Stel je persoonlijke vraag #21

Ik heb raynauds en draag wanten over dunne handschoenen, vind dat net wat warmer dan twee normale handschoenen over elkaar. Verwarmde handschoenen zijn mijn droom, maar iets te duur om te proberen.

Wat ook scheelt bij mij is mijn torso goed warm aankleden, heb een hele verzameling thermo kleding nu.

2 likes

Anticlimax hoor

13 likes

Wist jij wat Raynaud’s was voor het hier over ging?

• Ja, omdat ik het heb.
  • Ja
  • Nee, maar heb het snel opgezocht.
  • Nee, maar ik snapte uit de context wat het was.
  • Nee, ik heb het aan iemand gevraagd.
  • Nee, ik weet het nog steeds niet.

0 stemmers

Maakt t niet minder erg toch? Welkom bij de sad Raynauds club :cry:

Nee, juist nog zorgwekkender (voor mezelf) omdat het dan dus uit een andere (nog onontdekte) aandoening voort zou moeten komen.

Hoe weet je nu al dat het secundair is dan?

Het rijksregisternummer heet dat in België.

4 likes

Omdat je de primaire variant zoals ik het lees je hele leven al hebt! Maar het kan ook iets anders zijn hoor, moet maar eens naar de dokter haha

Primair kan ook op latere leeftijd ontwikkelen! Of dan pas tevoorschijn komen. Voor secundair moet er wel echt een duidelijke eerste oorzaak aanwezig zijn, geloof ik

1 like

Ja, ik heb er ook pas sinds een jaar of 6 last van. Bij mij is nooit verder onderzoek aangevraagd, want geen reden voor. Heb gewoon ijskoude handen, voeten, neus etc in de winter en dat is vervelend maar niet gelijk reden voor verder onderzoek geweest eigenlijk. Dus zou me niet zo druk maken hoor!

1 like

Vloggen over m’n dagelijkse leven: nee. Maar ik ben denk ik wel creatief genoeg om allerlei formats te bedenken haha. Maar dat zijn dan meer losse video’s (nagelak tutorial, show je kledingkast, weet ik veel wat nog meer) dan echt vlogs

2 likes

Als ik niks anders te zou hebben zou ik het kunnen, maar nu met school en werk, nee

Dit klinkt echt als zo’n project waar ik vol enthousiasme aan begin, maar vervolgens na een week compleet de motivatie voor verlies waardoor ik er met hangen en wurgen filmpjes uit moet persen (‘dit staat er in mijn badkamer’, ‘hier is een timelapse hoe ik afwas’). Maar inderdaad, als ik verder geen werk zou hebben (wat doen youtubers de godganse dag eigenlijk?), en met een beetje voorbereiding zou het me wellicht nog wel lukken!

14 likes

‘Goedemorgen! Vandaag ga ik eindelijk mijn artikel afmaken, wat ik al lang had willen indienen maar waar ik mee vast loop. Heb er zin in! Eerst een kopje koffie.’

Zet koffie

Timelapse van hoe ik aan mijn bureau zit

'Het artikel wilde vandaag niet zo, ik werd lastig gevallen met andere dingen en heb vooral op FF gezeten. Morgen weer een nieuwe dag. ’

Denk dat mijn vlogmas echt enerverend zou zijn joh. Al is mijn vriend wel nog leuker dan Nick dus als hij af en toe voorkomt in de vlog zit het wel goed.

32 likes

Nee want ik werk al 36 uur. Zou ik dat niet doen zou het wel kunnen, helemaal als ik op hetzelfde niveau als een standaard vlogger zou kunnen editten.

4 likes

Als ik niet zou werken en studeren dan zou het in theorie wel kunnnen, maar heb niet zo’n zin in al die comments over mijn 6 onderkinnen

1 like

Ik heb een vriendin die een tijdje dagelijks vlogde(en nee niet famous), naast haar baan studie en dat was idd een hobby waaraan ze super veel tijd besteden. In de trein altijd editten, ze stond eerder op om te editten en eigenlijk was ze gewoon altijd aan het edditten.

Klonk echt vreselijke

Ik denk dat iedereen wel kan vloggen en editten maar of iemand dat dan gaat kijken dat is een tweede :eyes: Dan moet je of heel goed kun editten zodat het er in ieder geval mooi uitziet of je moet een heel boeiend leven hebben (of je moet gewoon zo kut zijn dat mensen kunnen hatewatchen).

Nee kan ik niet. Ik kan echt geen ‘content’ bedenken, heb de wereld niks te melden.

Ik heb een tijdje social media gedaan voor werk en ik vond dat ook echt verschrikkelijk, kost me zoveel energie om steeds weer catchy content te bedenken. Vreselijk.

8 likes

Maar je zou bij wijze van spreken jezelf de hele dag kunnen filmen en dat online kunnen gooien. Hier werden ook dingen genoemd zoals kledingkast filmen of dingen proeven op camera, maar dat betekent niet dat mensen daar dan naar gaan kijken :stuck_out_tongue: