Naan betekent brood dus eigenlijk schrijf je hier broodbrood
Gebruik jij na het poepen een vochtig doekje?
- Ja
- Soms
- Nee maar ik heb een bidet of iets wat daar op lijkt
- Nee
0 stemmers
Een opblaasbare?
weer wat geleerd
Ik heb hier op het forum al de neiging om anders te praten/typen.
In het gedeelte van Groningen waar ik woon, heeft het Gronings veel Friese invloeden. Dus als ik een paar uur met Friezen heb gezeten, neigt het meer daarnaar. Maar ik werk aan de andere kant van de stad Groningen en daar is het meer echt plat Gronings en als ik een klant aan de telefoon heb en die spreekt echt plat, doe ik dat al snel mee. Maar ik zou het niet zo out of the blue thuis kunnen
Pas op voor woedende Limburgers en Friezen die je zo komen vertellen dat hun taal een TAAL is en geen dialect.
Limburgs een taal?
Ja door de staat erkend als taal helaas. Als je maar lang genoeg zanikt in een onverstaanbaar koeterwaals krijg je vanzelf je zin, al is het alleen maar zodat je je bek houdt en je je taal houdt waar die hoort.
Ik wist ook echt niet dat Limburgs een taal was net als Fries. Weer wat geleerd.
The magic schoolbus staat op Netflix.
You’re welcome guys
Dit had ik met een vriendin die op schiphol werkte… ging haar ophalen en we stonden te praten RAM limburgs. Ze was in uniform en toen vroeg een man waar de pinautomaat was zegt ze ‘oh daarrrrrrrr meneerrrrrrr’ en toen wist ik dat onze vriendschap voorbij was
Vind jij dat lelies lekker ruiken?
- Ja
- Nee
- Ik weet niet hoe lelies ruiken
0 stemmers
Ik heb lelies gekocht en m’n hele huis ruikt ernaar en ik word misselijk van de geur, bah
Schijnt als je de stampers eruit haalt, de stank minder word, dacht ik?
Volgens mij las ik hier laatst dat het minder ruikt als je die stamper eruit haalt!
Nee volgens mij wil het hele ras graag sterven
@anon4388265 thanks voor de tip! Wilde ze eigenlijk weggooien maar ga dat nog even proberen want ik vind ze wel mooi
In het Engels gebruik ik heel veel verschillende woorden, in het Nederlands kom ik niet verder dan “vet leuk” voor alles
Ja echt Limburgs is onverstaanbaar, mijn schoonfamilie spreekt dat. Ik spreek zelf natuurlijk Nederlands en kan ook een aardig woordje Duits, maar dat Limburgs is zo’n rare mix dat ik er geen touw aan vast kan knopen. Vind dat ook best vervelend als ik daar ben, tegen mij praten ze wel gewoon Nederlands maar van hun onderlinge gesprekken versta ik niks.
Volgens mij is het niet net als Fries hoor, ik zoek het net op omdat ik dit nog nooit gehoord had, maar op de site van de Rijksoverheid staat dat Limburgs erkend is als regionale taal. Fries is een ‘echte’ oftewel Rijkstaal. Die zijn niet gelijkwaardig aan elkaar. @kali @Vaiana Wikipedia heeft niet altijd gelijk