Nou gisteren werd ik wel wakker met een heel sterk gevoel dat een pakje dat al 2 weken kwijt is aan zou komen en na het boodschappen doen lag mijn pakje voor de deur Praktische psychic
Ligt eraan, heb je ruimte om de was op te hangen? In mijn studentenhuis had ik nooit een droger, maar kon ik de was prima kwijt in het trapgat en daar heb ik hem nooit gemist. Nu heb ik een heel klein appartementje en staat de was dus altijd in het zicht en vind het nu wel heel prettig er een te hebben (delen een wasruimte met de buren). Maar ze zijn duur, megaslecht voor het milieu en ook nog eens slecht voor je kleding. Dus ik zou het eerst zonder proberen!
Ik heb er nooit 1 gehad, behalve op kamers en vond het toen ook niet per se een must. Mijn moeder was altijd best lastig ih huishouden (eigengereid grr) en riep dat het de was en mooie stoffen verpestte. Zal vast heus niet zo zijn hoor maar dus was dus mijn context altijd hoe je zoiets bekijkt.
Tja en misschien handig om geen was op te moeten hangen? Maar vind ik niet eens een rotklus. Je kamer ruikt dan heerlijk fris?
Of tijdswinst dat iets langer duurt voordat het droog is? Ik doe best vaak wasjes dus heb nee zie verder geen direct nadeel.
Denk dat het ook stukje gewenning is, zoveel huishoudens zonder en die gewoon overleven, en andersom net zo
Ligt er aan of je plek hebt om je was op te hangen. Bij mijn eerste huis hing de was altijd in mijn woon of slaapkamer, wat niet echt praktisch was. Een droger scheelt dus ruimte als je klein woont. Bovendien scheelt een droger in vocht in je huis, wat handig is als je allergische klachten hebt. Je was is sneller droog en is zachter.
Nadelen: duur in aanschaf, hogere stroomrekening en slecht voor de planeet
Ligt eraan of je de ruimte hebt om op te hangen?
In vorige woning (krap 42m2) hadden we ook geen droger en waren we groot deel van ruimte kwijt met hangen maar had toch mijn voorkeur.
Maar droger is slecht voor milieu, ik vind hoe spullen eruit komen niet fijn aanvoelen.
Voordeel van hangen is ook dat je in de winter de luchtvochtigheid kan gebruiken (scheelt hoofdpijn) in droge ruimtes en het ruikt lekker.
Ik heb er ooit eentje gehad (in een gedeeld huis), het enige dat ik erin deed was mijn beddengoed, omdat dat zoveel plek innam in mijn kleine kamertje met drogen, maar mijn kleren nooit, want het is helemaal niet goed voor de meeste stoffen, alles slijt veel sneller. Handdoeken wil ik lekker ruw, dus die deed ik er ook nooit in.
Vind het echt een compleet onnodig apparaat dat alleen maar slecht voor het milieu is.
Het enige dat ik echt fijn zou vinden is om er sokken in te kunnen mikken. Ik droom echt over heerlijk zachte sokken in plaats van die kartonnen sokken die ik van het droogrek afvis Maar verder mis ik een droger echt amper tot nooit, al is het waarschijnlijk wel even wennen.
Ik heb mijn droger voor €25 op marktplaats gekocht en ben er zo blij mee, dus als je geen geld hebt voor een nieuwe zou ik op marktplaats kijken. Zou echt niet meer zonder kunnen.
Als ik bv mijn handdoeken in de droger gooi, zijn ze echt veel zachter als dat ik ze aan de lucht laat drogen…
Als ik veel ruimte had zou het niet zo’n ergenis zijn maar mijn wasrek staat altijd in de weg, vooral nu het slechter weer is en ik hem niet op het balkon kwijt kan. Als het binnen staat gaat het ook sneller muf ruiken.
ik heb nog nooit een droger gehad, ook vroeger bij m’n ouders thuis hadden we er geen een! we hadden een droogtoren om was op te hangen, neemt minder ruimte in beslag dan een wasrek en op zolder waslijndraad gespannen voor het beddengoed, prima te doen!
Dit weet je niet van tevoren, maar per huis scheelt het volgens mij ook erg hoe snel je was droogt en dat speelt ook mee in hoe vervelend het is.
In mijn vorige huis had ik en geen ruimte om de was op te hangen dus hing letterlijk de hele woonkamer vol, en het duurde superlang voor het droog was, alles bleef lang vochtig. Heel irritant dus.
Waar ik nu woon is alles heel snel droog + ik heb een plek uit het zicht waar ik alles op kan hangen. Ik twijfelde eerst ook over een droger maar ben nu blij dat ik eerst zonder heb geprobeerd, ik vind het nu echt niet meer nodig!
Ik zou het dus zeker eerst zonder proberen, je kan er altijd nog een bestellen toch?
Aangezien ik de eerste oliebollenkraam weer gespot heb; hebben jullie je eerste oliebol alweer op? (dan bedoel ik wel nu en niet die je in januari nog over had haha)
- Ja!!
- Nee, maar ik heb nu wel zin in een oliebol
- Nee joh veels te vroeg
- Die troep hoef ik het hele jaar niet
0 stemmers
Ik kon het niet laten om er een te kopen maar ik houd dan ook van oliebollen
De kans is wel groot dat ik het na 2 jaar vergeten ben.
Ik wil mijzelf echt niet zo noemen, ik zie alleen kleuren of “aura’s” maar ik weet ook niet wat ik daar precies van vindt, wat het is heb ik geen duidelijke opvatting over. Het is meestal fijn, soms heel vervelend. Ik zie het meestal alleen als ik me in span, maar soms is het ook “opdringerig” en vervelend. Geen idee of het eigen projectie is, iets in mijn brein met synesthesie of energie. Zal dat niet snel weten. Ik zie zelf iig geen logica of patroon dat ik denk dat het synesthesie zou zijn, ik sluit me als ik dat doe juist totaal af voor andere zintuigen en focus dan alleen op mijn zicht. Anders zie ik het ook niet.
Waarom zou je je gebruikte sportkleding ophangen?
Ik zou het gewoon proberen zonder, je kan er altijd nog 1 kopen als je erachter komt dat je echt niet zonder kan.
Ik vind dit echt vervelend. Hou op zn minst de uitlener op de hoogte van ‘hey ik heb het echt super druk is het oke als ik hem nog wat langer hou?’. Je kunt het niet zomaar beschouwen als je nieuwe eigendom en het 2398473874 jaar houden. Ooh en het grootste punt, hou het netjes; geef mij geen boek terug die opeens gevouwen is enzo grrr
Omg nooo haha bah. Ik zou hem dringend extra sportkleren laten kopen zodat je schone was lekker in een zweetgeurvrije ruimte kan hangen.
Ik zeg wel soms als ik mijn BH uit doe “zo, lekker de jongens los in de wei” oid maar niet echt een vaste naam
Ik zie dat dit al een dag geleden is gezegd, maar wilde toch nog even reageren. Een vriendin van me doet dit dus heel vaak als we ergens wat gaan drinken en ik kan echt wel door de grond zakken steeds als ze dit doet. Dan gaan we ergens wat drinken en komt er een ober of serveerster met de kaart en als onze bestelling dan is opgenomen vraagt ze zomaar out of the blue: “Wat is jouw afkomst eigenlijk?” En dat doet ze dan omdat ze naar eigen zeggen interesse voor andere culturen heeft, maar ik vind het altijd zo kut als ze dit doet, omdat ze iemand met die vraag direct in een hokje plaatst. Ik heb het geprobeerd uit te leggen maar het komt geloof ik niet helemaal aan, want ze blijft het doen…