Stel je persoonlijke vraag #21

Wat vind je ervan als vrienden je heel vaak midden in de nacht berichtjes sturen. Berichtjes zijn gewoon gewone berichtjes, niet iets met veel haast of wat om een bepaalde reden 's nachts gestuurd wordt. Tijdstippen tussen 1u30 en 6u30 zeg maar.

• Geen probleem, mijn eigen verantwoordelijkheid om mijn telefoon op stil te zetten/ik slaap er gewoon doorheen/ik ben dan toch wakker/andere reden
  • Irritant, ik word er wakker van/andere reden
  • Kan echt niet
  • Ik stuur zelf vaak berichtjes naar mensen op die tijdstippen
  • anders

0 stemmers

Goed dat je het zegt. Heb gelijk even aangepast. Als goed is kan je ze nu alle 7 aanklikken.

Ik stuur zelf niet ‘vaak’ berichtjes op die tijdstippen, maar vaak gebeurt het wel als ik nachtdiensten heb uit verveling. Ik ga er eigenlijk vanuit dat mensen hun telefoon wel op stil hebben, haha. En als ze het irritant vinden dan hoor ik het vanzelf wel.

2 likes

Dank voor het delen. 20 minuten goed besteed op deze zondagochtend. Echt genieten deze video.

4 likes

Is toch prima. Heb m’n telefoon lekker op stil en dan heb ik ‘s-ochtends gezellig wat te lezen :joy:

1 like

Telefoon staat op niet storen vanaf 10uur, ben ik wakker dan antwoord anders is het voor de volgende dag.

2 likes

Hahaha, niet helemaal wakker nog :’)

1 like

Vind dit altijd zo’n lastige vraag. Ik heb een vriendinnengroep waar ik al-tijd wel op terug kan vallen om gezellig wijn te drinken of weekendje mee weg te gaan. Maar of ik ze ook zou bellen midden in de nacht als ik in de problemen zit? Nah. Dat durf ik maar bij twee vriendinnen, die niet eens bij die groep horen.

8 likes

Wist jij dit?

• Jaaa
  • NEE OMG wow
  • Ik heb geen iPhone :frowning:

0 stemmers

Nou ik blijf maar tikken maar het werkt helemaal niet :-1: Mijn iphone zal wel te antiek zijn hiervoor

4 likes

Ik zag net op Insta bij iemand dat het een instelling is, misschien kan het wel maar staat het uit?

1 like

Instellingen → Toegankelijkheid → Aanraken en dan helemaal naar beneden scrollen dan kun je 't aanzetten

3 likes

Haha met mijn hoesje er omheen werkt het ook niet, dus dat is niet zo handig.

4 likes

Ik last het vanochtend toevallig op twitter, ik heb er altijd een dik hoesje omheen gehad en dan werkt het natuurlijk niet :frown:

Haha eigenlijk zijn telefoons zo slecht ontworpen hè, veel te fragiel waardoor iedereen er een hoesje omheen moet doen. Je kan natuurlijk ook gewoon de telefoons van nature wat schokbestendiger maken maar neeee

3 likes

Voor de mensen met een hygrometer in huis. Ik kwam er pas achter dat de beste luchtvochtigheid in huis tussen de 40 en 60% is. Ik had soms in de ochtend beslagen woonkamerramen door te hoge luchtvochtigheid. Ik ben nu veel meer aan het ventileren en merk nu al dat de luchtvochtigheid gedaald is van ruim 70% naar 64%.

Wat is de luchtvochtigheid in jullie huis?

• 0-10%
  • 11-20%
  • 21-30%
  • 31-40%
  • 41-50%
  • 51-60%
  • 61-70%
  • 71-80%
  • 81-90%
  • 91-100%

0 stemmers

Heel hoog, maar we hebben een luchtontvochtiger in de kamer staan en die staats ingesteld op 60%. Zonder dat apparaat wordt het wel >80% met zulk weer als vandaag.

Is het gek dat wij niet zo’n meter in huis hebben?

Volgens mij niet hoor! Ik heb van de zomer een weerstation aangeschaft en kan daarop zowel de luchtvochtigheid binnen als buiten zien maar denk dat veel mensen zoiets niet hebben. Vind het nu wel fijn het in de gaten te houden iig!

1 like

Welke luchtontvochtiger heb jij? Ik twijfel soms of ik dat niet ook moet hebben. Misschien anders alleen zo’n goedkoop plastic bakje? Al vind ik dat echt geen gezicht haha

Qlima d612
Hebben we gebruikt tijdens een verbouwing en gebruiken hem nu dus nog als de luchtvochtigheid hoog is. Niet mooi, maar die kleine bakjes doen hier echt te weinig. Met die Qlima hebben we bijna elke dag een bak vol water.
Kan wel met zo’n klein bakje beginnen, toch? Ergens op/onder/achter, dat het niet zo opvalt.