Over mijn lijk is een programma dat ik vroeger altijd keek, maar sinds ik een kind heb echt niet meer kan kijken. Zo ontzettend heftig, maar heel goed dat het gemaakt wordt.
Ik heb bijna een jaar last gehad van veel paniek(aanvallen) en dat beïnvloede mijn leven drastisch. Ik ging eigenlijk alleen nog maar werken (heb mij in die tijd niet ziekgemeld) maar voerde verder niets uit want alles uitte in paniek. Ik was mentaal dus goed ziek maar ‘functioneerde’ wel nog voor de maatschappij ofzo?
Heb jij een goede band met jouw buren?
- Ja wel prima
- Nee ik haat ze
- Ik ken ze niet
- De buren zie ik als vrienden
- Gewoon nee
0 stemmers
Ik ken al jarenlang mijn buren niet/of nauwelijks ondanks dat ik op verschillende plekken heb gewoond. En ik hoop dat als ik ga verhuizen ook geen band met mn buren krijg maar dat dat ook niet asociaal overkomt. Misschien moet ik op de brievenbus plakken ‘geen buren svp’.
Ga nu van een appartement in het toch anonieme centrum (veel doorloop, in en uit nieuwe gezichten maar okay oppervlakkig contact wat betreft pakketjes etc) naar een heel andere soort buurt.
Ergens in Blijdorp voor de 010-ers onder ons. Moet er wel aan wennen, vaak staan ze voor de deur te praten met elkaar, ze vragen ook heeel veeel aan me (gewoon onschuldige interesse weet ik maar anders dan voorheen). Ben toegevoegd aan de buurt-app. Ze kijken echt op naar iedereen die voorbijkomt (sociale controle-achtig)
Edit; nu lijk ik wel een holbewoner ofzo haha maar het is gewoon nieuw. Vlg vrienden eigenlijk alleen maar goed dat het zo veilig aanvoelt. Voorbeeld: ben ik snel boodschappen doen, ah fileparkeren in mijn (nieuwe) auto, gaat wat stroef. En ja komt de buurt-opa al klaar staan op de stoep om me (weer) te spreken. Okay
Ik weet wie het zijn en als we elkaar tegenkomen groeten we elkaar. Dat is het. Ohja en van de ene kant krijgen we altijd een kerstkaart, dat is lief.
Verder is er niks, geen ruzie of overlast gelukkig, maar ook geen goeie band.
Wel jammer want mijn ouders wonen in eenzelfde soort buurt en daar kent iedereen elkaar en hebben veel buren een goede band met elkaar, ik vond dat altijd wel leuk
Het ligt misschien ook aan de generatie? Mijn ouders hebben ook een goede band met de buren en zijn vrienden. Ik kon daar altijd de huissleutel van mn ouders ophalen etc. Maar ik woon nu al jaren in de binnenstad van steden en dan is het sowieso anoniemer en dat vind ik prettiger heb ik gemerkt. Het heeft denk ik altijd voor en nadelen.
Nou, ik heb geen autisme en schud ook liever geen handen. Meesten zijn ransbakken, bewees ook maar weer de cursus ‘hoe was je je handen’ en de run op handzeep (want dat gebeurde blijkbaar daarvoor niet).
Edit: sorry dat ik reageer op een bericht uit 1987, ik was blijkbaar niet bij mij lezen.
Ik weet dat een buurman prachtig viool speelt, maar de rest zie en spreek ik echt nooit.
Ik ben toen ik nét freelancer was geworden eens 6 weken uit de running geweest door een hersenschudding, dat was echt te kut. Dus niet maandenlang, maar wel lang.
Tim hofman als presentator:
- Ik vind dat hij het goed doet
- Geen mening
- Ik vind dat hij het slecht doet
- Het kan beter maar het is ok
- Ik vind dat hij het fantastisch doet
- Ik vind hem slecht
0 stemmers
Ik heb hem serieus nog nooit iets zien presenteren, ik kijk geen (NL) tv of youtubers, ken hem alleen van hier en van Lize’s insta eigenlijk… Maar aangezien hij gisteren drie prijzen in de wacht heeft gesleept, waaronder die van beste presentator, zal hij het wel goed doen lijkt me?
Oh ja, dat kan natuurlijk ook nog. Either way wel fijn dat zo’n programma het wint van stompzinnige shows over zangers
Oh dan heb ik dat verkeerd onthouden! Dan blijft het iets zorgelijks voor de studerende generatie van nu die straks met torenhoge leningen zit.
Ja hier ging het recentelijk nog over. Denk ih verhuizen topic? Of je je studieschuld wel altijd moet willen opgeven (want je kunt minder lenen). Verplicht is het wel, van wat ik begreep vd reacties
In het oude stelsel (ik ben in 2008 gaan studeren) telde die correctie zwaarder want in 15 jaar afbetalen en in dat nieuwe stelsel is de correctie lichter want 35 jaar betalen. Maar telt nog steeds mee. Als er ooit een systeem komt zoals BKR waarin de studieschuld staat wordt een huis kopen iets ban the lucky few…
Alleen de mensen in het huis links van me en de buurman rechts van me mag ik wel, de rest om mij heen spreek en zie ik toch nooit.
Mwah… #BOOS, over mijn lijk en meerdere programma’s bij BNN zoals Spuiten & Slikken op reis waar hij gevaarlijke situaties opzoekt enz. Volgens mij vergeten mensen dat wel eens.
Begrijp je helemaal. Ik woon nu ook in een echt dorp na in de stad te hebben gewoond en ben omringd door bejaarden. Ik vind dat zo lastig. Ik zie ze ook soms naar elkaar kijken (gluren) van over de tuinscheiding. Zo precies allemaal elkaar aan het bekijken van: “alle wat zijn ze nu aan het doen”. Brrrrrrr.
Oh dat is me niet opgevallen dat snelle praten. Kan ook komen omdat Valerio Zeno extreem sloom praat dan is het contrast wel groot in het programma over mijn lijk iig.