Stel je persoonlijke vraag #20

Weer een COVID poll!

Na de aankondiging van de nieuwe maatregelen zojuist…

• Voel ik me angstiger
  • Voel ik me minder angstig / meer gerustgesteld
  • Voel ik me hetzelfde

0 stemmers

En wat vind je van de maatregelen? Meerkeuze

• Ben het er wel mee eens, prima zo
  • Ben het er niet mee eens, ze moeten strenger
  • Ben het er niet mee eens, ze zijn te streng
  • Ik heb er niet echt een mening over
  • Ik ga me precies (of zo precies mogelijk) aan de nieuwe regels houden
  • Ik ga me er niet aan houden (leg uit!)
  • Ik ben strenger dan de aangekondigde maatregelen

0 stemmers

Ben benieuwd of er een relatie is tussen het wel/niet hebben van kinderen en of je je moet laten testen. Dus;

• Ik heb geen kinderen en heb geen klachten gehad dus me nog niet laten testen
  • Ik heb geen kinderen en wel klachten gehad maar niet laten testen
  • Ik heb geen kinderen en me wel laten testen
  • Ik heb wel kinderen en nog geen klachten gehad dus me nog niet laten testen
  • Ik heb kinderen en wel klachten gehad maar me niet laten testen
  • Ik heb kinderen en klachten gehad en me wel laten testen

0 stemmers

Mijn ouders, hoe vaak ik het ook goed uitspreek in hun bijzijn blijven ze Liddel volhouden :sob:

Wat valt er onder ‘de eerste maanden van het jaar’

• Januari
  • Februari
  • Maart
  • April
  • Mei
  • Juni
  • Juli
  • Augustus
  • September
  • Oktober
  • November
  • December

0 stemmers

Mijn favoriet: Himmel nie

10 likes

Nooit. :joy:

2 likes

Krijgen onze (klein) kinderen tijdens de geschiedenis lessen les over Corona denk je?

• Ik denk van wel
  • Ik denk van niet

0 stemmers

Geen. Mijn moeder is wel op een spies gevallen

3 likes

Omg leeft ze nog?

Ja we gaan vrijdag bbqen met de spiesen!

1 like

Oh gelukkig, wel minimaal 1,5 spies afstand houden he.

19 likes

Lijkt me best wel chill eigenlijk, gewoon paar spiesen van 1,5 meter aan mezelf vasttapen als een soort hoelarok om er zeker van te zijn dat mensen afstand houden. Meteen je lesje geleerd als je te dichtbij komt. Wordt wel een beetje zwaar dan waarschijnlijk als ik 5 lijken mee moet zeulen maar het is wel een duidelijke boodschap.

12 likes

Over de Spaanse griep (met echt behoorlijke invloed op WO1) staat helemaal niks in mn methodes. Ook niet in de havo/vwo methodes. Ik denk dat ook dat het niet in de boekjes zal komen. Misschien wel bij maatschappijleer, idd over wat hierboven staat. De invloed op de maatschappij enz.

7 likes

De dialy show heeft een vergelijking gemaakt tussen de Spaanse griep en corona. Was best interessant! Ging wel meer over hoe de presidenten het aanpakten.

3 likes

Ik denk ook inderdaad eerder bij maatschappijleer of aardrijkskunde dan geschiedenis. Vooral in de context van globalisering.

2 likes

Niet op de schaal zoals nu. De pest kon bijv. onder andere zo groot worden doordat de kleding van de overledenen gewoon werd gerecycled onder de armen. Dan gaat het snel met de besmetting :sweat_smile: hebben we het wel over 600/700 jaar geleden natuurlijk. De correcte kennis over hoe ziektes verspreiden was er toen niet. Het was een straf van God werd toen veelal aangenomen.

Edit. Ik zie mooiere verwijzingen met de Spaanse griep hierboven!

6 likes

Nouja quarantine komt uit de tijd van de pest, omdat de scheepslui in Venetië 40 dagen (quaranta giorno (gok ik qua spelling, ik kan geen Italiaans) aan boord moesten blijven voor ze er af kwamen.

Voordat het echt Europa bereikt had kwam het uit Azië en werd het door schepen hier gebracht. Maargoed ze hielden geen rekening met dat ratten de vlooien droegen dus het was niet super effectief.

15 likes

oh wij kregen dat wel mee, wel in een klein sub kopje maar toch.

Ik bedoel meer de maatschappelijke kant inderdaad, niet de ziekte zelf maar hoeveel invloed het heeft gehad op de punten die jij noemt.

Hoe spreek jij ‘op een gegeven moment’ uit?

• Op een gegeven moment
  • Oppegevement

0 stemmers

Niet helemaal eigenlijk. Het is meer een combinatie. Het begin voeg ik samen en ik zeg wel moment met een o.

3 likes