Tenzij ze niet rijp zijn, dan zijn ze wel hard
Je hoort het wel eens: “Ja, ik verdien het wel, maar ik krijg het niet hahaha.” Of, het tegenovergestelde: “ik verdien helemaal niks, het is allemaal genade.” (dixit mijn calvinistische moeder). Ik ben benieuwd: mensen in loondienst, vinden jullie dat je genoeg krijgt voor het werk dat je levert?
- ik verdien veel te veel voor wat ik doe
- ik verdien veel te veel voor wat ik doe, en dat geldt voor mijn hele beroepsgroep
- ik verdien (ongeveer) juist voor wat ik doe
- ik verdien veel te weinig voor wat ik doe
- ik verdien veel te weinig voor wat ik doe, en dat geldt voor heel mijn beroepsgroep
- anders
0 stemmers
ik dacht dat ik het had gecoverd met ‘ongeveer’. Misschien is ‘veel te veel’ beter te lezen als ‘significant meer’
Ik vind niet per se dat ik te weinig verdien voor wat ik doe, alleen is wonen in mijn stad inmiddels zo duur dat ik het in die context wel te weinig vind.
Ik heb aangekruist dat ik vind dat ik te weinig verdien voor wat ik doe. Maar dat is meer gebaseerd op de verschillen met mijn collega’s. Collega’s die hetzelfde werk doen zitten veel hoger in de salaris schaal. Dus voor hetzelfde werk krijg ik 1000 euro bruto per maand minder.
Het doorgroeien in deze schaal gaat op jaren.
Dit is iets dat je altijd zal houden. Maar technisch doen we hetzelfde werk en zit ik op 75% van de schaal, collega’s dus op 100%.
Dank voor je openheid, ik kan me goed voorstellen dat je dat te weinig vindt. Ik zit in een vergelijkbare situatie en ondanks dat ik goed kan rondkomen, voelt het als te weinig. Maar vooral te weinig waardering, ipv geld.
Ik vind dat ik best ruim verdien als ik kijk wat ik een gemiddelde dag doe, ook gekeken naar m’n schaal en de groeimogelijkheden daarin.
Nu weet ik niet hoe dat bij andere bedrijven is dus om nou te spreken voor een hele beroepsgroep nee, maar ik klaag nooit over wat ik verdien.
Dus ik wist niet waarop ik moest stemmen, “anders” maar gekozen
Dat heb ik ook, maar gelukkig zitten een aantal jonge collega’s in hetzelfde schuitje. Dus niet letterlijk iedereen verdient meer. Wel echt stom bij ons dat juist de jonge mensen de kar trekken en dus vaak fungeren als vraagbaak en soms zelfs coach van de oudere garde.
Ik zit in een heel rare cao voor wat ik doe, waardoor ik in vergelijking met mensen die hetzelfde hebben gestudeerd maar een andere baan hebben, wel echt een stuk minder verdien. Daarbij heb ik idd ook het idee dat de jongere garde ervoor gaat, maar wel minder verdient. Bij ons komt dat dus ook door de cao: je zit eigenlijk vast qua schaal, trede elk jaar eentje omhoog. Dus ook als jij extra taken doet of meer doet dan anderen, dan blijft het bij hetzelfde salaris. Maarrrrrr daar staat tegenover dat ik een leuke baan heb en we samen een huis enz kunnen betalen. Dus wat dat betreft voldoet het zeker.
24 uur
Dit is inderdaad ook wat ik heb. Alleen ben ik het enige jonkie. Eerstvolgende op mijn afdeling scheel ik 12 jaar mee.
Maar vind ook niet dat ik te weinig krijg. Maar in perspectief met anderen wel.
Ik dacht laatst zelfs aan afstand houden toen ik voorover boog naar de spiegel en super dicht bij mijn eigen gezicht was in de spiegel hahha, ik schrok er helemaal van.
Ik heb ook echt standaard elke film/serie bij het eerste moment dat er veel mensen dicht bij elkaar staan ‘WTF, doe niet!!’
Zijn argument is nu " ik zei niet hartig, maar ze zijn gewoon niet zoet".
Meer als in: ah lekker chill met zn alle in de kroeg
Ja en ik vind het ineens ook heel apart om mensen in series binnen 1.5m van elkaar te zien komen terwijl heel veel gewoon opgenomen is voor corona bestond
Ik heb gestemd dat ik met mijn hele beroepsgroep te weinig verdien. Ik ben onderzoeker op de universiteit en we worden voor 38 uur betaald. Als we kiezen voor 40 urige werkweek krijg je de rest compensatie in vakantieuren. Echter merk ik dat bijna niemand die op kan maken en iedereen meer dan 40 uur per week werkt. Daarnaast is soms de druk en stress best groot.
Onderwijs in België. Op papier is het 24 uur, in werkelijkheid moeten we wel 28 uur aanwezig zijn waarvan we 2 kindvrije uren hebben om administratie en dergelijke te doen. Beginnen om 8u30 en klaar om 15u30 en woensdag om 12u. Natuurlijk wel soms nog voorbereidend werk maar dat valt bij mij erg goed mee.
Ik verdien zeker te weinig, doe hetzelfde werk als de WO-ers en ben daar ook goed in, maar ben HBO-er dus krijg minder betaald, want ja die papieren he En bij een andere organisatie hetzelfde werk doen wordt lastig omdat ik de papieren dus niet heb
Ik verdien voor het werk wat ik deed/doe, echt teveel. Althans; hoe mijn werk ingericht is bij de gemeente waar ik werk. Elders is dit heel anders.
Is trouwens ook een van de redenen dat ik uitgevallen ben en dus op zoek ben naar wat anders.