Stel je persoonlijke vraag #21

https://www.hln.be/tv/uitspraak-umi-defoort-over-k-pop-wordt-uit-herhalingen-van-de-slimste-mens-geknipt~acb33f1e/?fbclid=IwAR1ZBTJLII6uz-DV4gdz0WbxGuAiqGQagEZz6EeCARw-qhx4fZ1LRN4K2YI

Censuur of de bevolking waarschuwen voor niet-geverifieerde informatie?

• censuur
  • nodig want niet-geverifieerde informatie
  • anders (zo ja: wat?)

0 stemmers

Ik koop die voorverpakte groenten omdat ik gewoon geen zin heb om alles te snijden en zo kan ik een heel zakje in 1x gebruiken ipv dat ik nog wat overhoud en niet weet wat ik ermee moet.
Ik koop bijvoorbeeld mozzarella ook geraspt ipv een mozzarella te kopen en zelf te raspen terwijl dat goedkoper is, heb daar gewoon geen zin in.

1 like

Mijn anders is per ongeluk gestemd terwijl ik nu even geen tijd heb om het artikel te lezen :sweat_smile:

Ik zou dan iets kiezen dat nu in het zicht ligt, dus dan wordt het denk ik afstandsbediening, rolmaat, kat of dekentje :woman_shrugging:t4:

1 like

Ja, en er zitten vaak allemaal groenten bij elkaar met allemaal verschillende baktijden waardoor het snel een zompig geheel wordt. Plus effectief zit er vaak veel te veel ui/ prei etc in.

Vind alleen sommigen wel oké (Appie heeft er eentje met champignons en cavolo Nero bijv die wel prima was).

O, en ik koop wel graag de voorgesneden pompoenblokjes, want heb echt niet altijd zin om een hele pompoen te tillen en slachten.

13 likes

In dit geval was het gewoon waar wat deze persoon zei.

2 likes

Maar daar verdienen ze aan

5 likes

Ik vind deze gif zo fucking chill haha

2 likes

Ja echt die animatie past gewoon bij zoveel dingen :stuck_out_tongue:

Een van de eerste dingen die ik tegenkom als ik “Kpop plastic surgery” google is dit artikel van een meisje dat blijkbaar in zo’n trainingsschool zat: https://www.google.be/amp/s/www.bbc.com/news/amp/stories-51476159

Lijkt me wel geloofwaardig eigenlijk.

En ook al is het niet waar, dan vind ik het sowieso nogal wat om een uitspraak te knippen omdat er een aantal BTS-fangirls boos worden.

3 likes

Ik vind het vooral een beetje vreemd, want waar leg je dan de grens? Ik vind dit geen hele heftige of gevaarlijke uitspraak oid, hoogstens ongenuanceerd en overdreven. Nou in dat geval kun je wel een hele hoop wat op tv uitgekraamd wordt gaan censureren. Wat een serieuze reactie in dat artikel ook met dat het pijn doet om dit als fan te horen haha get over yourself.

2 likes

Haha alsof alles wat op tv is geverifieerde informatie is. Het is geen wetenschappelijke verklaring of programma noch iets dat de democratie of mensenrechten ofzo in gevaar brengt zoals de uitspraken van Trump. Ik vind het dus extreem overdreven.

3 likes

Ik kan wel enigszins begrijpen dat je je tieneridool koste wat het kost verdedigt, omdat je denkt dat je alles van ze weet en ze kent (we’ve all been there?) maar nu wordt hun negatief kuddegedrag op sociale media nog maar eens beloond. En dan ook nog met censuur in de media?!

Ik hoop dat die man er niet te veel last van heeft.

1 like

20201114_151232

15 likes

Jeez is de kpop fanbase in België zo groot en de zenders grootste publiek ofzo? Kan me dat nauwelijks voorstellen… huh?!! Waarom doen ze dit?

Edit: haha, de army’s zijn wel inlevend “Zo’n dingen doen enorm veel pijn om te horen, zeker omdat het leugens zijn.”

Ik vind dat ook. Ik vind het zelfs gevaarlijk om dit soort zaken te gaan censureren, als je die lijn doortrekt mag je de helft van de dingen die op tv gezegd worden wel gaan censureren. Ik vind het absurd.

Ik vind het een interessante discussie, en interessant om te zien hoe anderen hierover denken.

2 likes

Je tandartsrekening (of ander soort rekening) komt binnen, wat doe je?

• Hup gelijk betalen en niet meer aan denken
  • Ik betaal niet gelijk, maar wel binnen de betaaltermijn
  • Ik vergeet uiteindelijk te betalen en betaal pas na een herinnering oid

0 stemmers

Bij mij wordt het deel wat niet vergoed wordt automatisch door m’n zorgverzekering van m’n rekening geschreven.

1 like

En dan op mijn terugbetaling van het ziekenfonds wachten.

1 like

Ik wou nog even een ander licht op de voorgesneden groenten werpen. Vaak wordt er over gedaan alsof je lui bent als je deze groenten koopt, maar er zijn ook mensen met een fysieke beperking (zoals ik) waarvoor dit soort verpakkingen echt een soort lifesaver zijn.

38 likes