Stel je persoonlijke vraag #21

Dat niet betalen voor gwl volgt er toch logischerwijs al uit? Want je kunt het niet gebruiken dus zal het gebruik ervan op die dagen ook niet op je afrekening staan/op 0 staan.

5 likes

Ik kocht voor mijn dochter een paar jaar geleden heel enthousiast het grote Jip en Janneke boek, maar ik vind het zo niet leuk om (voor) te lezen. Ze zijn alleen maar stout versus braaf, enzovoort. Het is zeker heel ouderwets, dus het zou wat mij betreft wel wat mogen moderniseren qua taal.

Ik dacht overigens dat het artikel over het blackface gedeelte zou gaan, want dat commentaar heb ik ook wel eens gelezen.

3 likes

Los van Jip en Janneke, wat een slecht artikel? Ik zat te zoeken naar een stukje waarin gewoon feitelijk wat voorbeelden genoemd werden en iets van achtergrond ofzo, maar het is letterlijk een samenvatting van een paar tweets?

9 likes

Wie is er (stiekem) ook best blij dat je met kerst niet zoveel gasten mag ontvangen en je dus makkelijk onder verplichtingen/etentjes uitkomt?

• Ja, ik!
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Ik ga eerste kerstdag zoals ieder jaar naar mijn schoonfamilie maar nu alleen met het gezin in plaats van ook nog oom, tante en neven met aanhang, heeerlijk. Ben normaal altijd compleet gesloopt aan het eind van zo’n dag dus vind het helemaal mooi

3 likes

Ik vier kerst nooit met veel mensen. Ik heb NOOIT verplichte familiedingen enz, alleen langs ouders (nu nog vader) en als ik relatie heb doe ik daar iets mee maar familie en kerst? Nee mij niet bekend. :heart:

Soms is het stiekem wel fijn om geen close band met je familie te hebben haha. :see_no_evil:

5 likes

Niet als je huur inclusief is :blush:

1 like

Ik doe niet meer aan verplichtingen met feestdagen, zalig gewoon met man en hond thuis te zitten (en lekker te gaan hardlopen) en dingen te doen die we leuk vind + zelf lekker eten maken.

3 likes

Ik huur ook inclusief maar krijg in de zomer van de woonbouw wel geld terug als blijkt dat ik minder heb gebruikt dan zij op voorhand hadden geschat, jij niet?

Ik vind het echt super jammer dat we het niet met mijn (moeders) familie kunnen vieren, voelt nooit als een verplichting en is super gezellig. Nu vier ik het alleen met het gezin en vind dat nog steeds leuk, maar toch jammer.

Mijn vriend is jarig met kerst en sinds ik met hem een relatie heb staat kerst in het teken van mijn schoonmoeder die zijn verjaardag wilt vieren.

Dus ik ben intens gelukkig dat dit nu lekker anders loopt :joy: ze komt wel eten, maar ze bepaald dus lekker niet alles meer. Joe!

1 like

Het lijkt stilaan een impopulaire mening, maar ik vind kerst altijd erg gezellig. Wordt wel niet groots gevierd, bij schoonouders met alle kinderen samen op kerstavond, en dan op kerstdag bij mij ouders met alle kinderen. Mijn ouders en schoonouders wonen ook niet ver van elkaar, dus dan blijven we altijd slapen, nog laat spelletjes spelen, samen gezellig ontbijten enzo. Vind het echt jammer dat dat niet kan dit jaar.

7 likes

Zijn schoonmoeder is toch… jouw moeder?

4 likes

Ik vind het normaal heel leuk allemaal, maar ik ben voor dit jaar wel echt blij dat de maatregelen streng blijven. Ik had echt niet met meer dan 4 Kerst willen vieren dit jaar, en nu hoef ik niet zelf de strijd met m’n familie aan.

Mijn schoonmoeder, oops :joy:

2 likes

Heb jij iets wat je graag eet als je ziek bent? En dan niet om je maag minder van streek te maken maar zoiets als bijvoorbeeld kippensoep, wat je op tv altijd ziet. Waar je je meteen beter door voelt.

• Ja (deel hieronder pls)
  • Nee
  • Weet ik niet

0 stemmers

Ravioli uit blik

Je mag me bannen

10 likes

Beschuitje met boter en jam

4 likes

Naturelchips en melk

1 like

Ashanti en Christina hadden de demoversie ingezongen en ze hebben het voor het gemak zo gelaten. Geen credits niks :joy:

2 likes