Ja, iedere familie heeft vaak zijn eigen voorkeur en samenstelling. Mijn oma droogde vroeger zelf de kruiden en liet ze malen, nu ze dat niet meer kan kopen we vaker commerciële merken voor het gemak. Ook wij hebben onze specifieke voorkeuren (zuid Indiase achtergrond en deels ook fusion door het huidige verblijf in Maleisie.)
De currypoeder vormt ook een basis en die is bij ons vaak hetzelfde, die vul je weer aan voor een specifieke curry. Dus garam masala van TRS gebruik ik er ook bij, maar eigenlijk alleen voor noord Indiaas curries (die eet mijn familie bijv bijna niet).
Edit: curry leaves (kerrieblad) is trouwens wel echt iets wat megaveel gebruikt wordt maar wat in Nederland bijna niet vers te krijgen is. Zo zonde, want is echt een game changer. Ik haalde het vroeger bij het Indiase district in Parijs, dan kocht ik 4 verse takken en dan vroor mijn moeder alle bladeren in. Nu moet ik het doen met gedroogd.
Dubbel edit: ik ben trouwens geen India expert, ik ben ook maar een bastaard. Alleen kerrie is in ons gezin echt een no go haha. Het wordt beter, maar vroeger waren ingrediënten (en restaurants nu nog trouwens) vooral gericht op de Surinaamse Indiase keuken (Hindoestaans), en voor onze keuken bijna niet.