4, uiteraard niet in zwangere staat.
Ja, dat staat er ook echt in.
Wauw dit verbaast me echt, zoveel mensen die gemiddeld 0 glazen drinken. Echt weinig!
De laatste keer dat ik überhaupt alcohol heb gedronken kan ik me niet eens herinneren, vind het gewoon niet lekker. Ja een mojito wel, maarja daās zoveel gedoe. Vind het soms best jammer dat ik geen wijn lust (ja kun je leren drinken en heb natuurlijk nog niet Ć”lle wijn geproefd, maar vind de smaak van alcohol vies) want het ziet er zo gezellig uit.
Eerst dronk ik vaker, vooral in het weekend. Nu door verschillende redenen (niet zwanger haha) al een half jaar echt bijna niet, dus mn gemiddelde is zeer laag. Misschien dat ik het dit weekend weer eens ga proberen, zin in wel!
Ik sluit me nog liever aan bij die sekte van W. Engel dan dat ik met al deze forummers in een leefgemeenschap moet wonen.
Het is voor mij met Corona vooral een stuk minder geworden, hoogstens 1x in de maand oid. Ik drink namelijk alleen alcohol op feestjes of als ik met vrienden ben. In mān eentje drink ik niet omdat mijn angstgedachten verdwijnen als ik heb gedronken en dat heeft de potentie uit de hand te lopen, dus vermijd ik dat bewust. Een relatie heb ik ook niet, en de twee vrienden die ik sinds maart met enige regelmaat nu nog zie drinken ook allebei niet. Heel soms pak ik er een glas bij met een zoomborrel!
Ik ben vooral een gelegenheidsdrinker en er zijn de laatste tijd bar weinig sociale gelegenheden geweest
ja ik zie het dan voor me als een soort dorpje, maar je leef dan wel echt alleen met de mensen van het forum.
en dan kun je bijvoorbeeld op woensdagavond op het dorpsplein mee doen met een quiz en elke zaterdagavond een disneyfilm kijken bij @Vaiana thuis en pas ik op de kinderen als moeders even op pad willen
Ik kom gewoon goed weg met deze poll haha, ik drink maar zoān 4x per jaar (en dan meteen goed ook) maar ik ben wel gemiddeld 3 avonden per week stoned
Waarom is dit anoniem? Ik wil weten of alle moeders op Ja gestemd hebben
Hoezo de moeders?
Wel precorona met afterworks, events met werk en etentjes. Nu ga ik weken zonder alcohol.
Ik ben nu zwanger, dus drink nu sowieso niet.
Maar ik ben ook echt een gelegenheidsdrinker.
Wanneer ik uit eten ben in een restaurant, op een verjaardag, feestje of gezellig etentje met vrienden.
Maar dat is nu allemaal niet natuurlijk, dus ook als ik niet zwanger was stond mijn gemiddelde op 0 nu.
Maar ik voel echt nooit de behoefte om in mijn eentje thuis wijn te drinken ofzo.
Hoezo verbaast je dat?
Ik zie nu echt zoān scene uit een high school-film voor me waar iemand uitlegt aan welke tafel welk kliekje zit (kijk, daar zitten de moeders, daar de moraalridders - oh en bij dat plastic badje daar zitten de trendgevoelige mensen)
Nou het verbaast mij ook echt moet ik zeggen. Maar dit zegt denk ik veel over de omgeving waarin ik me bevind dat ik het me niet kan voorstellen dat meer dan de helft echt helemaal niet drinkt. Zou misschien goed zijn voor mij als ik meer niet drinkers in mijn directe en indirecte kring zou hebben.
Volgens mij is deze trend vorig jaar ingezet, toen mensen allemaal zeiden dat ze ook graag wilden stemmen haha
Wat een horror met 1000 vrouwen in een gemeenschap wonen. Laf vrouwen, maar ik heb wel balans nodig.