Waar gaat het heen met de wereld
Brood, dus geen boterhamâŠ
Inderdaad⊠lijkt me best lekker! Ik wil altijd de chocolade milkshake maar die mixen ze zo ontzettend lafjes en smaakt altijd naar banaan. Nu zou je dus een iced latte hebben eigenlijk 
We eten het vaak met van die afbak focaccia erbij, zo lekker 
Toen ik nog gewoon alles at, aten we deze dingen wel eens in soep
Zo lekker. Kochten dan echt kiloâs in Oostenrijk. Wel mega vettig haha
Edit: omg ze hebben het blijkbaar ook in NL haha
Is best lekker, is gewoon een soort ijskoffie (als je het met vanille milkshake doet dan). Wel goed roeren anders heb je een hele slok espresso en persoonlijk vind ik dat ranzig
Waar zou men, volgens jou, een mondkapje moeten dragen:
- Alleen op plek A
- Alleen op plek B, want dat is overdekt
- Zowel op A als B, station = station
- Allebei niet, want het is allebei niet binnen
0 stemmers
Context: ik stond net op dit perron en twee mensen gingen met elkaar in (een zeer verhitte) discussie over of de plicht hier wel of niet geldt omdat het buiten is.
Ah kijk, wij scheuren het in stukken en verdelen het aka laatste avondmaal
backerbsen
mân lievelings. eet ze eigenlijk altijd als snack haha. oostenrijkers zweren hierbij man, gaat overal in! love it
Ik was eigenlijk wel benieuwd hoe het dan eigenlijk zit maar de NS is er duidelijk over lijkt me:
Per 1 december 2020 stelt de overheid het dragen van een mondkapje verplicht in publieke binnenruimtes. Dat betekent dat u niet alleen in de trein, maar ook op het perron en in het station een niet-medisch mondkapje moet dragen.
Overal dus.
Ik zou hem gewoon overal op doen op het station omdat je hem ook op moet in de trein. En daarnaast is het best lekker warm zoân mondkapje in de kou haha
Tsja blijkbaar wel, aangezien ze expliciet âook op het perronâ erbij zetten. Je moet wel een soort van âingangâ door om daar te komen, dus ik denk dat dat gewoon het makkelijkst is ook om het eenduidig te houden. Stationdeuren door = mondkapje op. Anders wordt het nog ingewikkelder natuurlijk, hier wel en hier niet en hier weer wel. En mensen klagen al zoveel over onduidelijkheid, dus snap het wel.
Lekker
In dit geval is het nauwelijks binnenruimte te noemen. Je gaat buiten een trap op en op het perron staat een gedeeltelijke overkapping, maar dat is het dan ook, verder is het eigenlijk een perron in de buitenlucht. Dus er is wel ruimte voor interpretatie en daar maken mensen natuurlijk graag gebruik van.
Je zou denken dat de Nederlandse overheid + de grote bedrijven na 9 maanden wel doorhebben dat zulke verantwoordelijkheid niet toe te vertrouwen is aan het Nederlandse volk haha.
Maar de NS noemt het wel binnenruimte en daar gaat het toch om. Elders op de site staat ook nog dit
- Waar moet ik allemaal een mondkapje dragen?
Per 1 december 2020 is het verplicht een mondkapje te dragen in het station, op de perrons en in de trein. Dat geldt ook als je met meerdere personen (13 jaar en ouder) een taxi van en naar het station neemt.
- Ben ik verplicht om een mondmasker te dragen op het NS station?
Per 1 december is het verplicht om in publieke binnenruimtes een mondkapje te dragen. Perrons en stations worden gezien als publieke binnenruimte.
Ik zie daar geen ruimte voor interpretatie en mensen moet gewoon eens niet zo simpel doen en overal ruimte voor interpretatie willen zoeken en gewoon doen wat van ze wordt gevraagd. Zo groot is de verantwoordelijkheid dus niet, het wordt gewoon voor je voorgekauwd hier wat je moet doen. Je eraan willen houden is een tweede. Ik word een beetje simpel van steeds maar weer die randjes opzoeken.
Ik heb dat ook besteld en vond het super super goor
Ja ik ben het met jou eens hoor, je hoeft mij niet te overtuigen. Mensen moeten niet zeuren en gewoon een kapje op doen voor die 3 minuten dat je daar staat. Maar mensen zoeken die grens nou eenmaal graag op en dat krijg je dus dit soort discussies op buitenstations, zelfs al lijkt het voor jou en mij misschien heel duidelijk.
Ik zit vol verrassingen
Ja snap ik, word gewoon een beetje geirriteerd van die mensen haha. Ik vind het probleem dus niet zo zeer dat de regels zo onduidelijk zijn maar dat mensen gewoon te belabberd zijn om zich eraan te houden en daarom steeds weer discussie zoeken. Het Nederlandse volk is echt een kutkleuter.