Stel je persoonlijke vraag #20

Wiki zegt; Het Nederlandse klassieke culturele vorming, afgekort kcv, was in het middelbaar onderwijs een vak in de bovenbouw dat met de invoering van de tweede fase de tegenhanger was van culturele en kunstzinnige vorming (ckv), met name voor leerlingen van het gymnasium, maar ook voor leerlingen van het atheneum en de havo. Leerlingen volgden dit vak dan in plaats van ckv.

Dus was ook mogelijk als normale sterveling, ligt aan de school.

1 like

Oh, bij ons was gymnasiasten kcv en de rest ckv, dat kon je niet wisselen/kiezen

7 likes

Het kan dus ook dat de school enkel kcv aanbiedt aan alle leerlingen. (valt er ook niks te kiezen) Dacht ik.

1 like

Ik heb het wel gehad, maar kan me echt niet meer herinneren wat we daar bespraken? Het enige wat mij daar net over te binnen schoot, was ‘oh ja, dat was van die mevrouw die iedere week vroeg wat er met mijn been aan de hand was’ (ik had een sportblessure en daardoor heb ik weken mank gelopen). Dus het heeft niet veel indruk gemaakt haha :joy:

1 like

Ik weet dat ik het gehad heb, weet alleen niet meer in welk jaar of wat we daar hebben geleerd. Denk vrij weinig.

Ja ik zie dat het bij sommige scholen (idd gym) of-of was, nou werden wij goed mee genaaid dan, met beide vakken grrr

Ik weet alleen dat ik het heb afgerond met een 7,5 voor een rapport dat ik nooit heb geschreven, maar waar het over ging haha clearly had ik dus geen idee waar ik mee bezig was.

Denk jij dat we snel weer in een flinke lockdown terecht komen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ja we hebben al schuifdeuren haha, ik ben gewoon zo slecht in het opruimen van mijn kleding. Als ik me omkleed leg ik het op bed neer met het idee “voor we gaan slapen hang ik het terug”, maar puntje bij paaltje verplaats ik het naar de grond. En dat de hele week door :sweat_smile:

Vandaag naar aanleiding van dit trouwens het wel netjes teruggehangen!

2 likes

Oh dat was het inderdaad! Ik wist dat ik iets had gehad met kunstgeschiedenis en dergelijke en had ook muziek als extra keuzevak en volgens mij heette dat dan ckv3.

Heb jij een topic op “in de gaten houden” staan?

• Nee
  • Ja, één
  • Ja, meerdere

0 stemmers

Zo ja, welke dan?

Sugababes (de band):

• Leuk!
  • OkĂ©
  • Mwah
  • Verschrikkelijk
  • Ga weg met je foute zero’s muziek

0 stemmers

Ik moest afgelopen weekend ineens aan een liedje van ze denken, en sindsdien heb ik diverse albums van ze gedraaid. Vond het toen al leuke muziek en nu nog steeds.

1 like

Die vind ik dan juist weer minder, mijn favorieten zijn About You Now, Stronger, Denial en Too Lost In You.

Toen Keisha de band verliet ben ik gestopt met luisteren.

4 likes

Word je niet gek van alle meldingen die je krijgt van al die topics? Of heb je je meldingen ook uit staan?

Ik heb al jaren dingen van rotan in huis, gewoon van vroeger

1 like

Ik dacht dat dat vak van na mijn tijd was, maar kennelijk was het nooit verplicht op het havo? :open_mouth:
Had er wel over gehoord, maar zal wel door vrienden op het vwo iets over verteld zijn.

@Teigetje Secret Santa topics :christmas_tree: en de topics die ik zelf gemaakt heb

2 likes

Wat vind je erger

• Je bed afhalen, alles wassen, ophangen/drogen
  • Je bed opmaken, hoeslaken om de matras doen, kussenslopen om de kussens, dekbedhoes om het dekbed
  • Ik vind het allebei ontzettend geweldig

0 stemmers

Een schoon, opgemaakt bed is geweldig en het afhalen, wassen en ophangen is ook chill. Je trommel zit zo vol, je bent zo klaar met ophangen en strijken
 tja, wie let daar op? Gewoon een beetje kris kras over die hoes heen.

Strijken?

66 likes

Strijken? :cold_sweat:

2 likes