Haha ja dat kan hem ook zijn
Pizza funghi en dan dippen in knoflooksaus, zo lekkerrrr.
Ja, iedere familie heeft vaak zijn eigen voorkeur en samenstelling. Mijn oma droogde vroeger zelf de kruiden en liet ze malen, nu ze dat niet meer kan kopen we vaker commerciële merken voor het gemak. Ook wij hebben onze specifieke voorkeuren (zuid Indiase achtergrond en deels ook fusion door het huidige verblijf in Maleisie.)
De currypoeder vormt ook een basis en die is bij ons vaak hetzelfde, die vul je weer aan voor een specifieke curry. Dus garam masala van TRS gebruik ik er ook bij, maar eigenlijk alleen voor noord Indiaas curries (die eet mijn familie bijv bijna niet).
Edit: curry leaves (kerrieblad) is trouwens wel echt iets wat megaveel gebruikt wordt maar wat in Nederland bijna niet vers te krijgen is. Zo zonde, want is echt een game changer. Ik haalde het vroeger bij het Indiase district in Parijs, dan kocht ik 4 verse takken en dan vroor mijn moeder alle bladeren in. Nu moet ik het doen met gedroogd.
Dubbel edit: ik ben trouwens geen India expert, ik ben ook maar een bastaard. Alleen kerrie is in ons gezin echt een no go haha. Het wordt beter, maar vroeger waren ingrediënten (en restaurants nu nog trouwens) vooral gericht op de Surinaamse Indiase keuken (Hindoestaans), en voor onze keuken bijna niet.
Jaaa, ik wil daar sowieso een x een bestelling doen want ze hebben ook veel Mexicaanse pepers en producten die je nergens anders kan krijgen.
De Indiase keuken is ook zo divers, je vindt vast wel iets wat je lekker vindt!
Heb op overheerlijk gestemd maar ik moet toegeven dat ik tot nu toe alleen de tatta versie van knorr wereldgerechten heb gegeten, dus ik weet niet of ik echt recht van spreken heb.
Mocht iemand hierdoor beledigd zijn dan haal ik mijn stem met liefde weg, haha

Ja er bestaan dus wel curry leaves en ik dacht heel lang dat kerriepoeder gewoon gemalen curryleaves was haha. Kwam er pas best laat achter dat het een kruidenmix is.
@Bunnyslippers ik heb deze wel eens besteld! https://shop.westlandpeppers.com/nl/product/curry-bladeren/
Ik was vroeger echt een hele slecht eter maar ook dodelijk verlegen en toen ging ik bij mijn nichtje logeren wat al een veel te heftige sociale activiteit was en toen ging mn tante ook nog dat gerecht maken 

ben er nu nog van ondersteboven. Het moment dat ik die rozijnen erin vond. Mijn goddd
Ongevraagd advies maar dit is mijn lievelings met curryblaadjes! Heb tot nu toe altijd gedroogde gebruikt maar denk dat ik deze ook eens ga bestellen, ben benieuwd naar het verschil
(Sowieso m’n lievelingssite voor Indiaas, is van een Indiase mevrouw die in Amerika woont dus vaak met vervang-suggesties voor ingrediënten die lastiger te krijgen zijn)
Oh dan is dit ‘m niet voor je nee hahaha sorry :’)
Haha dit forum, hier kun je echt ooooveral een mening over hebben. Zelfs over fuckin kerrie. Alleen hier heb ik zelf dan geen mening over.
Ik heb een collega die het uitspreekt als KURkema, dus nu kan ik het niet anders dan dat het een Friese schaatser is.
Nou he, nog iets waar het forum snobistisch over is blijkbaar 

Ik wist niet dat mensen het vergeleken met aromat trouwens. Is dat dan omdat de curry uit de winkels conserveringsmiddelen enzo bevatten?
Rudolph is een schat en ik overweeg nog steeds om -als ik ooit een jongen krijg- hem te vernoemen (mijn man heeft geveto’d helaas).
Maar ik vind het zo erg als hij woorden verkeerd uitspreekt.
Vanielje
Smeu-ig
Meepol Sijrup
Love aromat
en maggi ook trouwens.
Ja shit door hem zeg ik zoveel kruiden verkeerd zoals:
Cajun (keesjun)
Oregano (oREgano)
Wat leuk en interessant om te lezen! Ik vind het jammer dat ik vrij weinig kennis hierover heb, ik ben dol op koken en de buitenlandse keuken en ben sinds een paar jaar steeds meer aan het experimenteren met kruiden en specerijen. Maar heel veel dingen zijn vrij moeilijk te krijgen, heb wel vaak in het buitenland markten bezocht maar dan ben ik zo overwhelmed door alles (ook door mijn gebrek aan kennis) dat ik nooit iets koop. En nu wil ik ook het Indiase district om eens te kijken haha.
Ik heb er zelf ook niet mega verstand van hoor, maar vind het wel heel leuk om erover te lezen! Vind het ook juist leuk om keukens waar ik niet zo bekend mee ben te ontdekken.
Die kerrieblaadjes ruiken trouwens wel echt erg. Ik moet heel mijn jeugd geroken hebben naar dat en knoflook. Had dat echt pas door toen ik uit huis ging.
Haha ik heb lang gedacht dat dat witblonde haar zijn natuurlijke haarkleur was.
heb jij jouw haren wel eens geblondeerd?
- Ja
- Nee
- Nee maar ben ik nog wel van plan te doen
0 stemmers