Stel je persoonlijke vraag #20

Ligt aan de winkel. In de Albert Heijn bij mij doet bijna niemand het

1 like

En andere vogels? Of specifiek reigers?

Nou dat is dan wel een enorme kat. Ze zijn inderdaad niet heel groot maar eerder zo groot als een beagle denk ik. Ligt wel aan de sport natuurlijk.

2 likes

Ok iets groter dan misschien? Als ik er een zie denk ik vaak eerst dat het een kat is.

1 like

Ik vind postzegels juist knus :pleading_face:

3 likes

Heb jij ooit op eigen initiatief (dus niet op de middelbare school/vervolgonderwijs) een vreemde taal geleerd? Bijv. een cursus, taalreis of via Duolingo.

• Ja, Frans
  • Ja, Duits
  • Ja, Spaans
  • Ja, Portugees
  • Ja, Russisch
  • Ja, Japans
  • Ja, Chinees
  • Ja, Italiaans
  • Ja, een andere taal namelijk…
  • Gewoon nee
  • Nee, maar wil ik ooit nog wel doen.

0 stemmers

Ik heb Nederlands en Engels er niet bijgezet omdat ik ervan uitga dat iedereen dat op school heeft geleerd.

Ik kan geen betaalbare en fijne broeken vinden in mijn maat (44 met superkorte benen) dus mijn broeken zijn al-tijd te lang

Ik heel vaak omdat ze in Berlijn, waar ik woon, midden in de stad leven. Soms als je 's nachts naar huis fietste, zag je ze gewoon kruispunten oversteken. Heel vet en dystopisch.

13 likes

Wel Hiragana, Katakana en Hangul leren lezen, maar ik kan de talen niet spreken

3 likes

Tof! Ik ben nu zelf ook bezig met Hiragana. Ik kan het tot nu toe alleen lezen, zonder enig idee te hebben wat de vertaling is. Ben er nog wel even zoet mee dusšŸ˜‹

1 like

Ik heb een aantal vakken Turks gevolgd in Istannul maar daar weet ik ook vrijwel niets meer van helaas.

1 like

Zitten jouw kasten vol?

• Ja propvol
  • Ja maar nog wel een lege plek hier en daar
  • Dat verschilt
  • Nee ik heb nog ruimte
  • Ik heb geen kasten

0 stemmers

Ik ben nu bezig met mijn tweede cursus Koreaans!

2 likes

Ik woon heel groen, met allemaal grote bomen rond mijn huis en er zitten hier echt heeeeeel veel eekhoorntjes. Die zie je door de bomen springen, zitten soms op het balkon, je hoort ze over het dak rennen. Echt zo lief.
En ik woon niet eens in een of andere boshut maar in een hele normale woonwijk.

3 likes

Ik koos mijn bachelor Duitse taal en cultuur toch echt op eigen initiatief, maar er staat nu ā€˜geen vervolgonderwijs’.

1 like

Ik verhuis eind oktober naar mijn nieuwe adres en heb de oude kasten die van ellende uit elkaar vielen naar de stort gebracht. Heb momenteel geen kasten, ik wil graag een andere paxkast maar veel is bij Ikea niet leverbaar op het moment. :upside_down_face:

1 like

Ja, Duits, want woon in Duitsland. Wil ook ooit nog eens fatsoenlijk Frans leren spreken, vind ik echt de mooiste taal ooit.

Ik kom ze nog steeds regelmatig tegen (werk bij Tiergarten, daar zitter er echt veel, en woon niet ver van Gƶrlitzer Park, daar zie je ze ook regelmatig door de rustigere straten eromheen). Vind het altijd zo cute, en duizend keer beter dan vieze dikke ratten, die ik ook te vaak zie :nauseated_face:

In de gedeelde tuin achter mijn huis zitten ze ook, rennen over het dak van de fietsenstalling en door de bomen, echt leuk om te bekijken vanuit de keuken :smiley: Bij een vriendin van me zit een wasbeer in de tuin, die woont wel in een iets rustigere buurt dan ik, maar alsnog gewoon in de stad.

6 likes

Ook Turks want leuk met ex schoonmoeder praten maar jeetje lastige grammatica wel (echt!!)

2 likes

Zwitserduits klinkt wel als Duits met een Nederlands accent, maar dat valt dus tegen in de praktijk? :wink:

Je bent moe op een doordeweekse avond…

• Ik wacht tot een acceptabele tijd om naar bed te gaan
  • Ik ga naar bed wanneer ik wil, ook al is het 19.00 uur
  • Sgat, ik lig al in bed

0 stemmers