Echt ernstig, die d,t,dt, regels zijn bij mij echt heel ver weg gezakt. Behalve in de basic, makkelijke zinnen.
Ik zat bij âklee_ u zich maar weer aanâ even te twijfelen. Ik denk dat âklee_ je je maar weer aanâ lastiger was geweest voor veel mensen.
Ben jij een betweter?
- Absoluut
- Eerder wel dan niet
- Eerder niet dan wel
- Nee zeker niet
0 stemmers
oh ik zou dit wiel vroeger wel willen hebben
Ah ik heb deze dus fout, ik was er vrij zeker van dat dit gebiedende wijs is dus alleen stam, maar blijkbaar niet. Kan iemand uitleggen waarom?
Het woord vervangen door lopen. Het is loopt u, dus wordt de vervoeging van kleden kleedt
Ja dat snap ik, maar dit gaat niet op bij gebiedende wijs (https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/531/). En deze zin is blijkbaar geen gebiedende wijs, maar ik snap niet waarom. Ik ben goed in werkwoordvervoeging maar dit snap ik ff niet.
Edit: gevonden, zie bijzonderheid https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/924/wordt_word_lid/
Sorry, je vraag niet goed gelezen. Maar die zin kun je inderdaad ook wel opvatten als gebiedende wijs
Ik had deze ook opgezocht, want ik dacht dat ik die zeker wist (lol). Maar in die laatste alinea van je link staat dat als je u kan vervangen door uzelf het gebiedende wijs is en dat kan niet in die zin van de test.
Verder no clueâŠ
Ik ben altijd bang om zo over te komen en laat me daardoor wel eens ten onrechte corrigeren door collegaâs omdat ik dan niet wil overkomen alsof ik het beter weet. Maar dat is dan wel zo
U is geen wederkerend, maar een persoonlijk voornaamwoord in die zin. Een trucje is om âuâ in een zin te vervangen door âuzelfâ. Als de zin dan nog klopt, is het geen persoonlijk voornaamwoord en dus gebiedende wijs.
Edit: oh ik ben alweer te laat pff as always haha
Fout
Of heel ouderwets?
Jep fout! Deze fout wordt zo vaak gemaakt, maar wel extra gĂȘnant zo
Vroeger op school (basis en middel) wel, maar werd er om gepest dus houd sindsdien wel mijn mond als ik iets (beter) weet.
En het is tÚ toch, en niet té?
Bij die laatste; melk uit het pak drinken vind ik wel vies.
Ik doe het overigens alleen als ik het ook opmaak, niet als ik/ander er later nog van kan gebruiken.
Nee die klopt wel, nadrukteken is altijd accent aigu
Santa do you hear me? Ik wil ook ovenhandschoenen.