.

Voor mijn gevoel heeft er ook nooit meer zo iets geweldigs in een happy meal gezeten.

31 likes

OH deze herken ik nog, daar stonden ook reclames van in de Donald Duck. Ik wou ze zo graag hebben :pleading_face:

1 like

JA
Nu hij met pensioen is heeft hij ook het NRC en wat maandbladen (de groene) maar de Telegraaf komt er never nooit niet in!

1 like

Wij hadden een Mc in het dorp en alles wat ik er niet van mijn ouders heb gekregen als kind (ik kwam er alleen met andermans partijtjes) heb ik in de brugklas ingehaald. Ik heb in dat jaar zooo vaak tijdens tussenuren een McFlurry of een Sundae gehaald, en als ik een menu nam was het aaaltijd een Happy Meal. Echt feeest (en het begin van een droevige relatie met eten, dat wel).

Ik was altijd zo jaloers op vriendinnetjes die dan hun verjaardag mochten vieren bij de macdonalds. Je ging dan met z’n allen de keuken in en dan kreeg de jarige een burgerbakdiploma. Dat wilde ik ook zo graag. Achteraf deed mm vader met verjaardagen wat ik ook met m’n niet bestaande kinderen zou doen: speurtochten, geitenboerderij in het Amsterdamse bos, zwemmen en gewoon veel buitenactiviteiten.

Maar stiekem wil ik nu nog steeds een burgerbakdiploma.

15 likes

Mijn broer werkte bij McDonald’s dus ik had alles compleet. :raised_hands:t2:

7 likes

M’n vader kocht soms los het speeltje uit een Happy Meal om te voorkomen dat we mc donalds zouden eten.

9 likes

Wij halen nog regelmatig herinneringen op aan ons eerste bezoekje aan McDonald’s. Ik was 11 geloof ik en kom uit een gehucht waar geen Mac in de buurt was. Plus uit een groot gezin, dus m’n vader bakte de frieten liever zelf (zie hem nog naar het dampende schuurtje sloffen op z’n bordeelsluipers).

Dus wij kwamen daar met een hele stoet, geen idee wat er nou eigenlijk allemaal te krijgen was. Na even verdwaasd rondgekeken te hebben ging m’n moeder uiteindelijk bestellen en ze kende maar één ding, dus ‘zeven happy meals alsjeblieft’, die m’n vader natuurlijk in drie happen op had. Toen was het tijd om de reis voort te zetten dus wij in die gigantische station wagen, startte hij niet. Het kostte drie man om te duwen en geschreeuwde aanwijzingen van m’n vader (in plat dialect uiteraard) om daar weg te rijden. Never forget!

30 likes

Ja, maar dan zeiden we er wel bij dat we geen speeltje wouden want dat was niet flex

1 like

Ik ben 29 en bestel nog steeds regelmatig een Happy Meal haha.

9 likes
  • Goed idee bij al deze situaties
  • Goed idee bij verslaving
  • Goede idee bij psychische ziekten
  • Goed idee bij verstandelijke beperkingen
  • Goed idee in andere gevallen, namelijk:
  • Geen goed idee
  • Ik weet het niet
  • Geen mening

0 stemmers

1 like

Omdat het hier gaat om een tijdelijke oplossing en geen permanente ingreep zoals een sterilisatie vind ik dit wel een goed plan voor deze gevallen. Je hebt te maken met mensen die verminderd in staat zijn om de lange termijngevolgen voor zichzelf en omgeving in te schatten en dan is dit een vorm van in bescherming nemen van henzelf en eventueel nageslacht.

20 likes

Ik vind dit lastig omdat ik aan de ene kant logischerwijs eugenetica afkeur, want slippery slope.

Aan de andere kant keur ik het gevoelsmatig wel goed, want gun die kinderen beter.

17 likes

Er is een actie in een winkel/supermarkt en je krijgt per 10 euro een zegeltje. Je rekent 9,73 af (of 19,73 in dit geval bij degene voor mij in de rij) en je krijgt geen zegel.

• Dit vind ik klantonvriendelijk :s
  • Dit vind ik best flauw eigenlijk
  • Dit snap ik wel

0 stemmers

Door jullie aanvullingen heb ik mijn mening bijgesteld van “goed idee” naar “ik weet het niet”. In sommige situaties is het echt schrijnend en dan vind ik het wel een goed idee. Ik heb ook het idee dat sommige mensen denken van “oh maar als ik maar een kind heb; dan is alles beter”. Vind ik niet kunnen eigenlijk, als het kind daar onder lijdt. Maar het is inderdaad gek om te bedenken dat andere mensen gaan beslissen wanneer wel en wanneer niet. Lijkt me heel moeilijk en alle gevallen zijn verschillend, wat een gedoe wordt dat.

Edit: en natuurlijk vind ik wel dat mannen óók moeten worden aangepakt dan. Lekker makkelijk weer afschuiven.

1 like

De leidinggevende kwam erbij en gaf deze mevrouw alsnog een zegel trouwens. Later, toen ik aan de beurt was en de caissière met haar leidinggevende hierover aan het napraten was, hoorde ik dat ze tegen de caissière zei dat ze vaak tegen andere collega’s zegt dat ze rond zo’n bedrag heus een zegel mogen geven omdat klanten anders terug de winkel in gaan om voor die 20 of 30 cent nog iets uit te zoeken wat dan niet zo handig is… en omdat ongeveer de helft van de mensen die zegels toch niet spaart