Stel je persoonlijke vraag #20

Voor deze keer mag België bij ons horen

4 likes

Oke sorry jongens nog één eetpoll

• Ik bestel eigenlijk alleen avondeten
  • Ik bestel wel eens lunch
  • Ik bestel wel eens ontbijt
  • Ik zei toch dat ik geen eten bestel

0 stemmers

Ik vind de klantenservice van UberEats nogal mislukt. Het is een chatservice, je kan ze niet bellen en als er iets ontbreekt in je bestelling/iets niet klopt, regelen ze dat niet voor je maar krijg je (een deel van je) geld terug.

Wat de andere twee betreft heb ik niet echt een voorkeur. ^^ Deliveroo heeft nu wel zo’n leuke functie dat je kan ‘meebestellen’ met iemand uit je buurt zodat er maar 1 koerier nodig is.

1 like

Had je dat dan eigenlijk nog niet eerder gelezen/gehoord, dat je hem na elke keer gebruiken moet wassen/weggooien? (Leek net of je hier gister en achter kwam).

En wat bedoel je eigenlijk met bovenstaande? Ik blijf inderdaad het liefst zo veel mogelijk met mijn vingers uit mijn gezicht om me zelf niet te besmetten. Mocht het door aanraken van spullen of virusdeeltjes aan buitenkant die dan toch in mijn mond/neus terechtkomen gebeuren.

Ik ben echt een gier en vind sushi bestellen veel te duur. Eigenlijk ga ik altijd voor pizza want goedkoop. Van de week wel een poke bowl want had korting.
Maar als het jou qua kosten niet uitmaakt dan sushi :+1:t4:

3 likes

Ik kan ze nooit uit elkaar houden en vergeet ook elke keer weer waar ik de vorige keer besteld heb haha.

1 like

Ik vind sushi bestellen maar matig omdat je dan gelijk 8 stuks van hetzelfde hebt, terwijl je in een sushirestaurant gewoon 1 of 2 krijgt. En van die boxen zitten vaak niet de dingen in die ik het lekkerst vind, dus meh

Wel zin om sushi te eten nu

4 likes

Maar waarom zou je zelf dat risico willen lopen?

1 like

Ik vind het bij UberEats zo irritant dat er bij populaire dingen heel vaak geen bezorger beschikbaar is? Blijven jullie dan refreshen of hebben jullie dat niet

Wat je wel kan doen is een bakje meenemen waar je je mondkapje indoet als je m niet op doet. En dan altijd de vieze kant naar beneden en nooit de buitenkant aanraken, alleen de touwtjes. Dan schijnt het wel goed te gaan.

2 likes

Maar je kan ook prima een mondkapje dragen om anderen te beschermen, maar je kunt hem dan beter niet steeds op en af doen. Of er aan frunniken. Gewoon de hele tijd dragen en pas af doen als je weer thuis bent. En dan goed je handen wassen natuurlijk.

1 like

Waar ik werk doen we ook Thuisbezorgd en Deliveroo, en als restaurant is Deliveroo echt intens kut. Je kan niet zelf aangeven hoe lang het gaat duren voor je een bestelling af hebt maar bent volledig afhankelijk van de riders. Die zijn nagenoeg altijd te laat dus dan staat dat eten koud te worden. Ze krijgen betaald per bestelling in plaats van per uur dus als ze voor de verandering te vroeg zijn en langer dan 5 minuten moeten wachten gaan ze soms gewoon weg. Dan moet je maar hopen dat ze er een ander opzetten en dat die er een beetje vlot is, anders krijgen klanten alsnog koud eten :woman_shrugging:t2:

Ubereats werkt trouwens met systeem dat vergelijkbaar is met Deliveroo (waar bezorgers dus een soort zzp’ers zijn in plaats van in loondienst) dus ik weiger bij die twee te bestellen. Thuisbezorgd is ook zeker niet heilig maar in ieder geval iets beter voor z’n werknemers.

6 likes

Ik ga altijd alle 3 af en bestel dan bij de goedkoopste, kan soms €2 schelen :clown_face:

7 likes

Ubereats heeft het beste aanbod, maar is vaak wel duurder dan thuizbezorgd, dat is wel matig. Als ik iets heb uitgekozen op ubereats kijk ik dus altijd eerst of dat restaurant ook goedkoper op thuisbezorgd staat haha.

3 likes

Ubereats geeft wel vaak kortingscodes dus de laatste tijd bestel ik ook af en toe daar. Ik vergeet vaak op de site van het restaurant zelf te kijken, moet ik eigenlijk vaker doen. Momenteel doe ik dit alleen bij m’n favoriete snackbar want bezorgkosten via thuisbezorgd zijn 1.50 en via hun site gratis en ze hebben dit zelf ook liever

Maar idd ubereats zegt vaak “geen bezorgers in de buurt” ja hallo dan fietsen ze er toch heen?Blijkbaar werkt dat alleen als er iemand in de buurt is en dat vind ik irritant

Hier heeft thuisbezorgd ook BK en Mc! (Wel weer een andere maccie dan ubereats, dus misschien kan het filiaal kiezen?)

2 likes

Ja ik weet eerlijk gezegd niet of die “in de buurt van” slaat op de locatie van het restaurant of op die van mij. Want als het aan dat laatste ligt kan het per wijk natuurlijk verschillen!
Lijkt me dat het slaat op het restaurant maar misschien woon ik dan te ver weg ofzo? Dat bezorg afstand te groot wordt?

Ik vind de klantenservice van ubereats trouwens echt top, laatst nog heel snel m’n geld terug gekregen na een pizza die 3 uur op zich liet wachten

Bosbessen zijn ook blauw/paarsig van binnen toch? Heb die nog nooit ergens gegeten eigenlijk.

Ik heb ingevuld dat ik denk dat het heftiger gaat zijn, maar misschien komt dat ook gewoon door het idee van de donkere maanden, veel binnen. Dus meer het sentiment.

Ik heb minder heftig ingevuld maar dat is eigenlijk vooral omdat ik dat gewoon heel erg hoop :shushing_face:

3 likes