Stel je persoonlijke vraag #21

Ja shit door hem zeg ik zoveel kruiden verkeerd zoals:
Cajun (keesjun)
Oregano (oREgano)

1 like

Wat leuk en interessant om te lezen! Ik vind het jammer dat ik vrij weinig kennis hierover heb, ik ben dol op koken en de buitenlandse keuken en ben sinds een paar jaar steeds meer aan het experimenteren met kruiden en specerijen. Maar heel veel dingen zijn vrij moeilijk te krijgen, heb wel vaak in het buitenland markten bezocht maar dan ben ik zo overwhelmed door alles (ook door mijn gebrek aan kennis) dat ik nooit iets koop. En nu wil ik ook het Indiase district om eens te kijken haha.

1 like

Ik heb er zelf ook niet mega verstand van hoor, maar vind het wel heel leuk om erover te lezen! Vind het ook juist leuk om keukens waar ik niet zo bekend mee ben te ontdekken.

Die kerrieblaadjes ruiken trouwens wel echt erg. Ik moet heel mijn jeugd geroken hebben naar dat en knoflook. Had dat echt pas door toen ik uit huis ging.

1 like

Haha ik heb lang gedacht dat dat witblonde haar zijn natuurlijke haarkleur was.

2 likes

heb jij jouw haren wel eens geblondeerd?

• Ja
  • Nee
  • Nee maar ben ik nog wel van plan te doen

0 stemmers

Haha ja maar, om m’n eigen kleur (blond) weer te krijgen na het bruin geverfd te hebben :joy::ok_hand:t2:

1 like

Bedoel je alles bij elkaar, of alleen wat je thuis gebruikt?

Inmiddels twee rollen per week, maar dit is het resultaat van een zesjarige discussie tussen mijn vriend en mij. Hij beweerde dat je je aars na de grote boodschap telkens wel met twee velletjes af kon vegen. Ik was meer team vijf velletjes en heb hem jarenlang voor gek versleten.

Toen ging ik het eindelijk met twee proberen en nu hanteer ik het systeem één keer met vijf velletjes, daarna meerdere keren met twee. Dat scheelt nogal in de rollen.

Oddly specific dit.

15 likes

Mijn ouders waren altijd van het veel wc papier gebruiken en veel vochtige doekjes. Niet bepaald milieuvriendelijk maar het zit er bij mij in gesleten. Ik tel ook echt geen velletjes?!

weet jij hoeveel velletjes papier je gebruikt nadat je hebt geplast of gepoept?

• Geen flauw idee
  • Ja ongeveer
  • Ja precies

0 stemmers

Ik kom hier over een week op terug!

14 likes

Ik stort gemiddeld 2 keer per dag, dan gaat het wel snel :poop:

14 likes

Oh nu ik het nalees lijkt het alsof ik dat zo doe idd! Heb even geedit. Maar ik bedoelde 1x met vijf velletjes en daarna telkens met twee velletjes totdat ik klaar ben. Twee keer vegen zou echt een droom zijn.

2 likes

Heb jij ook het idee dat Nederlanders makkelijker praten over poepen? Als in, ok, ik ga naar de wc ik moet kakken.

• Dat weet ik niet
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb serieus via egf geleerd om daarover te praten lol. Mijn vriend praat er ook noooooit over. Of met pijn en moeite.

In het Grieks is het rígani. Orégano is denk ik meer Italiaans.

Altijd leuk als ze er in het nieuw Grieks er een ander woord voor hebben :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Halve Griek hier die Oudgrieks op school gehad heeft. Iedereen ging ervan uit dat ik dat vak volledig zou rocken, maar ik had het er best moeilijk mee! Het was een beetje gek, aan de ene kant stond Nieuwgrieks me in de weg bij het leren van Oudgrieks, maar aan de andere kant heeft het Oudgrieks me veel inzichten gegeven over het Nieuwgrieks. Het hielp overigens niet dat ik een leraar had die jaloers was op mijn Griekse achtergrond en me daardoor alle jaren genegeerd heeft of dingen onnodig moeilijk voor me maakte. Zo flauw, echt een pesthekel aan die vent. Overigens is de manier waarop je hier op school Oudgrieks leert uitspreken echt totaal onbegrijpelijk voor een Griek. Als je dus op die manier daar iets van de kaart gaat proberen te bestellen zullen ze je aankijken met een blik van: “??? !!!”

5 likes

Bedankt dat je er nog even bij vertelt dat jij dit niet bent

49 likes

Ik had het toch stiekem wel heel vet gevonden als Avril Lavigne op een Nederlands forum zat.

39 likes

Ik werk volledig thuis en moet supervaak naar de wc en ben echt een propper :upside_down_face:

2 likes