Ja, zoiets had ik ook, maar dat was idd een onding, kwam telkens naar beneden als ik iets te hard aan het wc-papier trok. Deze heb ik nog niet zo lang, maar hij lijkt heel goed te houden voorlopig
Ik heb meer hobby’s en interesses, maar denk toch dat eten & drinken wel echt een passie is. Ben er altijd wel mee bezig, in verschillende vormen, probeer altijd bij te leren. Kan er ook uren over praten.
Ik denk dat mijn passie de sport is die ik beoefen.
Kan het me niet voorstellen dat ik daarmee zou stoppen, maar ook met alle plezier help ik bij activiteiten en zaken om de sport heen.
Ook in de weekenden kijk ik er veel wedstrijden van, omdat ik het zo leuk vind
Ja dit denk ik ook wel. Ik zou wel wat gepassioneerder willen zijn, lijkt me best fijn als je zo van dingen kunt genieten of ergens in op kan gaan. Ik vind vrijwel alles in het leven ‘wel ok’, ik zou best iets willen hebben waar ik me helemaal in kan verliezen. Maarja haha inderdaad, hoe vind je een passie, geen idee @Eddie. Ik sukkel maar wat door en hoop dat ik ooit nog eens zoiets vind waar ik een vuurtje van krijg.
Een mens kan me gewoon niet geven wat snacks me wel kunnen geven. Kan echt enthousiast worden van snacks en m’n mening geven over eten maar mensen vind ik altijd “meh”
Nou ik ben weer terug van mijn wandeling(mijn passie haha) dus kan weer meedoen met deze interessante discussie.
@Lemongrab ik kreeg wel het idee dat ik me moest verdedigen waarom ik die dingen passies noemen, dus ik snap de reactie van @ellegirltalk ook goed. Wat een passie voor jou betekent is heel erg subjectief en daardoor niet meetbaar.
Voor mij is een passie een diepe interesse in een bepaald onderwerp waar je energie uithaalt. Ik heb inderdaad veel interesses en sommige daarvan noem ik ook passies. Een passie van mij is bijvoorbeeld het land Zuid-Korea(lol deze vergat ik nog). Ik ben daar al meerdere keren geweest, kijk er graag filmpjes over, luister er podcasts over, heb een insta over korea, volg een cursus koreaans en kook graag het eten.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat andere nergens gepassioneerd over zijn, want als ik meer tijd zou hebben zou ik waarschijnlijk nog meer passies hebben. Ik heb er tot nu toe nooit over nagedacht dat het niet voor iedereen standaard is.
Btw, de mensen zonder passie, vinden jullie het aantrekkelijk als een ander een passie heeft? Want ik vind dat echt super aantrekkelijk en vind mensen zonder uitgesproken passie ook snel saai(als date materiaal dan, voor vriendschap boeit het me minder)
Niet meer. Vroeger wel altijd, nu zeg ik gewoon dankjewel.
Haha nou ik hoop dat je gepassioneerd gewandeld hebt! Het was voor mij gewoon een interessant gesprek met verschillende visies op wat een passie nou eigenlijk is, dat was alles. Niks persoonlijks naar jou (of je passies) verder.
Dat laatste wat je nu zegt over wat een passie is (diepe interesse en energie uithalen) kan ik me al meer in vinden trouwens (eerder zei je iets over ergens plezier aan hebben en een leuk tijdverdrijf oid en voor mij persoonlijk is dat geen passie). Maar ik heb dat gewoon met heel erg weinig dingen eigenlijk. Lijkt me heel fijn juist wel dus eigenlijk om dat wel te hebben.
Hahaha ja, het moet dan wel een leuke interesse zijn. Mijn ex date had ook wel veel interesses en was super gepassioneerd over drone vliegen. Hij bouwde dat zelf en stuurde me steeds filmpjes toe en praatte er constant over. Ik vond dat echt leuk en schattig, maar ik was dan ook verliefd. Met zijn passie voor ajax was ik dan wat minder blij.
Ja, ik snap wat je bedoelt met brede interesse dat vind ik ook super aantrekkelijk, misschien ook nog wel aantrekkelijk dan een diepe interesse voor 1 bepaald ding en dan verder geen interesse.
@Lemongrab toevallig was het echt een prachtige wandeling langs de zee en over de duinen ja, haha. Maar oke, hoop dat je dat ooit nog vind, want het is wel fijn als tijdverdrijf:p
Voelt jou mobiel als een verslaving?
- Ja, absoluut. Ik wordt onrustig als ik hem niet bij me heb.
- Nah, ik kan hem goed wegleggen, maar vind het ook fijn om erop te zitten.
- Nee, totaal niet, ik gebruik hem puur noodzakelijk.
0 stemmers
Voor mij is het namelijk echt een verslaving. Ik moet scrollen en ik moet checken of iemand me al een nieuw berichtje heeft gestuurd(bericht geeft een lichte high). Ik heb ook het idee dat de verslaving bepaald wat ik met mijn mobiel doe niet ik zelf
Ja vreselijk, ik wil er echt vanaf.
Ik word wel onrustig als ik mijn telefoon langere tijd niet bij me heb maar dat is meer omdat ik altijd bereikbaar wil zijn voor het geval er iets gebeurt met mijn moeder of broertje
Ik ben echt enorm gepassioneerd/bevlogen over iets en dat is écht waar ik de rest van mijn leven mee bezig wil zijn. Maar ik heb nog nooit hartstochtelijk verliefd geweest ofzo. Eigenlijk überhaupt niet heel verliefd. Mijn huidige date/scharrel(/misschien zelf vriend?) is ook een beetje per ongeluk gebeurd. Sure ik vind hem hot maar om nou te zeggen dat ik verliefd op hem ben? Neh.
Mijn ~passie~ is rolschaatsen! En dan niet zoals een rollerdisco maar ik ga naar het skatepark tussen de skateboarders!
Ik heb ook nog andere hobby’s maar dit voelt wel heel anders. Ik kan daar echt de hele dag aan denken en ik heb daar ook een aparte insta voor, waar ik dagelijks filmpjes op kijk enzo. Mijn hart gaat daar echt sneller van kloppen!
Ik deed dit “vroeger” wel, denk dat dit vrouwen/meisjes ook wel redelijk aangeleerd wordt in NL, omdat eigenlijk alle vrouwen dit doen en je het dan overneemt. Maar ik ben er op een gegeven moment mee gestopt omdat iemand me erop wees dat je best een compliment mag ontvangen als compliment. En nu doe ik dat dus, en is het nog veel leuker. Want ja, ik vind het zelf ook een mooie trui en heb hem met plezier aangedaan (ik noem maar wat) dus gewoon, dankjewel
@Xiomara oh ik vatte het niet op als het compliment niet aan durven/kunnen nemen. Ik neem het zeker aan, anders had ik het niet gekocht of gedragen. Het is meer zo dat ik oprecht trots ben als ik een koopje heb gescoord en dat wil ik dan ook graag delen :’).
Eigenlijk vergelijkbaar met inliners! Maar dan met rolschaatsen.
In dit filmpje zitten ook skateparken waar ik regelmatig heen ga maar ben nog laaang niet zo goed als zij is!
Oh, ik ben echt blij dat ik 25 word in de coronaperiode en hoop ook echt dat mijn vrienden niet komen met zo’n bord, anders komen daar echt dingen op te staan waar ik mij voor schaam / die mijn ouders niet hoeven te weten of waarvan ze met hun conservatieve achtergrond van gaan schrikken. Het is hier in de regio wel echt traditie. Ik snap dat het maken van zoiets wel grappig kan zijn, maar waarom niet als cadeautje in de vorm van een boek ipv een mega spanddoek in de tuin van je ouders (dat is hier altijd het geval).
Mijn passie is hardlopen en mijn hond en wandelen (ook zonder hond) en de natuur. En door het hardlopen ook voeding en kracht/core en yoga maar die maar zijdelings. Over hardlopen kan ik de hele dag praten als ik niet aan het lopen ben.