Stel je persoonlijke vraag #20

Oliebollen zijn m’n lievelingseten dus ik heb er al iets van 10 op haha

4 likes

Ik heb nog niet verder gelezen dus sorry als mijn vraag al voorbij is gekomen. En overigens ook gewoon een vraag uit interesse: kunnen alle ouders dat wel betalen? Ik kan me niet voorstellen dat mijn ouders dat allemaal zouden kunnen betalen voor twee kinderen. Maar hier zijn wellicht de kamers ook een stuk duurder en collegegeld sowieso. Of zijn hier ook weer regelingen voor in BE? En zijn de lonen ook niet wat hoger in BE?

Vanavond is het weer tijd voor de jaarlijkse uitreiking van De Gouden Televizier Ring.
Voor welk programma ga jij?

• Over Mijn Lijk
  • De Beste Zangers
  • Nick, Simon & Kees: Homeward Bound

0 stemmers

Oh dit is echt precies mijn verhaal! Vind het nog steeds oneerlijk dat ik geen aanvullende beurs kreeg, terwijl mijn moeder nog 2 thuiswonende kinderen had en echt geen geld voor mijn studie kon opbrengen. En dat alleen maar omdat ik misschien 1 keer per jaar nog contact had met mijn vader… mijn vader verdiende trouwens ook niet veel en moest nog allementatie betalen voor 4 kinderen

Maar ook gewoon het hele proces wat erbij komt kijken als je je ouder(s) buiten beschouwing wil laten. Kost ontzettend veel tijd en moet er allemaal weer mensen bij betrekken. Ik dacht echt: ik weet niet eens waar ze wonen?! Is dat niet genoeg ofzo?

1 like

Heb je het nu koud?

• Ja heel erg
  • Gewoon ja
  • Neutraal
  • Gewoon nee
  • Nee ik heb het heel warm

0 stemmers

Precies! Ik heb er wel naar gekeken, maar ik vond het ook wel heel hard om dat te doen, want ik zie hem wel soms nog met kerst…

Maar ik heb me wel echt jaloers gevoeld naar mensen toe die het wel kregen…

Neutraal maar ik zit wel met een dik pak, sloffen en een dekentje op de bank :sweat_smile:

2 likes

Ik ga al mn e-mailadressen afstoffen om te stemmen, dit programma verdiend dit zó enorm!

1 like

Ja en alsof als iemand ‘geïnteresseerd is in andere culturen’, het je nieuwsgierigheid bevredigt als diegene dan zegt ‘Thailand’. Nou whoohoo wat een inzicht in de Thaise cultuur.

13 likes

Iemand anders had het hier al uitgelegd, maar het inschrijvingsgeld is afhankelijk van het loon van je ouders en je kan nog aanvullend extra krijgen dacht ik.

Toen ik stuurde (5 jaar geleden) viel het inschrijvingsgeld ook wel mee. Was 600/700 eur denk ik. Boeken waren duur maar kon je voor onder de 100 EUR tweedehands kopen.

De lonen zijn hier inderdaad over het algemeen hoger, maar super hoge belastingen haha.

Ik denk dat het ook scheelt dat er in België minder verwacht wordt dat je uit huis gaat en voor jezelf zorgt vanaf je 18e? Heel veel jongeren blijven gewoon nog thuis wonen en pendelen elke dag (en dat bus/trein abbo was ook een verlaagd tarief dacht ik). Hier hebben ook minder mensen een bijbaantje denk ik tijdens het studeren, alleen in de zomervakantie.

2 likes

Wel allemaal stemmen!!

1 like
1 like

Ja! :raised_hands:t2:

De eerste ring voor Tim is iniedergeval binnen voor Boos! Beste online video-serie :raised_hands:t2:

2 likes

Ik heb nog nooit over mijn lijk gekeken, maar uit de poll resultaten mis ik schijnbaar iets

1 like

Het is oprecht een van de mooiste programma’s, tranen met tuiten maar daarna ook weer het leven vieren.

7 likes

Ik vind het zo mooi gemaakt en zit er vaak genoeg bij te janken als ik het kijk

Precies dit, ik vind het écht heel erg mooi gemaakt maar ik word zo verschrikkelijk verdrietig, onrustig en soms zelfs angstig dat ik het niet meer kijk.

3 likes

Het is een aanrader. Toen ik thuis zat heb ik daar veel van terug gekeken. Het is zo onwijs mooi gemaakt.