Stel je persoonlijke vraag #21

Ik kreeg in een (vrij chique) restaurant eens drie gangen met paddenstoelen achter elkaar. Hoofdgerecht was oa gebakken champignons geserveerd op een portobello. Gelukkig kreeg ik wel een normaal dessert :sob::joy: (Gingen met een grote groep eten en ik was de enige die een vegetarisch menu had)

9 likes

Dit weten veel mensen helaas niet :expressionless:

10 likes

Ik quote mijn collega: ‘oh mijn zoon komt vanavond eten met zijn vriendin.’ Dus wij zeiden oh gezellig. Zei ze ‘ja nou ik vind het altijd maar gedoe als zij komen, want ze eten vegetarisch.’ Ik zei huh je hoeft toch niet elke dag vlees te eten? Nou dat was allemaal moeilijk, moeilijk.

3 likes

Maar wel iedereen die me niet zint meteen bannen :smiling_imp:

1 like

Hahaha die laatste opmerking :joy:
Ja ik snap dat echt niet, maar kan me ook niet herinneren dat ik heb gevraagd wat ze nou uiteindelijk hebben gegeten.

Volgens mij vinden ook veel koks het kut als er vegetariërs komen eten. Iig dat lees je best vaak.

Dit vind ik wel echt wat anders, ik werk zelf ook in een keuken en snap absoluut dat dat niet altijd zomaar gaat. Ik bedoelde meer het samenstellen van een menukaart, dat je dan denkt ‘oh goh ja misschien iets vegetarisch, zetten er wel gewoon geitenkaas op ofzo’. Maar omdat horeca zo zwaar is heb ik het idee dat mensen die echt kok worden dat alleen doen als ze het daadwerkelijk leuk vinden, want waarom zou je voor zo’n zware baan kiezen als je het meh vindt? Maar dat is misschien dan inderdaad een verkeerde inschatting van mij!

1 like

Iemand die ik persoonlijk ken heeft Corona gehad en zat vorige week op curacao want ze waren zó toe aan vakantie. :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

12 likes

Uitgenodigd worden voor een BBQ en dat er Dan hamburgers en kipspiesjes en varkensvlees etc is maar niks vegetarisch :sob: Lekker hele avond brood met kruidenboter eten!
Dit heb ik meermaals gehad.

6 likes

Ik neem altijd zelf iets mee, vaak zijn het of de meest cheapo vega schijven die mega droog zijn of salade

2 likes

Maar eigenlijk is dat toch belachelijk dat dat moet?! Vaak moet je al wat inleggen en dan moet je ook nog extra eten voor jezelf meenemen.

Ja sindsdien ook gedaan of gevraagd of ik wat kon meenemen :sweat_smile:

Ja dit is te gênant. We waren ruim op tijd op t vliegveld en ging traditiegetrouw eerst nog wat eten bij de Mac. Mn vriend zei al Joe laten we zo naar de gate gaan. Ik zei huh ben je gek nu al, nog even kijken in de boekenwinkel. Daar zei mn vriend: Ik denk dat we nu echt moeten gaan… Bleek dat ik me een uur had vergist in de tijd en het vliegtuig dus echt echt al bijna ging :worried: snap ook nog steeds niet waarom hij niet dringender zei dat we moesten gaan :joy:

5 likes

Doet me denken aan een kok die vegetariërs altijd belachelijk maakte achter hun rug om en als borrelplankje een paar rauwe groentestengels in een glas flikkerde :sob:.

1 like

Ik ook niet, ik snap het ook niet, als je gewoon praat of muziek luistert in een auto horen mensen op straat dat toch ook niet?

Nou ik werd laatst opgehaald door een vriendin en zij was dus aan het bellen, ik stond buiten en dacht wtf zet je geluid zachter. Toen ik instapte was het gewoon normaal volume en toen ze daarna klaar was met bellen en de radio weer aan ging stond die zelfs zacht. Op de een of andere manier is handsfree bellen echt super hard van buiten te horen.

6 likes

Huh wat gek, ik wist dat echt niet!

Nee, dat hoor je niet, maar op de speakers is het net alsof iemand zit te bellen met een surroundsysteem buiten.

Echt heel hard en duidelijk.

14 likes

Hoe hoog is jouw eigen risico van je zorgverzekering?

• €385
  • €485
  • €585
  • €685
  • €785
  • €885

0 stemmers

Ik twijfel al jaren om het hoger te zetten want ik heb (even afkloppen) nooit zorgkosten, maar durf het elk jaar toch niet.

375