Ik vind het bijzonderder eigenlijk als mensen al sinds de middelbare of zelfs basisschool dezelfde vriendengroep hebben. Ik zie die mensen al jaren niet meer, we zijn ook zoveel veranderd op die leeftijd dat we echt niet meer bij elkaar passen inmiddels. Mijn langste vriendschappen zijn van mijn studietijd en meerdere nog recenter.
Ja hetzelfde hier. Heb met 2 vrienden een keer seks gehad omdat we er allebei zin in hadden. Joe prima, niks aan (in) de hand, we moeten door.
Mijn ouders hebben sinds begin 20 jaar ongeveer al een vriendengroep van 10 stellen en ook de kinderen zijn allemaal heel goed bevriend.
Grappige is dat ik nu ook in een vriendengroep zit van 10 stellen, precies ook vanaf mijn 20e. Sommige dingen herkennen mijn ouders dan ook helemaal, haha!
Dit klinkt echt heel gezellig, echt zo’n enorme familie die je dan hebt! Mijn moeder was toevallig laatst haar trouwfoto’s aan het bekijken en ze schrok er eigenlijk van dat met bijna alle mensen die daar toen waren ze nu niet meer omging. Dus mijn ouders hebben in ~12 jaar een compleet nieuwe vriendenkring opgebouwd, collega’s, mensen van hun hobby, ouders van klasgenoten van mijn broertje etc. Vond ik toch wel bijzonder!
Meeste vrienden zijn mannen bij mij. Weet eigenlijk niet beter dan dat ik al sinds begin tienerjaren meer met jongens om ga.
Ik ben ook niet anti oude vriendschappen ofzo hoor, maar ik vind dat dus juist wel bijzonder als je zo met elkaar meegroeit omdat ik dat niet zo vanzelfsprekend vind. In de paktijk is het bij mij meestal inderdaad toch een kwestie van sociale omgeving die verbindend werkt en eens dat wegvalt het toch sneller verwatert. De paar mensen die wel blijven plakken daarbuiten zijn me ook heel dierbaar, dat is gewoon familie. Maar dat zijn er maar weinig. Mijn sociale contacten flowen meestal gewoon een beetje met mijn leven mee.
Zo’n friendsgroep is volgens mij ook bijna alleen houdbaar als niemand steady relaties en gezinnen krijgt of verhuist ofzo, niet zo realistisch in het echte leven denk ik.
Mijn oudste vriendin ken ik van de middelbare school, dat is zo’n vriendschap waarbij je elkaar eigenlijk zelden ziet en spreekt, maar als je elkaar ziet is het meteen weer goed en als vanouds. Verder ben ik wel goed met vriendengroepen, volgens mijn therapeut omdat ik dan niet echt de diepte in hoef qua vriendschappen
De meeste van mijn vrienden waar ik nu echt veel mee omga ken ik via werk en via via, maar dat is ook omdat ik hier pas ben komen wonen toen ik al werkte. Als ik in NL was gebleven had ik wsl nog veel meer vrienden uit mijn studententijd nog veel gezien. Nu is dat overigens ook nog steeds een vriendengroep (die zelfs wat hechter wordt door corona, zoom-borrels zijn blijkbaar makkelijker bij te wonen dan real life borrels voor drukke mensen met grotemensenbanen en families ), maar ja, vanwege afstand zie ik die toch een stuk minder.
Overigens heb ik zowel mannelijke als vrouwelijke vrienden, heb een hele tijd een beste vriend gehad, totdat die door drugsproblemen (aan zijn kant) uit mijn leven verdween, en een van mijn huidige beste vrienden is ook een man. Bij beiden heb ik nooit romantische gevoelens gehad en zij ook niet voor mij. Maar heb ook wel meegemaakt dat iets waarvan ik dacht dat het gewoon een vriendschap was als meer werd gezien door de ander, en ook zelf wel eens gevoelens gekregen voor iemand die onze relatie enkel als vriendschap zag. Het kan allemaal
Ja ik vind veel reacties ook nogal veroordelend eigenlijk. Het is heus niet zo dat ik op iedere pik die ik tegenkom verliefd word (ik ben 33 en ben maar 1x echt verliefd geweest in mijn leven), maar daartussen zit nog zo’n groot grijs gebied. Ik ervaar zelf dat als ik heel goed kan levelen met een man, dat ik me dan soms aangetrokken begin te voelen. Niet verliefd, maar wel duidelijk aantrekkingskracht. En dan heb ik het niet over een random collega waar ik nu eenmaal 5 x 8 uur per week tegenaan kijk en dus vanzelf een band mee opbouw, maar iemand waar ik heel veel lol mee heb, waarmee ik hetzelfde denk over dingen, dezelfde interesses, iemand waar ik veel van leer etc. Kortom iemand waar het heel goed mee klikt, zoals bij een vriendschap met een vrouw. En tot een vriendin heb ik me dan nog nooit aangetrokken gevoeld, maar bij een mannen heb ik dat weleens gevoeld. Of die ander voelt aantrekkingskracht voor mij. En dan vind ik het niet meer echt een goede basis voor vriendschap. Weet niet precies waarom. Misschien omdat ik het dan niet meer gelijkwaardig vind? En dat ik bijv enigszins jaloers zou worden als hij een vriendin zou krijgen. Dat vind ik niet bij een vriendschap passen waarbij je elkaar de wereld gunt. Dus ja, ik ben hier ook niet echt voor gemaakt denk ik.
Ik luisterde van de week een podcast en daar kwam ‘per-ongeluk-vrienden’ naar voren. Dat heb ik heel vaak. Ik voel mij heel snel verbonden met mensen, maar ook heel snel ontbonden (is dat een woord?). Ik heb dan ook veel vriendschappen voor een korte periode. Gelukkig heb ik ook een aantal vriendschappen van de middelbare, van mijn eerste baan, van mijn studie, maar een groepje mensen die ik het meest spreek en zie ken ik nog geen jaar. Dat is via via gegaan.
Ik vind vriendschappen met mannen vaak fijner en makkelijker, waarom kan ik niet precies uitleggen. Ik heb 1 beste mannelijke vriend en verder nog een stuk of 4 ‘gewone’ mannelijke vrienden. De vriendin van mn bff was wel bang dat er iets tussen ons gebeurd was, helemaal in paniek en huilen. Ik moest er gewoon om lachen toen ik dat hoorde. Dat kan ik me ZO niet voorstellen. Hij had gezegd als jumpsuit ergens niet op valt ben ik het wel. En dat is ook zo, hoe erg ik zn karakter ook mag.
Word jij weleens wakker van een geur? Van sigarettenlucht of koffie ofzo
- Ja
- Nee
0 stemmers
Bonenapparaat met timer. Beste om wakker te worden.
Je kunt niet ruiken in je slaap toch?
Ik had een tijdje een buurjongen die ‘s nachts om 2/3 uur een sigaret opstak uit het raam naast mijn raam en daar werd ik (helaas ) meestal wakker van. Maar nu kom ik verschillende dingen tegen over of je wel/niet kunt ruiken in je slaap dus misschien werd ik onbewust wakker van het geluid van zijn raam ofzo.
Regent het nu bij jou?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ben jij afgelopen nacht wakker geworden van de regen/storm?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Hoeveel koppen thee drink jij op een dag gemiddeld?
- Ik drink nooit thee
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- Meer dan 7
0 stemmers
Ik heb heel leuke vriendschappen, en die zijn me heel waardevol. Het enige wat ik laatste tijd mis zijn mensen die spontaan zin hebben om even een drankje te doen, rondje te wandelen, al is het even een uurtje s avonds doordeweeks. Of mensen die ik gewoon spontaan tegen het lijf loop in de stad. Ik heb te weinig flexibele en spontane vrienden.
Maar hoe ik die nu nog ga vinden geen idee.
Heb jij de corona app inmiddels al?
- ja
- nee
0 stemmers
Zo ja, heb jij al eens een melding gekregen via deze app?
- ja
- nee
- Ik heb hem toch niet zeg ik
0 stemmers
Ik had hem heel even op mijn telefoon maar je moet steeds van alles aan hebben staan en daar heb ik geen zin in eigenlijk.
En locatie ook dacht ik? Maar bluetooth wil ik ook niet continue aan hebben staan eigenlijk.
ja ik merk dat ik met mijn eigen vrienden die nu kinderen krijgen nog niet dezelfde positie vervul als de vrienden van mijn ouders naar mij hadden, hoop dat wel nog te kunnen doen.