Stel je persoonlijke vraag #20

Precies. Soms word het gebracht als ze heilige graal. Even kort Therapie en alles was opgelost en ben er zo veel beter uit gekomen. Even gechargeerd maar echt pff. En goede therapie vinden kan een zoektocht zijn. Als je er dan een hebt is het niet de oplossing maar wel een stap in de juiste richting. Het kost vooral veel tijd en geduld.

3 likes

Ik heb therapie gehad voor een eetstoornis maar dat hielp niet dus nu heb ik een coach die daar wel ervaring mee heeft maar de nadruk ligt er niet op en dat vind ik fijn, echt een soort tante is zij

3 likes

Vooral de juiste vinden is inderdaad best lastig. Ik heb hele fijne gehad maar ook mensen met wie ik geen klik voelde, ligt ook wel een beetje aan je eigen karakter. Zelf ben ik bijv. vrij gesloten en mezelf openstellen is iets wat niet altijd lukt. En daar moet zo’n iemand wel mee om kunnen gaan. Maar als je een fijne hebt met wie je een klik hebt kan het zeker heel goed zijn, al is het alleen maar om dingen vanuit een ander perspectief te bekijken.

2 likes

Bedankt voor je advies! Dat lijkt me inderdaad wel een goed startpunt

Verwerking is ook een belangrijk proces. Ook al is het misschien niet meer iets waar je dagelijks mee zit, kan het wel onbewust invloed hebben op wat je wel dagelijks meemaakt. Kan zijn dat een paar gesprekken voor jou veel duidelijk kunnen maken waardoor je het kan afsluiten of dat er meer achter zit. Hoe dan ook: als jij er met iemand over wilt praten moet je dat doen.

1 like

Misschien is dit een harde mening maar je zit prima in je vel. En de geestelijke gezondheidszorg zit vol met wachtlijsten etc. Vind dan eigenlijk dat mensen die absoluut niet goed in hun vel zitten en waarvoor therapie niet interessant is maar nodig dan voorrang hebben. Denk ik?

39 likes

Ja goed punt, dat kan ik ook wel begrijpen

Ook daar zijn wachtlijsten.

2 likes

Dit!!! Zelf 14 jaar in therapie gezeten maar de laatste behandeling die ik heb gevolgd was eindelijk de juiste en de enige die me écht verder heeft geholpen. Ook therapeuten gehad die me meer zagen als nummer ipv patiënt en die hebben echt m’n herstel toen weer onderuit geschopt.
Kan er zo moe van worden dat mensen een romantisch beeld hebben van therapie. Als ik vertel dat ik deeltijd heb gedaan waarbij je mindfulness en creatieve therapie kreeg denken ze 9 van de 10 keer dat dat heel gezellig en mooi is terwijl het vaak echt heel zwaar en slopend is geweest.
En mensen vergeten vaak dat ná de therapie het echte werk pas begint. Wanneer je alleen, zonder hulpverlener, moet gaan toepassen wat je hebt geleerd. Je moet het eigen maken en jezelf misschien wel de rest van je leven blijven herinneren aan wat je geleerd hebt wil je door bepaalde situaties komen.

Neemt niet weg dat therapie je echt wel verder kan helpen en dat het denk ik meer goed dan kwaad kan doen om eens aan jezelf te werken en aan te pakken waar je tegenaan loopt, maar het is niet dat je even 10 sessies doet en het daarna weer koek en ei is.

24 likes

Wat vind je erger als je moest kiezen? Als een kerel (ik heb nog nooit een vrouw dit zien doen) achter praktisch elke zin bro zegt, of ouwe?

• Ouwe
  • Bro

0 stemmers

Doe ik wel vaak en dan bij beide

Haha waaaaaarom? Ik vind zelf ouwe erger, vooral toen ik jachtseizoen keek en die stefan van stuk tv zegt zooovaak ouwe. Hjb. Maar bro is ook kut, volgens mij werd er ZO vaak bro gezegd in love island nl dat ze er een compilatie van maakten.

Heb liever dat iemand me ouwe noemt dan insinueert dat het mijn broer is.
Optyfen hoor

Nee jij bent dan toch de ‘broer’, als iemand bro tegen je zegt. Maar ik kan me niet goed voorstellen dat dit doorgaans tegen vrouwen wordt gezegd maar niemand zegt toch tegen jou ‘hee was leuk gisteren bro’. Lol

Ik ben ook geen broer :rofl:
Nee maar bro is echt zo afgezaagd.
Doet me denken aan die irritante pubertjes die iedereen bro noemen
‘eeeey bron, was vet bro, ja man gaan we doen bro’
Zo irritant

2 likes

Maar dat hele bro komt volgens mij al van tig jaar geleden om aan te duiden dat je zo’n goede band hebt dat je elkaar als bro ziet toch? Bij die jonge Nederlandse pubers is het sowieso helemaal verschrikkelijk ja @Flopsyunicorn. Het allerergste, wat dat youtubekanaal Supergaande altijd zei: MANBROER.

3 likes

Ik zeg wel eens ouwe.
Maar nooit bro (en hoor dat mensen gelukkig ook vrijwel nooit zeggen).

1 like

Oh ik dacht altijd dat zij “ ja man … broer” zeiden”. Was dat 1 woord :joy:

1 like

Ik heb geen idee hoor! Weet niks van Rotterdamse straattaal, het klonk imo. als 1 woord.

Vriendinnetje vertelde me dat zij en haar zus allebei negen maanden na de verjaardag van een van hun ouders zijn geboren.

Ben jij het product van birthday sex?

• Ja, zou kunnen
  • Nee, zeker niet

0 stemmers

2 likes