Stel je persoonlijke vraag #20

Oh sommige antwoorden lijken bij nader inzien een beetje dubbel. :’)!

1x in de twee weken ongeveer normaal gesproken. Nu in de beginweken van het wonen in ons nieuwe huis iets meer omdat we geen grote housewarming in één keer kunnen geven.

De Bijlmerramp. Toen zaten we te steengrillen bij mn oom en tante

2 likes

9/11 omdat mijn vader toen ook in de VS was en niet terug kon vliegen, dus dat maakte wel veel indruk

1 like

9/11 en de moord op Pim Fortuyn (dat was een jaar later, toch?) denk ik. Toen was ik bij een vriendinnetje aan het spelen en kwam mijn moeder me ophalen en toen heeft ze de hele avond met de moeder van het vriendinnetje voor de tv gezeten.

3 likes

Ik denk ook 9/11, maar weet ook nog de bruiloft van Willem-Alexander en Maxima. Kom trouwens uit '93.

Ik denk dat we op de hogere groepen van de basisschool wel eens nieuws bespraken, maar iets ouders kan ik me niet meer herinneren.

1 like

Ik kan me nog herinneren dat Freddy Mercury overleed en dat dat op de tv was.
Ik wist daarvoor niet wie hij was hoor, maar dat moment weet ik nog wel.

Ik vind het echt schokkend dat veel mensen 9/11 noemen, voor mijn gevoel was ik toen al bejaard.

Edit: al die reacties van andere mensen :sweat_smile: ik had voor mijn gevoel net zo goed kunnen zeggen dat ik me de aanslag op Franz Ferdinand en daarmee de start van WOI herinner :joy:

26 likes

De opkomst van het internet, de Joegoslavische Burgeroorlogen (beide jaren ‘90) en de vuurwerkramp in Enschede (2000).

1 like

Eerste dat ik me herinner is de dood van Saddam Hoessein, kan me die beelden nog zo voor de geest halen

3 likes

De vuurwerkramp in Enschede… toen was ik 9. Maakte behoorlijk indruk.

1 like

Tsunami van 2004, de dood van Saddam Hoessein of andere berichtgeving van de Irakoorlog en de gijzeling van schoolkinderen in Beslan. Dat laatste had echt indruk gemaakt op mij als kind

2 likes

Beelden van het nieuws over oorlog in (ik denk) Bosnië met blauwhelmen, maar ik weet eigenlijk niet of dat echt een herinnering van toen is, of dat ik later die beelden pas heb gezien.

1 like

Europees kampioen voetbal in 88
En het begin van de golfoorlog
Dat ik de kamer in kwam, mijn vader het nieuws keek ‘s ochtends en ik alleen gekleurd vuurwerk op tv zag… brrrr

Oh! En Nederland 3 kwam er bij als zender!!

3 likes

Kosovo!

2 likes

De vuurwerkramp in Enschede, de brand in Volendam met nieuwjaar, 9/11 natuurlijk en ook nog de moord op Pim Fortuyn. Die laatste 2 weet ik ook nog waar ik was toen ik het kreeg te horen etc. Die andere 2 herinner ik me van nieuws op tv.

2 likes

Het overlijden van Diana was denk ik het eerste nieuwsfeit. Mijn moeder was daar wel door geraakt. We hebben de uitvaart op tv gezien.

3 likes

Met een goed tweede agendapunt: het aanbod van hand- en theedoeken.

6 likes

ohja Diana! Dat is denk ik ook echt mijn eerste… ik kan me namelijk herinneren dat ik op zondagochtend tv mocht kijken met mijn broer en zus en dat dit op het nieuws was.

Hier ook. Woonde tegenover een fabriek en dacht dat het daar was, heel eng :no_mouth: Gelukkig was dat maar de chocoladefabriek.

Bij mij ook 9/11, ik weet nog dat ik moest huilen en dacht dat er een oorlog kwam. Maar dat kwam ook omdat mijn moeder een soort van in paniek was. En daarna weet ik nog heel goed dat de euro werd ingevoerd (is dit een nieuwsfeit?), de bruiloft van Willam Alexander en Maxima en dat koningin Juliana was overleden.