Stel je persoonlijke vraag #21

Ja echt he? En daarnaast hebben wij geen opleidingsbudget, maar ga je een studieschuld aan voor die trainingen, wat na 3 jaar pas is kwijtgescholden. Inmiddels denk ik, laat maar zitten met die trainingen dan hoor!

Als je ook nog eens een schuld aangaat om een training te doen zouden ze erin mogen stikken wat mij betreft, ik volg trainingen ook voor hun voordeel.

4 likes

Meer werktijd dan eigen tijd, af en toe valt een training ‘s avonds maar dan mogen we die als overuren doorgeven.

1 like

Voor mijn sikkelcelanemie(gewone medicatie en de zwaardere pijnstillers: ibuprofen 600, tramadol en morfine)

1 like

Huh wat dat vind ik echt bizar. En zelf betalen en in eigen tijd? En is het dan wel verplicht of eigen keuze? Ik zou er dan ook echt geen zin meer hebben hoor, lekker profiteren van je werknemers zeg.

1 like

Ja dat wisselt. In mijn tak wordt er gelukkig niet zo gehamerd op trainingen, maar een vriendin die net wat anders doet wordt echt wel gepusht elk jaar bepaalde certificaten te halen. Vind het echt zo dom! Snap het ook wel dat het bedrijf niet zo’n zin heeft dat wij voor duizenden euro’s aan traingingen doen om vervolgens over te stappen naar de concurrent, maar come on.

Nee niet elke dag, alleen als ik een pijnaanval heb. Ik moet elke dag mijn gewone medicatie innemen. De bloedtransfusies zijn meestal bij een ziekenhuisopname en als mijn hemoglobine veel te laag staat.

1 like

Wat vind je van dit soort LuckyTV filmpjes?

• Hi-la-risch
  • Overwegend grappig
  • Meestal niet grappig
  • Vreselijk

0 stemmers

Een verplichte cursus of training is wettelijk altijd werktijd. Laat je niet afschepen met iets anders. Een vrijwillige cursus of training is in overleg met je werkgever werktijd of eigen tijd. Ik heb bijvoorbeeld 50% afgesproken.

Vaak heb je als werknemer ook opleidingsbudget/opleidingsuren. Een werkgever is namelijk verplicht dit te faciliteren onder het mom van goed werkgeverschap. Check even of je dat ook hebt, dan kan je dat inzetten, ook voor vrijwillige cursussen.

Het betalen van de cursus mag inderdaad een “schuld” zijn, maar let op dat die elke maand een beetje minder moet worden. Een werkgever mag wettelijk niet pas na x tijd 100% kwijtschelden. Het maakt niet uit wat in je contract of CAO staat, de wet staat daar altijd boven.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :slight_smile: ik word altijd woedend om werkgevers die hun positie misbruiken.

9 likes

Hahaha wat is dit nou weer voor belachelijke trend. Welke bal is jezus? :joy:

52 likes

Haha wat stom. Leg ik wel een jeu de boules setje met houten kist neer, lekker multifunctionele heiligschennis.

4 likes

Ik vind dit echt super vet!

1 like

Ik heb nog nooit een uitstrijkje gehad maar dat lijkt me zo zo zo verschrikkelijk. En absoluut niet om het feit dat je dan met je blote kut met je benen gespreid moet liggen. Die eendenbek lijkt me zo naar. Oh my god. Trek nog liever zelf al mn kiezen uit mn bek.

@nello er zitten helemaal geen 3 herders bij mijn houten blokken. :cry:

1 like

Nou, zo zo zo zo zo zo (zijn dit er genoeg om mijn punt te versterken?) verschrikkelijk is het ook allemaal weer niet. Kom je vanzelf achter op je 30e :wink:

18 likes

Ja heel motiverend dit :joy:

Haha jeetje het valt echt wel mee hoor.

ik ben me er ook van bewust dat mijn angst daarvoor echt niet oke is. Maar die angst is er wel, ik weet ook niet waarom. Volgend jaar is het zover.

2 likes

No worries, het is letterlijk in 30 sec gepiept.

Ik denk altijd dat ze dat ding bij mij niet erin kunnen krijgen, en dat idee dat je niet weet welke pijn je gaat voelen. Dus het is angst voor de angst. En ik heb dat helemaal niet zo bij andere fysieke behandelingen hoe je het ook wil noemen. En dan schrapen ze er iets uit? Mn moeder zei ooit dat ze dan wel met me mee ging. Maar dan zou ik me dood schamen. Het zit tussen mn oren. Kan iemand hier vertellen hoe het gaat en hoe het voelt?

Het doet echt geen pijn. Ik moet zeggen dat ik echt horrorverhalen heb gehoord van mijn lerares bij Verzorging toen ik 14 was, echt top. Maar ze deed heel voorzichtig, warmde de ijzeren eendenbek op onder de kraan maar die bleek te groot en toen kreeg ik een kleinere van plastic. Dus als het niet past zijn er alternatieven! En ja dat ‘schrapen’ langs je baarmoedermond voelde ik eigenlijk niet.
Ik vond het vooral ongemakkelijk, vooral omdat de kamer van de arts zo groot is bij ons. Lig je daar in het midden op zo’n stoel met een enorm licht op je vulva. Maar gelukkig deed het geen pijn.

1 like