Stel je persoonlijke vraag #21

Pfff zoveel! Eigenlijk toch raar dat dat als normaal gezien werd?

1 like

Wow ik heb best geluk gehad als ik dit zo lees. Op de basisschool had niemand merkkleding en droeg volgens mij iedereen kleding van zeeman, wibra, c&a enzo. Geen idee.

En op de middelbare school hadden de kakkers wel merkkleding en die pronkten daar wel mee, maar verder boeide het niemand dus ze schoten er niet zoveel mee op.

1 like

Jaloers.

1 like

Ik herinner me opeens dat ik echt ruzie had met een klasgenoot toen ik 12 was ofzo omdat ik precies zei wat jij zegt, alleen hij zo was van ā€œja maar Timbaland heeft het ook hele nummer geproduceerdā€ lol

1 like

Ojekloje <3
Mijn oma had deze parfum altijd op en op haar zakdoek en noemde dit altijd zo haha :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Op de basisschool waren er nog wel bepaalde trends, geen merkkleding hoor maar je kleding moest wel enigszins cool zijn om er bij te horen.
Op de middelbare school merkte je dat niet meer zo erg omdat er zoveel verschillende subculturen waren. Dus je vond altijd wel ergens aansluiting. Plus dat het natuurlijk extra cool was om je af te zetten tegen de algemene trends.

Peren zijn…

• Hartig
  • Zoet

0 stemmers

Mijn vriend vindt peren dus hartig.

1 like

Ja ik! Wij kwamen er in de week dat ik ging verhuizen achter dat we in hetzelfde gebouw woonden haha.

Dan heeft hij denk ik Corona, want peren zijn echt op geen enkele planeet hartig.

49 likes

Tenzij ze niet rijp zijn, dan zijn ze wel hard

5 likes

Je hoort het wel eens: ā€œJa, ik verdien het wel, maar ik krijg het niet hahaha.ā€ Of, het tegenovergestelde: ā€œik verdien helemaal niks, het is allemaal genade.ā€ (dixit mijn calvinistische moeder). Ik ben benieuwd: mensen in loondienst, vinden jullie dat je genoeg krijgt voor het werk dat je levert?

• ik verdien veel te veel voor wat ik doe
  • ik verdien veel te veel voor wat ik doe, en dat geldt voor mijn hele beroepsgroep
  • ik verdien (ongeveer) juist voor wat ik doe
  • ik verdien veel te weinig voor wat ik doe
  • ik verdien veel te weinig voor wat ik doe, en dat geldt voor heel mijn beroepsgroep
  • anders

0 stemmers

ik dacht dat ik het had gecoverd met ā€˜ongeveer’. Misschien is ā€˜veel te veel’ beter te lezen als ā€˜significant meer’

Ik vind niet per se dat ik te weinig verdien voor wat ik doe, alleen is wonen in mijn stad inmiddels zo duur dat ik het in die context wel te weinig vind.

2 likes

Ik heb aangekruist dat ik vind dat ik te weinig verdien voor wat ik doe. Maar dat is meer gebaseerd op de verschillen met mijn collega’s. Collega’s die hetzelfde werk doen zitten veel hoger in de salaris schaal. Dus voor hetzelfde werk krijg ik 1000 euro bruto per maand minder.
Het doorgroeien in deze schaal gaat op jaren.

Dit is iets dat je altijd zal houden. Maar technisch doen we hetzelfde werk en zit ik op 75% van de schaal, collega’s dus op 100%.

4 likes

Dank voor je openheid, ik kan me goed voorstellen dat je dat te weinig vindt. Ik zit in een vergelijkbare situatie en ondanks dat ik goed kan rondkomen, voelt het als te weinig. Maar vooral te weinig waardering, ipv geld.

2 likes

Ik vind dat ik best ruim verdien als ik kijk wat ik een gemiddelde dag doe, ook gekeken naar m’n schaal en de groeimogelijkheden daarin.
Nu weet ik niet hoe dat bij andere bedrijven is dus om nou te spreken voor een hele beroepsgroep nee, maar ik klaag nooit over wat ik verdien.
Dus ik wist niet waarop ik moest stemmen, ā€œandersā€ maar gekozen

1 like

Dat heb ik ook, maar gelukkig zitten een aantal jonge collega’s in hetzelfde schuitje. Dus niet letterlijk iedereen verdient meer. Wel echt stom bij ons dat juist de jonge mensen de kar trekken en dus vaak fungeren als vraagbaak en soms zelfs coach van de oudere garde.

2 likes

Ik zit in een heel rare cao voor wat ik doe, waardoor ik in vergelijking met mensen die hetzelfde hebben gestudeerd maar een andere baan hebben, wel echt een stuk minder verdien. Daarbij heb ik idd ook het idee dat de jongere garde ervoor gaat, maar wel minder verdient. Bij ons komt dat dus ook door de cao: je zit eigenlijk vast qua schaal, trede elk jaar eentje omhoog. Dus ook als jij extra taken doet of meer doet dan anderen, dan blijft het bij hetzelfde salaris. Maarrrrrr daar staat tegenover dat ik een leuke baan heb en we samen een huis enz kunnen betalen. Dus wat dat betreft voldoet het zeker.

1 like

24 uur

Dit is inderdaad ook wat ik heb. Alleen ben ik het enige jonkie. Eerstvolgende op mijn afdeling scheel ik 12 jaar mee.

Maar vind ook niet dat ik te weinig krijg. Maar in perspectief met anderen wel.