Stel je persoonlijke vraag #21

Ik vind haar punt goed, maar met het voorbeeld dat ze noemt zet ze het nou niet bepaald kracht bij, vind ik.

20 likes

Maar ja als ze het persoonlijk moet maken, moet ze wel haar eigen ervaring gebruiken

1 like

Haha wtf is dit voor een post

Het sluit wel aan bij het onderwerp vind ik, alleen vrouwen met een heel andere achtergrond hadden een sterker verhaal gehad.
Als politicus sta je altijd sterker als je je eigen ervaringen meeneemt in je campagne toch?

1 like

Ik denk eigenlijk dat dit de cultuur is die daar op die locatie heerst, maar ik kan dat niet hard maken. Naar wie ga je dan? Meldpunt discriminatie misschien?
Het is een eind uit de randstad en het is een AZC waar veel mensen overlast van ervaren dus veel mensen daar hebben een hekel aan alles wat met het AZC te maken heeft. Ook niet oké maar heb er weinig vertrouwen in dat de cultuur op de post anders is.

Weet ik echt niet, al blijft het walgelijk. Hij heeft het wel meer dan eens gezegd.

Ik kreeg altijd een kopje thee met een beschuitje met roomboter en appelstroop. Ook vaak een schaaltje blauwe druiven. Ik ben best vaak (behoorlijk) ziek geweest als kind maar dat kotste ik nooit uit. En ja daar voel ik me meteen beter door maar eet ik nooit meer.

Ja waarom zou haar ervaring niet tellen omdat ze privileges heeft? Ze loopt toch alsnog tegen een glazen plafond op. Sorry dat ze niet begon in de kelder. Alsof ze helemaal niks heeft gedaan en 3 top universiteiten zeiden kom maar!!! Ik denk dat ik ook veel betere uni’s had kunnen kiezen als ik zo enorm gemotiveerd en ambitieus was als een jonge Sigrid kaag. Het is haar ook niet zomaar komen aanwaaien.

Ik denk dat een groot deel van ons ook enorm veel privileges heeft tov een groot deel van de maatschappij, mag je toch alsnog klagen over de keren dat het voor mannen vanzelfsprekender of makkelijker was (en aan onze posts te merken, is dat ook onder vrouwen met privileges nog steeds HEEL VAAK)

10 likes

Precies. Iedereen heeft zijn eigen strijd, haar startpunt was beter maar wil niet zeggen dat alles zomaar in haar schoot is geworpen.
Haar boodschap in het bericht probeert ze met eigen ervaringen kracht bij te zetten. Misschien zijn die voor velen van ons ver van onze bed show, zeker weten.

1 like

Ik vind t vooral gewoon niet zo’n sterk verhaal. Het wordt helemaal niet duidelijk of het over ontmoedigen of een glazen plafond gaat, misschien legde de vrouw in kwestie gewoon de voors en tegens uit. Een antwoord kan ook genuanceerd zijn in plaats van ja mot je doen, dat is niet hetzelfde als ontmoedigen

5 likes
Favo hypothetische eerste vrouwelijke minister-president
  • Khadija Arib
  • Sigrid Kaag

0 stemmers

Ik vind mevrouw Arib echt een ontzettende eindbaas :heart::raised_hands:t2: hoe zij dat zooitje daar in het gareel houdt vind ik heel knap.

26 likes

Ja dit! Ben er een beetje klaar mee eigenlijk dat het altijd sterker overkomt als je vanuit een persoonlijke ervaring feministisch of activistisch bent. Ik heb geen directe aanleiding waarom ik me hard maak voor vrouwenrechten (‘gewoon, omdat ik van rechtvaardigheid houd?’) en er wordt zooo vaak naar gevraagd in de hoop dat je een of andere inspirerende ervaring hebt gehad. Nee, ik vind het heel normaal om voor dit soort zaken te zijn, en je ook (juist!) uit te spreken als je uit een geprivileerde positie komt

9 likes

Ik mis een neutrale antwoordoptie, heb niet echt een mening over haar of dit verhaal. Het verlaagt noch verhoogt mijn sympathie voor haar, ik denk gewoon “ok”, haha. Door de gesloten vraagstelling (‘verhoogt dit jouw sympathie voor haar’) is ‘nee’ dan het beste antwoord.

Dit komt nog wel het beste in de buurt:

27 likes

Dit doet mij denken aan een verhaal dat mijn tante ooit vertelde, van haar eerste uitstrijkje. Ze wist niet wat de bedoeling was van die beugels en is er toen met haar armen in gaan hangen hahahaha. Ik ga nog steeds stuk bij dat beeld in m’n hoofd

35 likes

Ha, doet me aan Mad Men denken!

7 likes

Nou ja, niet echt sympathie of zo, maar ik kan gewoon niks met dit bericht. Als ze die eerste en laatste alinea geplaatst had, had ik me nog gemotiveerd gevoeld.

Weet nog dat ik ruzie had op de basisschool hierover, moet die gozer een keer vinden om te vragen of hij het nu wel normaal uitspreekt.

7 likes

Hij was team dieteel, maar hij ging naar tweetalig onderwijs dus waarschijnlijk wilde hij flexen met hoe goed zijn Engels was. Echt stom dat ik het heb onthouden, maar ik moest mijn eer als voorleeskampioen wel hooghouden.

5 likes

Een cadeau krijgen gaat om 't gebaar

• Eens
  • Nee het gaat om de inhoud
  • Beiden, gebaar is leuk maar de inhoud is ook belangrijk

0 stemmers

Zou jij blij worden van Dove douche of badgel als cadeau?

• Nee dankje
  • Ja lekker
  • Niet lekker maar wel een leuk gebaar

0 stemmers

Hoe ga jij kerst vieren?

• Ik vier het alleen/niet/moet werken/etc
  • Met het maximaal toegestaan aantal mensen
  • Met minder dan 't maximaal toegestaan aantal mensen
  • Met 1 persoon extra dan eigenlijk mag
  • Met 2 personen extra dan eigenlijk mag
  • Met 3 personen extra dan eigenlijk mag
  • Met heel veel mensen

0 stemmers

Ik vind niet dat het echt uitmaakt wat het cadeau is, maar er worden zoveel prulletjes gegeven dat ik dan liever niets krijg.
Als je weinig te besteden hebt of er weinig aan kan uitgeven, geef dan een reep chocolade, een flesje wijn of bloemen.
Als je aankomt met iets waarvan je weet dat t in een la eindigt of inderdaad een (goedkope)douchegel die je zelf ook niet zou gebruiken is het voor niemand leuk

5 likes