Stel je persoonlijke vraag #21

Ik verbaas me soms ook over het geld dat ze me betalen voor wat ik doe. Ik heb namelijk het gevoel alsof ik de hele dag zit te hobbyen. De wereld kan ook prima zonder mijn werk, maar aan de andere kant halen mensen ook weer plezier uit wat ik doe blijkbaar. Maar het is echt niet zwaar, niet fysiek, niet mentaal. Wat mij betreft mag het echt een omgekeerde wereld zijn waarin mensen met de echt ‘essentiele beroepen’ zoals de overheid ze aanmerkt veel meer verdienen dan iedereen.

Edit: ik vind trouwens wel dat ik de leukste baan ter wereld heb verder hoor en ik heb er wel hard voor moeten werken om dit te kunnen doen. Beetje hobbyen doet het misschien niet veel eer aan.

1 like

Ben het helemaal met je eens, goed verwoord!

Waar zou je heen gaan als je uit de onderstaande opties mocht kiezen:

• Botswana
  • Hawaï
  • Japan
  • Namibië
  • Patagonië

0 stemmers

Namibië is fantastisch! Heb daar echt de reis van m’n leven gemaakt. 3 weken met een 4x4 door de woestijn en in een tent op ‘t dak van de auto slapen. Iedere avond braai en ‘s ochtends eitjes en koffie van een brak campinggaz pitje. :heart:

Maar heb op Japan gestemd omdat ik dus al in Namibië ben geweest.

25 likes

Ja ik kies voor Namibië omdat ik ook heb gehoord dat het echt fantastisch mooi is daar en die persoon heeft veel gereisd in zn leven. Maar nu ik denk aan kamperen gaat eigenlijk al de charme er weer af. :joy:

1 like

Same haha! Namibië is echt ondergewaardeerd :heart_eyes:

Oh en @Jumpsuit ik houd ook totaal niet van kamperen maar ik vond dit echt prima! Het was echt wel goed geregeld en slapen was ook prima.

2 likes

Ik denk niet ondergewaardeerd maar dat gewoon teveel mensen er niet of nauwelijks iets vanaf weten?

Mijn laatste keuze zou Hawaii zijn, dat is imo dus enorm overgewaardeerd en gewoon het zoveelste eiland met een shitload aan palmbomen.

1 like

Japan is het enige land dat me echt interesseert. Afrika en Zuid Amerika trekken me gewoon niet en in Hawaii verbrand ik levend

Wow jij bent echt veel nobeler dan ik merk ik al. Maar dat ‘nuttig maken’ snap ik wel.

Hebben jullie al Kerstkaarten ontvangen?

• Ja
  • Ja en ook verzonden
  • Nee
  • Nee, maar al wel verzonden

0 stemmers

1 like

Oh dat laatste denk ik helemaal niet, zijn heel mooie wandelroutes! Maar volgens mij weten de meeste mensen dat niet, dat het land zich daar ook goed voor leent. Ik vond de vliegtickets alleen heel prijzig, maar dat geldt eigenlijk voor je andere opties.

1 like

In Botswana ben ik nog niet geweest en de natuur schijnt er prachtig te zijn, dus wil daar heel graag heen! Ik verbaas me dat niemand daarvoor kiest.

En als je naar Hawaii gaat, ga dan naar Kaua’i (hehe). Dat is echt de mooiste natuur die ik ooit heb gezien.

Vanuit de helicopter

Uitzicht op een hike trail

68 likes

Ha ik zat al te kijken of ik jou ook bij de stemmers zag!

1 like

Nee, maar heb mijne al wel geschreven en wacht op het eerstvolgende moment dat het oke is om ze te versturen. Denk morgen, zodat ze 1 dec aankomen.

Vind je het erg om een kerstkaart te ontvangen voordat de Sint het land uit is?

• Ja ik wil pas kerstkaarten ontvangen na 5 dec
  • Nee elke kerstkaart is leuk om te krijgen, op welk moment dan ook

0 stemmers

Ik vind kerstkaarten überhaupt niet leuk om te krijgen. Weet nooit wat ik ermee moet. Vind ze lelijk dus wil ze niet neerzetten, heb geen zin om er 1 terug te sturen, maar wil ook het gebaar niet volledig negeren dus dan stuur ik maar een appje om te bedanken en gooi ik hem weg.

11 likes

Dat appje is nog wel een goede oplossing, beter dan helemaal niks laten weten. Sommige kaarten zijn wel lelijk, I give you that. Maar hou van elke kaart die ik krijg.

4 likes

aahhh klinkt echt geweldig! Staat ook heel hoog op mijn lijstje.

1 like

Wellicht dat meer mensen met dezelfde instelling als mij hebben gestemd en dat daarom Hawaii zo populair is:

Ik wil gewoon mooi weer, op een ligbed op een strand, met een cocktail in de hand. Het is hier koud, we kunnen bijna de deur niet uit, ik word al moe van de gedachte aan een hike, haha.

Maar zeker, Afrika staat hier heel hoog op de wensenlijst en Japan lijkt me ook geweldig :heavy_heart_exclamation: Ik dacht gewoon vooral, oh geef me strand, palmbomen, NU.

8 likes

Ik droom er al jaren van om naar Botswana te gaan :heart_eyes: Namibië ben ik al geweest dus misschien ben ik bevooroordeeld. Maar voor mij gaat sowieso niets boven het Afrikaanse continent, zo prachtig.

3 likes

Haha zo dacht ik ook, wil nu gewoon zeesterren op het strand met een cocktail en “de wereld ontdekken” met hikes enz komt een andere keer wel.

1 like