Stel je persoonlijke vraag #20

Ik heb als Limburger altijd geleerd dat het geen taal is. Vind ik persoonlijk logisch want ik spreek/schrijf ontzettend anders dan mensen 10 km hiervandaan en dan heb ik het nog niet eens over de mega verschillen tussen noord en zuid. Het is niet één taal/dialect.

1 like

Kerkrade is bizar, kan daar oprecht geen chocola van makrn

1 like

Belgisch Limburg, in de buurt van Genk, geen idee of het iets specifiek van die regio is of de hele provincie. Het is in ieder geval een soort mix tussen Duits en Nederlands, echt een hele andere taal (en dus niet Nederlands met een flink accent en wat afwijkende woorden of een dialect). Geen touw aan vast te knopen haha

2 likes

Heb jij ooit krollen gegeten?

• Ja, en ik vond het lekker
  • Ja, en ik vond het niet lekker
  • Nee
  • Ik weet niet wat krollen zijn

0 stemmers

Het zijn anijsbroodjes die je eet met boter en speculaas, zoo lekker :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Haha ja ik wist tot ik mijn schoonfamilie leerde kennen ook niet van het bestaan van deze taal af. Is wel andere koek dan een accent

1 like

Dit wil ik echt proberen :open_mouth:

4 likes

Ik ben nu Emily in Paris aan het kijken n.a.v. alle berichten en ik ben niet teleurgesteld. :smiley:
Was wel even wennen om Addison Montgomery in een andere rol te zien.

11 likes

Denk jij dat mensen kunnen raden door je accent uit welke provincie je komt?

• Ja, duidelijk
  • Mwah, misschien een beetje
  • Nee
  • Ik spreek zonder accent

0 stemmers

Ik ken haar als de moeder van hannah baker hahaha, jij zeker van greys?

1 like

Omg enige reden die ik nodig heb on Emily in Paris te gaan kijken :heart_eyes:

Shit toch gezwicht

1 like

Haha ja ook bij 13 reasons why bleef het altijd Addison

6 likes

als ik nederlands spreek denken mensen dat ik uit rotterdam kom :joy: nog niet eens uit de buurt haha. en als ik duits praat weten mensen gelijk in welke regio ik woon haha, dat dialect is echt een taal op zich

Ik wil dit graag ontkennen want ik spreek best accentloos maar 1 keer in de 5 jaar kom ik iemand tegen ‘oh jij komt duidelijk uit x’ en dan voel ik me betrapt.

3 likes

Haha, ja ik heb het in ieder geval wel vaak door! Maar mijn redenatie is:plat onverstaanbaar Vlaams = moet wel een westvlaamse zijn

1 like

Ah ja, daar heeft ze ook nog in gespeeld. Heb alleen het eerste seizoen gezien.

Maar ik blijf me haar toch vooral herinneren door de eerste scene waarin ik haar ooit zag:

20 likes

Met hemak ja

23 likes

De oudste wil flamingo worden :flamingo: de jongste een mama (hij wil geen papa zijn want hij wil borsten)

85 likes

Ik heb het andersom, toen ik nog veel Engels sprak was alles ‘nice’ haha

1 like

Mijn vriend heeft geen platenspeler maar ik zag dat Oasis hun bekende LP opnieuw heeft uitgebracht met zilveren LP’s dus ik dacht oh dat is wel een leuk cadeautje want hij is Oasis fan maar is dat leuk als je nog geen platenspeler hebt? :joy:

• Ja leuk kopen
  • Nee koop maar niet

0 stemmers

Ik heb ja gekozen maar dan wel in mijn achterhoofd dat ie ooit wel een platenspeler zou willen aanschaffen. Anders is het een beetje zonde haha.

4 likes