Stel je persoonlijke vraag #21

Heb jij ook zo’n knagend spijt gevoel van de hoeveelheid spullen die je hebt gekocht aka geld dat je hebt uitgegeven

• Ja je bent niet alleen schat
  • Nee dat niet maar wel meer gekocht dan ik normaal zou doen
  • Nee ik heb niet (te) veel gekocht

0 stemmers

Niet specifiek vandaag, maar wel over mn hele leven. Vroeger zoveel onzin gekocht

14 likes

gister nog :confounded: voor mijn doen echt veel geld uitgegeven. wel voor dingen die ik echt nodig had (na 6 jaar weer een paar winterlaarzen gekocht nadat ik in die andere natte voeten kreeg :+1:t3: ) maar voel me helemaal ellendig en durf niet op m’n rekening te kijken hoeveel de schade precies is

Ik heb alleen wat spullen gekocht die ik sowieso al wou kopen (maar nu voor een betere prijs) maar toch heb ik zoiets van “hè moest dat nou echt allemaal?”

2 likes

Herkenbaar, zo stom!

precies dit!!! ben superblij met al m’n aankopen maar toch spijt van het uitgeven? haha

1 like

Mijn moeder werkte fulltime en in ploegendiensten, weekend, avond alles omdat het niet anders kon, maar kan me geen fijnere moeder wensen eigenlijk🤍 en besef dat eigenlijk nu pas door het gesprek in dit topic

Ik werk nu ook fulltime en heb ook niet het plan om minder te werken als ik ooit aan kids zou beginnen. Maar dat is lastig te zeggen nu al

11 likes

Jerry Springer kijken, was nog leuker.
Dat was toch enorm gescript maar had ik toen niet door

Ik hoor mijn onderbuurman ook snurken! En soms snurkt hij zo hard dat ik er zelfs wakker van word.

1 like

Optie 4: ik zeg dat ik niet thuis ben.

1 like

Ik koop vrijwel alleen maar tweedehands kleding, dat helpt wel tegen het schuldgevoel haha. Voel ik me iig alleen maar schuldig tegenover mijn eigen portemonnee en niet ook nog over het steunen van de fast fashion industrie :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik doe met je mee vanaf januari! Oktober een hele maand no buy gehad, kei trots op mezelf. 1 november helemaal los… slaat nergens op!

1 like

Volledig ongevraagd advies: Als je een doel wilt stellen is het slim om een doel te stellen wat realistisch is. Als je er zo tegenop ziet is het misschien niet realistisch en dus vaak gedoemd om te mislukken. We zijn ook geneigd om onze toekomstige zelf ernstig te overschatten: “morgen sta ik vroeg op en ga ik gewoon lekker knallen en alles afronden!” Je kan dan beter een kleiner doel stel wat je wel gaat halen, dan een groter doel wat je waarschijnlijk niet gaat halen.

Je kan bijvoorbeeld als doel stellen dat je maximaal 50 euro per maand aan beauty/kleding mag uitgeven, maar pas vanaf de 3e week in de maand. Dan hoef je ‘maar’ 2 weken echt niks te kopen en blijven je aankopen daarna beperkt. Misschien heb je er iets aan :slight_smile:

7 likes

Ik vind het altijd heel schattig dat er altijd antwoorden aangemaakt worden voor mensen op wie de poll geen betrekking heeft, zodat iedereen kan invullen haha. In dit geval zou je ook kunnen zeggen: als je geen werk hebt is deze poll niet voor jou bedoeld :stuck_out_tongue:

@batallador je vroeg het niet aan mij, maar wat ik bijv veel doe/deed zijn wandelingen maken door de buurt en bijv een koffie to go halen, veel boeken lezen, podcasts luisteren, kleding naaien, borduren, zulke dingen :slight_smile:

3 likes

38,75 is bij ons fulltime. Echt wie dat bedacht heeft :woman_shrugging:

3 likes

Docenten worden bij een fulltime contract geacht circa 42u per week te werken, om te compenseren voor de vakanties

Staat dat ook echt in je contract?

Hoeveel glazen alcohol drink jij gemiddeld per week?

• 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Meer dan dertien

0 stemmers

Stel, dit forum zou een leefgemeenschap worden in de echte wereld. Zou jij daar willen wonen?

• Ja
  • Nee
  • Twijfel

0 stemmers

1 like

Weet ik niet, want heb geen 1,0 fte contract. Zou denken van wel, als de uren al expliciet genoemd worden.