Ik vind een passie intenser dan een hobby of de dingen die jij noemt. Er zijn genoeg dingen die ik leuk vind, maar bij bijna alles blijft het dan wel bij âdit vind ik wel leuk om te doenâ en thatâs it. Een passie is voor mij een intensere vorm daarvan, iets waar ik ook veel aan denk als ik het niet doe, waar je veel tijd en aandacht aan besteedt om je er nog meer in te verdiepen of bekwamen, echt een soort drijfveer om zoveel mogelijk ergens mee bezig te zijn ofzo.
Ik vind bijvoorbeeld koken ook leuk, maar ik ben niet ook nog veel tijd bezig met me actief verdiepen in allerlei technieken of videoâs kijken of meer dingen over smaken of wat dan ook te leren of dat ik helemaal blij word van nieuwe inmaaktechnieken ofzo en daar een weekend zoet mee ben. Als ik een lekker gerecht uit een Ottolenghi-kookboek heb gemaakt ben ik gewoon wel blij en tevreden. Dat is voor mij het verschil tussen een hobby en een passie denk ik.
Volgens Van Dale is een hobby trouwens een liefhebberij en een passie een hartstochtelijke liefhebberij, haha. Dus ja misschien wel een soort verliefdheid maar dan niet op een mens maar op een bezigheid ofzo?