Stel je persoonlijke vraag #21

8 kaassoorten :thumbsup: port salut, brie, mosterdkaas, cheddar, goudse kaas, geraspte kaas, parmezaanse kaas, roomkaas. Maar deze overdaad is vooral omdat ik morgen een borrelplank ga maken

7 likes

Ik moet aaaaltijd poepen. Ik noem het angstpoep…

8 likes

Heb je genoeg aan die 2 dingen? Dan niet.

1 like

edit: oh @Desalnietteplus was me voor

12 likes

Stel je bent vegetariƫr. Tijdens het bereiden van een curry kom je een bosje koriander tegen dat nog achterin je koelkast ligt. Lekker om erbij te doen maar ik hou niet van teveel koriander dus ik dacht; even checken of het er niet al inzit.
Toen las ik de ingrediƫnten

Er zit dus vis in. Heb het per ongeluk gekocht zonder te checken in de winkel.

Wat zou je doen (het zit dus al in de pan etc):

• Ik eet het
  • Ik eet het niet

0 stemmers

:smiling_face_with_three_hearts: :kissing_heart:

1 like

zou het geen crush noemen, maar prima om naar te kijken (vooral als ik het vergelijk met wat ik verder voorbij zie komen in de politiek).

13 likes

Ik heb eens precies deze zelfde groene curry gekocht (als vegetariƫr), zou het echt niet verwachten in een currypasta.

1 like

Haha ik had dat ā€˜stel je bent vega’ niet gelezen en verwachtte na het lezen van de verpakking de vraag; ā€˜en je komt erachter dat de currypasta grotendeels uit water bestaat en slechts 14% uit specerijen’.

Want meine gute dat is toch eigenlijk belachelijk? Ik raad iedereen aan om gewoon kruiden te kopen ipv dit soort pakjes haha

5 likes

Ik zou het in dit geval eten omdat het al in de pan zit enz. Maar hierna nooit meer kopen

Hoe maak je dat dan tot een smeuĆÆge pasta en gebruik je dan gewoon de kruiden die daar op dat pakje staan? Oprechte vraag, want ik koop dus altijd letterlijk deze curry pasta.

1 like

Blender/staafmixer/keukenmachine? Wel met wat water haha maar niet met zoveel doe ik

Oh lol ja tuurlijk, hier zit immers ook veel water in. Ik ga het de volgende keer eens proberen!

Voor alle vleeseters:
Zouden jullie het lastig vinden/vinden jullie het lastig om voor vegetariƫrs/vegans een maaltijd te koken?

• Ja
  • Een beetje
  • Nee
  • Ik ben zelf vegetariĆ«r

0 stemmers

Voor alle vegetariƫrs/vegans:
Zijn jullie ooit teleurgesteld geweest in het vegetarisch/vegan gerecht dat een gastheer/gastvrouw voor je bereid had?

• Ja, meerdere malen
  • Ja, eens
  • Nee nog nooit
  • Weet ik niet zeker
  • Ik eet vlees

0 stemmers

Edit:
Vorig jaar kerst kreeg ik een vega hamburger in een of andere gekke saus geserveerd. Als voorgerecht kreeg ik zure roomkaas en als bijgerecht nog iets kazigs.

1 like

Maar vooral omdat het dan stiekem toch niet vega was. ā€œKip is toch geen vlees?!ā€

7 likes

Hoe komt iedereen daar bij?

1 like

Zo raar, net als dat ik ook nadrukkelijk tegenwoordig moet zeggen dat vega ook geen vis betekend

1 like

Ik zou vegan wel moeilijk vinden, want volgens mij zit in heel veel dingen wel iets dierlijks. Vega zou ik wel kunnen

10 likes

Ik maak nooit een pasta eigenlijk. Dit is hoe ik het doe (maar ben geen curry expert ofzo hoor, maar zo worden ze wel lekker vind ik);

• olie, uitje, knoflook, gember, evt steeltjes van koriander + kruiden in de pan doen. Ik gebruik voor kruiden een masala mix, een rode curry mix of gewoon losse kruiden die ik heb. Allemaal poeder dus. Dat laat ik even aanbakken.
  • dan doe ik beetje tomatenpuree erbij, ook even laten aanbakken.
  • Dan groente er bij en even laten aanbakken, kikkererwten, evt kokosmelk en dan bouillon. Dan staan alle groente (bijna) onder water en laat je het koken tot het gaar is!
1 like

zou je 10.000 kcal in 24 uur kunnen eten?

• ja
  • nee
  • denk het niet
  • denk het wel

0 stemmers

1 like