Stel je persoonlijke vraag #20

Ik heb dit jaar in m’n vrije tijd meer boeken gelezen dan de afgelopen tien jaar, heb meegedaan aan alle kneuterige quarantaine trends (puzzelen, bakken, whipped koffie maken lol) en extra genoten van kleine uitjes en samenzijn met familie/vrienden. Dus niet perse productief besteed, maar toch best tevreden ermee.

Edit: oh haha ik zie nu pas je verdere post over maatschappelijke druk om productief te zijn, beetje spuitelf dus

7 likes

Neem jij wel eens contact op met vrienden/mensen van vroeger waar je al lange tijd (jaren) geen contact meer mee hebt? (ik snap dat het per vriend verschillend is, maar je kunt meerdere opties aanklikken)

• Nee, dat lijkt me awkward/misschien vinden ze het raar
  • Nee, als we geen contact meer hebben is daar meestal een goede reden voor
  • Nee, gewoon geen behoefte aan
  • Ja, als ik ineens aan ze moet denken en benieuwd ben hoe het met ze gaat
  • Ja, als er iets belangrijks is dat ik ze wil vertellen off als ik weet dat er in hun leven iets belangrijks gebeurd is waar ik iets over wil zeggen
  • Ja, om een andere reden
  • Je bent een optie vergeten, namelijk

0 stemmers

Wat vind jij ervan als vrienden/mensen van vroeger contact op nemen met jou? (ik snap dat het per vriend verschillend is, maar je kunt meerdere opties aanklikken)

• Leuk, bijpraten
  • Stom, laat me met rust
  • Ik vind het alleen ok als er een duidelijke reden voor is
  • Anders

0 stemmers

Nou als de reden dat iemand contact met me opneemt is omdat ze iets van me nodig hebben dan pas ik. Maar als het is “Ik moest aan je denken en wilde je weer eens zien voor de gezelligheid” dan vind ik dat wel leuk als ik dat zelf ook zou hebben bij die persoon.

12 likes

Oh ja aan die reden had ik niet eens gedacht :sweat_smile: dat is stom inderdaad

Ik twijfelde wel om er een "ik ben rijk/beroemd geworden en daarom willen mensen ineens weer contact met me, maar daar moet ik niets van hebben, laat me met rust "-optie tussen te zetten maar niet gedaan :stuck_out_tongue:

2 likes

Sommige mensen hoef ik nooit meer te spreken, maar over het algemeen zou ik het wel leuk vinden

2 likes

Oh doe erbij! Ben benieuwd of deze mensen ook hier zitten :smiley:

2 likes

Oh ik precies andersom

Als ik je tegenkom prima, praten we bij en dan loop ik door, want ik hoef daarna niet de vriendschap te hervatten.

15 likes

Haha
Ok dan, anoniem zodat je ook niet door forummers lastig gevallen kunt worden in plaats van oude vrienden :sunglasses:

Wat vind jij ervan als vrienden/mensen van vroeger contact op nemen met jou? (ik snap dat het per vriend verschillend is, maar je kunt meerdere opties aanklikken)

• Leuk, bijpraten
  • Stom, laat me met rust
  • Ik vind het alleen ok als er een duidelijke reden voor is
  • ik ben rijk/beroemd geworden en daarom willen mensen ineens weer contact met me, maar daar moet ik niets van hebben, laat me met rust
  • Anders

0 stemmers

Omg spannend!!

1 like

Niet rijk en beroemd helaas, maar ik heb al een paar keer meegemaakt dat vage kennissen van vroeger iets wilde van mijn werkgever en dachten dat ik een makkelijke ingang zou zijn. Lekker vaag, maar mensen willen nogal vaak iets van mijn werk, zeg maar. Tiefstraal een eind op. Als ik iets van jou wil, hoor je wel van mij. Don’t call us, we’ll call you :triumph:

3 likes

Na een lange discussie met vrienden: Weet jij de namen van de huisdieren van Jip en Janneke?

• Ja, van de hond en de poes
  • Ja, van de hond
  • Ja, van de poes
  • Nee, van allebei niet

0 stemmers

takkie (hond) en siepie (poes)

5 likes

Hoe kun je die nou niet weten

5 likes

Stel je zit vanavond Miljoenenjacht te kijken en aan het einde wordt duidelijk dat er een straatprijs in jouw straat is gevallen en de kans heel groot is dat Winston met z’n gouden koffertje bij je aanbelt. Zou jij open doen?

• Ja sowieso
  • Ik zou aarzelen, maar uiteindelijk wel open doen
  • Nee, dat geld wordt toch wel op mijn rekening gestort

0 stemmers

Nooit over bedacht dat niet open doen ook een optie was.

10 likes

Haha ja als ik ineens een camera aan zie komen lopen dan spring ik echt op de grond achter de bank en blijf daar een uur liggen hoor :joy: Hoef niet op tv en al helemaal niet laat op de avond want dan zie ik er 10/10 keer uit als een aardappel

11 likes

Hahah ja precies dit, perfecte omschrijving.

2 likes

Alleen als ik tijd heb om iets aan mezelf te doen. Anders maar snel een zonnebril op onder het mom dat ik net een ooglidcorrectie heb gehad.

9 likes

Hahaha door dit programma kwam ik erachter dat best veel mensen om 22:00 (toch zoiets?) nog helemaal aangekleed en netjes achter de tv zitten. Ik kleed me echt eerder om, vooral als ik eens een programma met reclames kijk.

1 like

Haha nou, ik heb corona dus ik zou nu zeker niet opendoen.

1 like

Oh dat is wel een goed “excuus” nu! Dan kun je door de brievenbus roepen sorry heb coronaaaaa

3 likes