Stel je persoonlijke vraag #21

Ik moest dit even opzoeken op Google. Had nog nooit van een natuurbegraafplaats gehoord.

1 like

De beste vriendin van mijn zus ligt op zo’n begraafplaats begraven en ondanks dat het natuur is, zou ik het echt gek vinden als er een hond op haar gaat zitten kakken.

14 likes

Huh wat is dat voor rare shit dan :exploding_head::exploding_head:

Mijn schoonfamilie woont er en ik vind het een mistroostige regio. Mijn eerste associaties zijn: doods, geen treinen, veel drugsoverlast.
Breskens is wel leuk voor een dagje strand.

1 like

Ja toch?! Ik weet ook niet of er grafmarkeringen zijn oid dus misschien weet je ook helemaal niet of je over een graf loopt

wow ik werd daar even helemaal ingezogen zeg wat een rariteiten kabinet :ok_hand:t3:

2 likes

Mijn oom is de eigenaar van de grootste dierenbegraafplaats van Nederland. Hij woont daar ook op het erf (sinds een paar jaar doen ze ook crematies, is tegenwoordig in). Als kind speelden wij weleens verstoppertje op de begraafplaats en ik heb ook weleens geholpen met kistjes schuren voor een cavia.

9 likes

De vader van een vriendin van mij is begraven op de natuurbegraafplaats bij jou in de buurt. Er zijn geen tot weinig markeringen, alleen een kleine houten teken mag, wat vanzelf ook weer opgenomen wordt in de natuur.
Het mooie van zo’n park is dat het ook echt als natuur gebruikt wordt ipv begraafplaats.
Gewoon lekker wandelen. (Poepzakje mee)

Bij ons in de buurt (Alkmaar) is er nu ook een gekomen en ingericht al park. Er is zelfs een speeltuin in het midden.

4 likes

Voor de mensen die zo’n knop op de wc hebben, maak je hier ook gebruik van? Als in, bij plassen de kleine knop gebruiken en bij poepen de grote?

• Ja, het zit er niet voor niets
  • Nee
  • Geen idee, ik doe maar wat
  • N.v.t.

0 stemmers

De domste ruzie wat ik ooit heb gehad met mn vriend is over de wc knop.

2 likes

Wat vind jij ervan als iemand 4 auto’s puur voor zichzelf heeft?

• Geen mening
  • Onnodig
  • Leuk/wil ik ook/heb ik ook
  • Belachelijk

0 stemmers

Hoe interessant vind jij auto’s op een schaal van 1 tot 10?

1 is totaaaaal niet

10 is het is mijn alles

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

Ah ja dat is wel een goed punt. Ik vind auto’s zo ongelofelijk oninteressant dat ik bijna niet begrijp dat iemand daarin wil investeren. Ik herinner me nog een kennis van vroeger die zei 3 ton te hebben betaald voor een eigen parkeerplek in oud zuid. Man man :exploding_head: en het was gewoon een klein plekje ook nog eens.

Ons riool zat snel verstopt en hebben een rioolrenovatie gehad (hoera voor oude huizen)
Ons is op het hart gedrukt alleen de grote knop te gebruiken.
Die kleine knop geeft te weinig water zodat je drol en papier niet makkelijk naar het gemeenteriool glijden
Dus een keer grote knop voor drol stuurt hem niet direct naar het grote riool. Je moet een waterfilm blijven creëren.

Ze vinden het de slechtste uitvinding ooit

4 likes

Maar dat is toch ook het hele idee, dat je de kleine gebruikt als je alleen hebt geplast? En voor een drol de grote knop, ongeacht de grootte van je drol lijkt me :woman_shrugging:t2:

2 likes

Als je plast gebruik je papier. Dat wil je ook weghebben.
En je ochtenddrol is ook nog halverwege en heeft nog steeds water nodig voor het laatste stuk,

Riolen zijn snel niet meer zo schoon en glad as nieuw en blijft urinesteen achter. Hierdoor glijdt alles niet zo makkelijk.

Nou dit is wat de rioolmeester mij vertelde. :grin:

Hoe het met flats is en je wc buis/riool alles naar beneden stort weet ik niet

8 likes

Nice, deze inside info. Ik had er nooit bij stilgestaan dat mijn drol na één keer spoelen niet eens het einddeel van het riool zou halen.

7 likes

Ik kom uit een omgeving waar iedereen met oldtimers bezig is, zijn veelal mensen met iets van eigen terrein waar allerlei auto’s opstaan. Is echt hobby, en dan vind ik het niet perse gek om er aardig wat te hebben. Oude auto’s kunnen ook slecht tegen de pekel, dus het hebben van een ‘winterauto’ die daar beter tegen kan of waarvan je het minder erg vindt als hij gaat roesten is in die kringen ook vrij gebruikelijk haha. Ik rij zelf ook een oldtimer (heb er gewoon één haha) maar die staat in de winter stil en als ik voor werk dagelijks met de auto moest zou ik denk ik ook wel kijken naar iets voor erbij (behalve dat ik daar nu geen geld voor heb lol, maar zou me dat over een aantal jaar wel goed voor kunnen stellen). En dan is het ook nog m’n droom om een keer een pick-up te hebben en dan zit je er al aan haha. Is natuurlijk ontzettend overdreven maar dat vind ik ook van mensen die hun hele huis vol hebben staan met modeltreintjes :woman_shrugging:t2:

Edit: vind het dus zowel onnodig als leuk haha

6 likes

Waar is die in Alkmaar dan? Die ken ik denk ik helemaal niet!

Ja net open, tussen daalmeer en geestmerambacht.

1 like

Ja dan hebben de mezen niets :frowning:

9 likes