Stel je persoonlijke vraag #21

Nee joh, alleen maar makkelijk. Doe ik ook.
Wat moet je ook anders zeggen bij de apotheek? Voor ze je kunnen helpen moeten ze je opgezocht hebben.

1 like

Haha ik doe dat ook als ik voor cliënten bel hoor. Hallo, met -voornaam en achternaam- van -naam organisatie-, ik bel voor dhr/mw -achternaam-, geboren op -datum-.

4 likes

Beschuit met boter en witte suiker

1 like

Kaas of paprika tucjes en pizza tonno van ristorante

1 like

Ik heb Raynauds dus ik voel deze post extreem, maar ik heb een oplossing!!! Verwarmde fiets handschoenen op batterijen!!! Ik heb tot nu toe nog geen last gehad van mijn Raynauds met deze handschoenen, terwijl ik voorheen nog geen 20min buiten kon zijn met ski handschoenen aan. Zelfs handschoenen bedoeld voor sneeuw klimmen enzo waren niet warm genoeg. Maar nu :heart: zitten mijn handen :heart: altijd in oventjes :heart:

9 likes

Same zijn ze alleen maar blij mee.
scheelt weer voor hen in tijd en voor ons

1 like

Thanks ook @Baratheon & @mikselke!

Mijn huisarts heeft ook ooit gezegd dat ik wss Raynauds heb! Maar toen ik ging googelen stond er als oplossing: vermijd kou :joy:

Dan zijn handschoenen met batterijen toch goedkoper dan emigreren naar de Bahama’s.

Edit: welke heb jij trouwens? Zie echt grote prijsverschillen.

Ik vind dit zulk aso advies hĂ©. Ik krijg het ook van natheid, emoties en stress. Zal ik dan maar gelijk preventief sterven zodat m’n vingers/tenen/lippen/neus niet afsterven :sob:

4 likes

Zal die van mij even opzoeken!

Ik heb deze:

(niet van hier gekocht, maar bij een Nederlandse fiets winkel). De batterij gaat best lang mee, opladen duurt wel een beetje lang maar na even opladen kunnen ze wel weer even gebruikt worden, dus je hoeft niet elke keer lang te wachten. Ze zijn niet touchscreen maar je gaat geen enkele warme handschoen met touchscreen vinden, en ik kan wel even m’n handen eruit halen voor een moment en ze er dan weer instoppen zonder dat ik pijn krijg, omdat ze zo warm zijn als ze aan staan. Ook als ze niet aan staan zijn ze heel warm!

Wat ik trouwens heel fijn vind is dat de verwarmings elementen tot in de vingers gaan. Veel handschoenen hebben ze alleen op de palm/rug van de hand, maar deze houden alles warm

2 likes

Ik dacht dat jij iets met belastingrecht/boekhouding deed dus dit kwam in eerste instantie Ffunny over. Ik dacht heh noem je nou de ondernemers patiënten :sweat_smile:

2 likes

Pap had ze bij een motorzaak gekocht! Gewone winkels hier verkochten ze niet (maarja, periferie he)

1 like

Haha shit, ik was er al bang voor dat het niet die van 30 euro van Amazon zouden zijn.

3 likes

Nou ja als je handen eraf branden omdat die ontploffen dan heb je ook nooit meer last van koude handen :grimacing:

Edit: bij triatlon accessoires (waar ik ze gekocht heb), zijn ze wel met 16% korting, 150eu. Iets goedkoper dan 150 pond

2 likes

Ik heb sinds dit jaar ook klachten die op Raynauds lijken, maar dat zou dan de secundaire variant zijn :confused:

Mijn nicht heeft 1 keer een acupunctuur behandeling gedaan en heeft er nooit meer last van gehad! Had altijd koude handen, zelfs in de zomer. Weet niet of je ervoor open staat, maar baadt het niet dan schaadt het niet :woman_shrugging:t3:

1 like

Doet mijn dweilrobot.

Ik geloofde nooit zo in acupunctuur, dacht dat veel ook wel placebo zou zijn (op zich; als iemand dan beter wordt door een placebo effect, helemaal prima).
Maar ik heb een familielid die voor zijn paard die iets met z’n spieren had een acupuncturist liet komen (hahaha dit klinkt super decadent maar is blijkbaar niet heel gek in de paardensport) en daar hielp het ook echt!

2 likes

Haha nee gelukkig niet. Ik heb het erg naar mijn zin in de zorg op dit jaar na dan :wink:

Ik heb geen Raynaud’s maar wel snel hele koude handen. Mijn tip voor iedereen die dat* ook heeft maar wel warme handen wil: koop wanten! Die houden je vingers veel warmer dan handschoenen omdat je vingers dan bij elkaar zitten en elkaar opwarmen met je lichaamswarmte. :blush:

*Gewone koude handen dus, met Raynaud’s is het niet genoeg denk ik. Al zal het vast ook wel wat helpen als je niet die verwarmende handschoenen wil/kan kopen.

5 likes

Weet je je BSN uit je hoofd? Voor de Belgen, als jullie hier een equivalent van hebben: een uniek persoonlijk nummer dat je vaak voor overheidsdingen nodig hebt?

• Ja
  • Nee
  • Ik woon in een land waar dat niet bestaat

0 stemmers