Het verbaast me eerder dat ik het nog níet heb gehad. Op werk (zorg) is afstand houden vrijwel onmogelijk, en we hebben onder het personeel ook al een uitbraak gehad. Ik ben er gelukkig steeds goed vanaf gekomen.
Ik vraag me ook af wie die mensen zijn die nu corona krijgen? Om mij heen volgen de meeste mensen gewoon de regels en de mensen die dat niet doen hebben ook geen corona opgelopen.
Maar zijn dat mensen die extreem niet de regels volgen of gewoon mensen die net pech hebben?
Sommige mensen moeten naar werk
Ja, ik ook, maar dat betekend niet gelijk dat alle besmettingen daar plaatsvinden toch?
Ik dacht heel even dat je sarcastisch was.
Ja, dus dan is het moeilijk te zeggen of diegene zich wel of niet aan de regels heeft gehouden?
Het verbaast me gewoon omdat ik al weken in mijn verre omgeving niemand meer heb gehoord die besmet is, maar ik denk dan dat de regio hier ook een grote rol in speelt.
Ook met de regels kun je corona krijgen toch. Als je de huidige regels volgt kun je nog steeds op heel veel plekken komen en veel contacten hebben. Op afstand weliswaar maar blijkbaar maakt dat voor langere tijd achter elkaar in een binnenruimte vrij weinig uit. En dan zijn er natuurlijk ook nog heel veel mensen die werken op locatie, verpleeghuizen waar het rondgaat als een tiet, middelbare scholen waar kinderen geen afstand hoeven te houden van elkaar etc. Er zijn nog zoveel besmettingsmomenten mogelijk.
Als de temperatuur daar goed voor is het liefst altijd
als je een buur van mij bent en je hebt me nog nooit naakt gezien dan kijk je toch echt te weinig uit het raam hahah
Maar dan heeft afstand dus vaak wel ermee te maken? Ik snap dat zelfs als je dat wel houdt je nog steeds besmet kan raken hoor. Ik vind het in de zorg trouwens weer niet gek als je besmet raakt omdat de kans daar hoger is, maar het lijkt me dat er nog genoeg besmettingen plaatsvinden buiten de zorg
Het zou me verbazen omdat ik het een aantal weken geleden al heb gehad
Ik hou me wel aan de regels, maar ik doe m’n mondkapje niet juist af, zit er wel eens aan of doe m even naar beneden en dan weer omhoog.
Dus als daar virusdeeltjes op zouden zitten, dan zou t me niet verbazen als ik t toch oploop.
Haha awh dankjewel 
Volgens mij zei Rutte dinsdag eerst de ouderen en zorgpersoneel die ouderen verzorgen. Dan overig zorgpersoneel en de risicogroepen en dan de rest.
Ik zou niet verbaasd zijn, want ikzie op werk veel mensen, maar hou me verder wel aan de afspraken
Ja dat denk ik ook inderdaad!
Oh ja klopt, schreef niet duidelijk maar bedoelde eigenlijk dat ook met afstand er nog veel contacten kunnen zijn, en dan daarbovenop nog al die situaties waarin dat dus niet mogelijk is. En dan nog de mensen die zich niet aan de regels houden natuurlijk. In de eerste lockdown was er ook veel meer dicht dan nu.
Ik heb gestemd op nou, had wel voorzichtiger kunnen doen, omdat ik wel op openbare plekken kom, af en toe met de trein reis, sport, afspreek met vrienden etc.
Maar ik vind zelf niet dat ik onvoorzichtig ben, want houd wel afstand
Ik spreek niet af met vrienden of familie, mag in België ook amper nog, 1 knuffelcontact. Maar ik werk in het onderwijs en zie dus heel veel mensen, wel met mondmasker maar dat houdt niet alles tegen. En ik merk ook gewoon dat ik wat ‘lakser’ word na zoveel maanden. In maart/april waste ik mijn handen erg veel, kwam ik niet aan trapleuningen, deed ik deuren open met m’n elleboog,… als een kleuter in de klas recht in je gezicht niest maak je je niet meer druk over een deurklink
ik kan het gewoon niet meer opbrengen om daar allemaal op te letten terwijl ik dag in dag uit tussen de kinderen in de klas sta.
Ik heb al corona gehad 2 maanden geleden en heb nog steeds geen reuk dus zou me inderdaad wel verbazen
Ik denk dat er ook veel mensen zonder symptomen nu positief testen omdat je op dag 5 van quarantaine ook zonder klachten mag testen, en veel mensen doen dat natuurlijk omdat ze hopen er dan uit te mogen. Dat zijn de mensen die anders na 10 dagen zonder (positieve) test weer naar buiten zouden gaan.
Maar ik denk ook veel werk (zorg) en school. In mijn regio in ieder geval al over meerdere uitbraken gehoord en dat gaat natuurlijk weer verder in de gezinssituatie.