Stel je persoonlijke vraag #21

Ik stem alleen maar iets anders omdat ik gisteren in de Bijlmer een ‘Bijlmerbol’ heb gekocht (aka een Berlinerbol met extra banketbakkersroom) en dat was wel zo godsgruwelijk lekker dat ik daar alleen nog maar aan denk.

15 likes

Een bananenbol of berlinerbol :drooling_face:

1 like

Omdat ik in mijn omgeving zie dat er vrij regelmatig gedronken wordt, dus vind echt nul heel weinig :slight_smile:

1 like

Galetten of lackmans, zo lekker!

1 like

Zelfde stad wel, maar die woont in 't centrum en ik d’r buiten

Was bij jullie op de basisschool status belangrijk?
Dus hoe rijk je was, welke kleren je droeg, waar je woonde, wie je kende etc.

• Ja
  • Een beetje
  • Nee

0 stemmers

Wow ben echt benieuwd of er iemand in mijn deel van over de brug woont :open_mouth:

Ik weet nog in groep 3 dat ik dezelfde trui had als een jongen in de klas en die was blijkbaar van de zeeman en kinderen deden daar echt stom over. Wilde de trui daarna ook niet meer aan terwijl ie heel leuk was met lekker zachte fleece van binnen.

1 like

Heel herkenbaar dit. Maar als dan een van de populaire kinderen iets van de Zeeman droeg dan was het stoer en dapper :expressionless:

Echt heel stom dat je daar op jonge leeftijd al mee geconfronteerd wordt. Bizar eigenlijk:/ We hadden het thuis niet breed, dus ik weet nog dat ik me echt “betrapt” voelde.

2 likes

En was status op de middelbare school belangrijk?

• Ja
  • Een beetje
  • Nee

0 stemmers

Pfff zoveel! Eigenlijk toch raar dat dat als normaal gezien werd?

1 like

Wow ik heb best geluk gehad als ik dit zo lees. Op de basisschool had niemand merkkleding en droeg volgens mij iedereen kleding van zeeman, wibra, c&a enzo. Geen idee.

En op de middelbare school hadden de kakkers wel merkkleding en die pronkten daar wel mee, maar verder boeide het niemand dus ze schoten er niet zoveel mee op.

1 like

Jaloers.

1 like

Ik herinner me opeens dat ik echt ruzie had met een klasgenoot toen ik 12 was ofzo omdat ik precies zei wat jij zegt, alleen hij zo was van “ja maar Timbaland heeft het ook hele nummer geproduceerd” lol

1 like

Ojekloje <3
Mijn oma had deze parfum altijd op en op haar zakdoek en noemde dit altijd zo haha :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Op de basisschool waren er nog wel bepaalde trends, geen merkkleding hoor maar je kleding moest wel enigszins cool zijn om er bij te horen.
Op de middelbare school merkte je dat niet meer zo erg omdat er zoveel verschillende subculturen waren. Dus je vond altijd wel ergens aansluiting. Plus dat het natuurlijk extra cool was om je af te zetten tegen de algemene trends.

Peren zijn…

• Hartig
  • Zoet

0 stemmers

Mijn vriend vindt peren dus hartig.

1 like

Ja ik! Wij kwamen er in de week dat ik ging verhuizen achter dat we in hetzelfde gebouw woonden haha.

Dan heeft hij denk ik Corona, want peren zijn echt op geen enkele planeet hartig.

49 likes