Petra, maar zeker een tweede plek voor Rogelio en eigenlijk ook wel voor Alba en Xo.
Hahaha sorry ik had er even niet zo diep over nagedacht over hoe ik het dan wel zou willen. Ik zou daar aan mee willen doen en dat ze dan bijvoorbeeld alleen aan lotgenoten zouden laten zien oid of aan behandelaars maar niet echt vol op nationale televisie. Youtube zou misschien ook nog kunnen
Frietje oorlog met
- Mayonaise, uitjes, pinda saus en curry
- Mayonaise, uitjes, pinda saus en ketchup
- Mayonaise, uitjes en pinda saus
0 stemmers
Huh dus als je in Limburg een patatje oorlog besteld krijg je er KETCHUP of CURRY bij??
Ja curry meestal! Want het is een friet speciaal met pinda saus… althans hier
Das een kernoorlog
Mijn huis staat op die funda
En welke lijst van gerechten en lekkernijen is over het algemeen je favoriet?
- De Nederlandse
- De Belgische
0 stemmers
(Nederlandse zie: Stel je persoonlijke vraag #20)
België kan ook echt alleen maar culinair en Bourgondisch zijn in vergelijking met de culinaire woestijn die Nederland is.
Als je België vergelijkt met landen met een echt goeie keuken zie je dat het niks is, maar naast ons zijn ze koning eenoog.
In brabant en zeeland ook
Nu heb ik zin in Belgische frieten. Ze bakken daar toch in het algemeen in dierlijk frituurvet? Het smaakte heel anders dan in NL. Ik eet vegetarisch maar vond dat toch zo lekker.
Stem jij weleens op de anonieme versie van een poll anders dan op de niet anonieme versie?
anoniem
- ja
- nee
0 stemmers
Niet anoniem
- ja
- nee
0 stemmers
Het eeuwenoude frietdebat, België editie
- Friet/frieten
- Frit/fritten
0 stemmers
- Frietkot
- Snackbar
0 stemmers
Ja ik heb NPO plus wel, maar ik kijk er ook veel naar. Ik vind hetzelfde met Videoland en dat wil ik eigenlijk ook wel alleen ik heb al vier streamingsdingen (incl. parasietaccounts wel maar toch) dus dat vind ik eigenlijk al veel te veel. Ik zou het eigenlijk vaker moeten pauzeren (of dat zou makkelijker gemaakt moeten worden maar dat doen ze natuurlijk niet).
Ik vraag er altijd sambal bij.
Ik had hier ook nog nooit van gehoord tot er in een restaurant steeds aan me werd gevraagd of ik daar ook fritten bij wou, en ik in hetzelfde dorp overal “fritkotten” zag. Apparently it’s a thing regionaal denk ik
Zondag gaat de klok weer achteruit. Welke tijd heeft je voorkeur?
- Zomertijd
- Wintertijd
0 stemmers
Denk je dat de euroklok de oplossing is voor het jaarlijkse geneuzel over wel/niet de klok verzetten?
- Ja
- Nee
- Misschien
- Waar heb je het over
0 stemmers
Samenvatting
bedacht de Euroklok, een systeem waarbij de klok zó werd afgestemd, dat die tussen 22 december en 21 juni, 50 seconden voorliep per dag en in de rest van het jaar juist 50 seconden achter. Niemand zou last hebben van de geleidelijke overgang, zelfs bij dit grote uiteindelijke verschil van 2,5 uur. Toch haalde zijn voorstel het niet, omdat de tijd nog niet rijp werd geacht: het exact afstellen van de klok was nogal omslachtig en de tijdseenheid seconde zou niet meer eenduidig zijn. Hoe zou het nu, anno 2020, zijn met de haalbaarheid van een geleidelijke tijdsovergang? Elektronische klokken kunnen elke manipulatie aan, maar de niet eenduidige seconde zal waarschijnlijk nog steeds als lastig en te abstract worden ervaren. Daarom is het volgende voorstel misschien de oplossing. Zet tussen 22 december en 21 juni de klok elke zondagochtend twee minuten vooruit en de rest van het jaar twee minuten achteruit. Hiermee overbrug je het huidige verschil van één uur geleidelijk en gemakkelijk. Een kwestie van afspraken maken en van de juiste software. Resultaat: er zijn géén merkbare overgangen, er is géén gemorrel aan klokken nodig én een seconde blijft één seconde. De tijd is rijp.
Stond niet in de top 15 sorry!!!
Ben al verbaasd dat geen enkele limburger boos is geworden door het tekort aan zuurvlees in deze poll
@iedereen die zomertijd stemt, kunnen jullie toelichten waarom? Zomertijd klinkt natuurlijk veel leuker dan wintertijd maar als het altijd zomertijd zou zijn komt de zon midden in de winter pas rond half 10 op, lijkt me echt verschrikkelijk